PublikovAno před 2 týdny: 24.01.2012 / Roman Kadlec [1] , čtení: 2153
QR kódy se považují za jeden z letošních marketingových trendů. Přestože jsme se s nimi setkávali již od 90. let, až rozšíření inteligentních telefonů nám je umožňuje využívat v každodenním životě. Jako jejich zpráv-ne vy-užít?
1. Nový způsob nakupování
Tesco v Koreji představilo nový způsob nakupování, který sestává z výběru žádaného zboží prostřednictvím reklamní tabule, kde jsou zobrazeny produkty v reálné velikosti. Zákazník si naskenuje QR kódy žádaných produktů a nákup mu je následně doručeno přímo domů.
2. Bohatší zážitek
Některé galerie a muzea integrovali QR kódy ve snaze poskytnout návštěvníkům více informací a kvalitnější zážitek z návštěvy. Vedle exponátů tak najdete QR kódy, které obsahují odkaz na audiovýklad nebo dodatečné informace.
3. Efektivnější interakce se zákazníky
Starbucks využívá QR kódy na zefektivnění interakce se zákazníky. Nakupující nemusí čekat ve frontě na zaplacení, na platbu mohou využít i mobilní zařízení s aplikací a předplacenou kartou. Aplikace také poskytuje informace o nabízených produktech.
4. Jednodušší ukládání informací
degustovat vína a oslovilo vás některé z nich? Pokud má na etiketě QR kód , nemusíte si psát žádné informace, stačí přiložit telefon a vše potřebné máte uloženy v průběhu sekundy.
5. Odměna pro zákazníky
Zajímavou marketingovou kampaň spustili společnosti Mountain Dew a Taco Bell. Pohár s nápojem obsahoval QR kód, který zákazníka po naskenování odměnil hudbou zdarma. Výsledkem kampaně bylo více než 200 000 stažení.
6. Informace v reálném čase
QR kódy mohou poskytovat informace v reálném čase. Ve Frankfurtu je využili ve vlacích a cestující mají přístup k informacím o přípojích, speciálních událostech ve městě a zajímavých kulturních památkách.
7. Soutěže
Verizon využil QR kódy v nedávné kampani, která zvýšila jejich prodeje o 200%. Princip byl jednoduchý – zákazník naskenován QR kód, který automaticky zobrazil na jeho Facebooku informace o soutěži a soutěžní odkaz. Pokud některý z jeho přátel využil tento odkaz na koupi telefonu, byl odměněn i původní zákazník. Výsledkem byl zisk 34 000 USD ao značce Verizon se dozvědělo více než 25 000 nových uživatelů Facebooku.
8. Dárky s věnováním
QR kódy lze využít i ve formě moderního věnování při posílání dárků. Tento koncept během minulých Vánoc využila společnost JCPenney. Zákazníci měli možnost nahrát hlasovou zprávu s věnováním, ta se následně načítala po naskenování kódu.
9. Podpora Google maps
Google v rámci Ameriky vybral 100 000 populárních společností, kterým poslal etikety – ty obsahují QR kód s přímým odkazem na bližší informace o dané společnosti.
10. Moderní pohlednice
Služba Spotify umožňuje vytvoření moderní pohlednice s odkazem na playlist vytvořen uživatelům – jak jinak – ve formě QR kódu.
Zdroj: mashable.cem [2]
References
- ^ Roman Kadlec (www.itnews.sk)
- ^ mashable.cem (mashable.com)