Original article

Autor: Slovensky Aliexpress

utorok, 8 máj, 2018

Komentáře: pridaj komentár.[1]


Obsah článku

Eskalovanie sporu

Spor odovzdáte k doriešeniu zákazníckemu tímu Aliexpress kliknutím na tlačidlo Escalate Dispute[2]. Otvorí se Vám okno, kteréVás upozorní na to, že si máte spor prekontrolovat, či obsahuje všechny dostupné dôkazy pro Vaše tvrdene. Nedřív nebude možné Další dôkazy (napr. Fotky) dodat. Když chcete ještě priložit nejakú fotku, kliknete na Cancel, okno se zavrie a do správ můžete nahrat doplňujúce foto či pripísat text. Potom znovu kliknete na Escalate Dispute[3] a jeho eskalácii potvrdíte na Submit. Teraz několik dní počkáte na výsledok vyšetrovania, v drtivej většině Aliexpress vyhovie nakupujúcemu. Ja však s návrhem vrátenie 2,90 dolárů souhlasím, takže kliknem na Accept a tím je reklamácia uzavretá. Peníze se mi do niekoľkých dní vrátia zpět na účet.

Zaslání zboží zpět do Číny

Ještě by sem chcela upozornit na jednu maličkost při potvrdení, na kterou je nutné si dat pozor! Může se stat, že zboží nezodpovedá popisu, je nefunkčný a pod. A Vy požadujete zpět celú sumu za chybný zboží. Predajca Vám v spore odpo umí, že s čiastkou souhlasí. Ale teraz je nutné si poriadne znovu prezriet jeho celý riadok s odpoveďou, pretože on může sumu potvrdit, ale v odpovedi zaškrtnút Vrátenie zboží zpět – ANO.  Vy tak budete musiet poslat zboží zpět do Číny na Vaše náklady, aby ste čiastku za zboží dostali zpět! !! Nikde Vás na tuto malinkú zmenu v spore neupozorní, jen predajca zmení Vaši odpoveď NO na YES. Náklady na zaslání zpět do Číny jsou zhruba 16 eur a víc. To se potom může Váš nákup na Aliexpress[4] predražit. Někdy je lepšie se správami s predajcem dohodnút, že zboží zpět nepošlete.

Zrušenie sporu

Ještě by sem chcela upozornit na jedno tlačidlo, které se v spore v záhlaví zobrazuje. Tlačidlo Cancel Dispute slúži k zatvoreniu sporu bez Dalšího doriešenia. V případě, že spor otvoríme ve chvíli, kdy nám zboží neprišiel a během riešenia sporu nám zásilka dorazila, tak spor týmto tlačidlem uzavrieme a potvrdíme prijatie zboží. Když však otvoríte spor s tím, že zboží Vám prišiel (vo formulári prvá otázka -> Prišiel Vám zboží – ANO) a má nejakú vadu, predajca Vám v správach navrhne nejakú kompenzáciu (zľavový kupón na budouci nákup, zaslání peňazí na Paypal účet a pod) nebo vás proste jen požiada o zatvorenie sporu. Vy když ten spor zatvoríte, okamžite se Vám tak uzavrie i objednávka a nastaví se status jak doručený. Potom už nemáte žádný nárok na náhradu! Predajca prestane reagovat, peníze idú na jeho účet a nic už Vám nepošle (v 99,99% případech). Nepomůže Vám ani obrátenie se na zákaznícky tím Aliexpress. Dávejte pozor, než spor zatvoríte.

Když predajca nezodpovedá

Najjednoduchšia a nejrychlejšia forma sporu je, když na neho predajcu nereaguje. Otvorte spor a 5 dní čakáte na odpoveď predajcu. Když na spor neodpovie (správy pod sporem se nepočítajú), spor se po 5tich dnech uzavrie podle Vašeho návrhu. Tzn. dostanete to, co ste žiadali jak náhradu, pretože predajca proti tomu nevzniesol žádné námietky.

Reklamácia a důležité upozornenie

Jednou z velmi častěch otázok okolo otvorenia sporu je plynúci čas objednávky na potvrdenie doručení. Napr. do konca času pro potvrdenie prijatia zásilky z Aliexpress Vám ostávajú 3 dni. Otvorte spor. Tu vidíte, že predajca má 5 dní na odpoveď. Čo se teda stane? Čas na potvrdenie prijatia zásilky vyprší, ale v spore Vám bude stále bežat čas pro riešenie sporu. Predajca má vždy na odpoveď 5 dní, nakupujúci má na odpoveď 13 dní až do jeho úplného doriešenia. Důležité je spor nezatvárat (ani když Vám predajca napíše, aby ste ho zavreli a Dále čakali, než přijde zboží), pretože jinak už nemáte žiadnu možnost ho znovu otvorit !!![5]

Když budete mít Další otázky k téme riešenie reklamácií[6], otváranie sporů u Vašeho konkrétneho prípadu, neváhajte svoju otázku napísat do diskusie na www.Alirecenze.cz[7], kde je rubrika Reklamácia zboží. Svoj dotaz možete napísat i do komenárů pod tento článok.

Stránky: 1 2



References

  1. ^ pridaj komentár. (www.slovenskyali.sk)
  2. ^ Escalate Dispute (www.slovenskyali.sk)
  3. ^ Escalate Dispute (www.slovenskyali.sk)
  4. ^ Aliexpress (bit.ly)
  5. ^ potvrdenie prijatia zásilky (www.slovenskyali.sk)
  6. ^ reklamácií (www.slovenskyali.sk)
  7. ^ www.Alirecenze.cz (www.AliRecenze.cz)

zaslání zboží (source)

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.