Online rozhovor
10:12 – otázka od: Martin Zdravím Vás. Mám takový problém, že jsem ručitelem na cizí hypotéce a dotyčný je ve výkonu trestu. Dalo by se moje ručení nějak anulovat? Při podpisu smlouvy jsem netušil o jeho praktikách, nakolik byl státní zaměstnanec. Děkuji za odpověď a zůstávám s pozdravem. Dobry den. Převzetí ručení za dlužníka jste převzali závazek, že v případě pokud dlužník nebude plnit ze smlouvy o úvěru, může se věřitel obrátit s pozadavkem na splnění dlužníka na vas. Věřitel je oprávněn domáhat se splnění zavazku od vas jako ručitele pouze v případě, že dlužník nesplnil svůj závazek v přiměřené době poté, Čo ho k tomu věřitelem písemně vyzván. Vyzva k plnění Dlužník však není potřebná, pokud ji věřitel nemůže uskutečnit nebo jestliže je nepochybné, že dlužník svůj závazek nesplní. Institut ručení je ve vztahu k věřiteli zabezpečením jeho pohledávku vůči dlužníku a není mozne bez souhlasu věřitele rucení anulovat.
10:22 – otázka od: valentin balaz před 15 lety jsme uzavřeli s manželkou pojistnou smlouvu jehož života jsme poctivě platili 10 let plus 5 let požívali nase peníze smlouva končila 30 6 2013 coz je více než 4 měsíce do dnešního dna nam nevrátily ani halíř neví znimi pohnout ani narodna banka aky je vas nazor jako vymouct z pojišťovně peníze jedna se o pojišťovnu rapid life předtím prva cesko slovenska poitovna dakujem Z obsahu vasí otazky předpokládám , že k 30.6.2013 došlo k ukončení smlouvy vztahu s pojišťovnou na zaklade ceho po splnění podmínek pojistné smlouvy měla pojistovna přistoupit k vyplacení dohodnutého plnění. Jelikož tak neučinila, odporucam pojišťovnu na plnění písemným dopisem adresovaným pojišťovně doporučeným dopisem s doručenkou vyzvat na vyplacení dohodnutého plnění. V případě, pokud pojistovna i nadále nebude v této věci s vámi komunikovat, doporučujeme obrátit se na advokáta, ktery vam navrhne dalsi způsobů řešení, přičemž je lze předpokládat, že se svých prav budete muset domáhat soudní cestou.
10:41 – otázka od: Iveta strong> Přeji hezký den, zakoupila jsem si na slevovém portály kupón na nákup zboží. Zboží mi však nebyl dodán. Reklamovanou jsem nedodání zboží na slevovém portály, ten mi ale odpověděl, že akce již byla ukončena, on s poskytovatelem akce všechno vyúčtoval a doporučil mi, abych nedodání zboží reklamovány u toho konkrétního dodavatele (česká společnost). Je postup slevového portálu v souladu se zákonem? Neměly by mi peníze za nedodané zboží vrátit oni? děkuji Smlouvy mezi slevových portálů a dodavatelů zboží a služeb su obvykle nastaveno t když, aby dodavatel zaručil zákazníkovi za dodání zboží nebo sluzby a zlavovy portal je v principe pouze zprostředkovatel obchodu mezi dodavatelé a koneční zákazníci. Kazdopadne vam dodavatel po předložení voucheru měl vámi již uhrazené zboží dodat. Kézdi se tak zjevně nestalo, zlavovy portal neměl při vyúčtování akce s dodavatelem prevést financni prostredky, ktere od vas za kupu zboží obdržel dodavatelů. Z vasi otazky není zřejmě jako byla cela akce na slevových Portali nastavena a ci jste uplatnili kupon ve lhůtě (ci vam kupon jeho nehybných ve lhůtě nepropadl). Proto odporucam opětovně se spojit se slevovými portalem, prověřit ci byly vase peníze uz převedené na ucet dodavatele nebo este nebylo provedeno vyúčtování mezi slevových portalem a dodavatelem av závislosti od toho žádat vrácení peněz od jednoho nebo druhého subjektu.
10:47 – otázka od: N. Michálek Koncem března roku 2012 v hlasovací soutěži „Top produkt roku 2011“ vyhlášené společností Shark jsem vyhrál notebook zn.. Lenovo Y560p. Tento notebook jsem si převzal na prodejně Shark v Polus 4. dubna. Poprvé jsem ho dal do reklamace 26.04.2012 z důvodu, že mi při spouštění hudby at už z internetu, z USB klíče, začal vydávat chrčavý zvuk. Notebook mi vrátili dne 16.05.2012 s tím, že byly provedeny testy a žádné závady se nenašli.Dne 15.08.2013 jsem dal znovu reklamovat notebook nakolik mi z ničeho nic předtím vypnul a nedal se ani zapnout. Samozřejmě, že předtím mi na notebooku vyskočili další tři, nebo čtyři závady.Dne 11.09. jsem se informoval telefonicky se zaměstnacům Shark v Polus o stavu reklamovaného notebooku. Jeho odpovědí bylo, že nemám nárok na reklamaci, jelikož už je po záruce. Moje otázka: Jak mohlo být po záruce, když jsem ten notebook nabyl 4. dubna 2012? Podle mých skromných znalostí se na to vztahuje dvouletá záruka. Tak jsem se zkontaktoval s marketingovým ředitelem spol. Shark, který mě ze začátku o tem také přesvědčoval. Notebook z reklamace mi vrátili 30.10.2013 s tím, že mi na něm menilli více komponent. Tři týdny předtím na mé naléhání mi dali náhradní notebook dokud neodstraní závadu. Po tem jak mi vrátili notebook jsem přišel domů zapnul si ho a najednou mi vyskočila úplně první závada-chrčení při hudbě. Já jsem mezitím dojel na to, že když vyberu baterii na notebooku a zapojím ho do zásuvky tak to chrčení je je slyšet. Pár dní na to mi vyskočily další problémy s notebookem. Moje další otázka je: Jak bych měl dále postupovat? Protože už jsem z celé věci znechucen napsal jsem tomu marketingovému řediteli, který řekl, že mu je to celé líto a že se mi ozvou technici z Lenova. Do dnešního dne se mi nikdo neozval. Byl bych velmi rád kdybyste mi věděli poradit. To všechno jsem rozepsal jen z toho důvodu abyste si o tomto utvořily obraz. Děkuji Z vasí otazky vyplývá, že předmět výhry je v zaruke a vam náleží všechna prava vcetne záručních oprav. Na této skutečnosti nemění nic fakt, že jste notebook vyhráli a ne koupili a mělo by byt v zaujme vyhlašovatele soutěže, aby vam vyhra nebyla na obtíž, ale naopak na užitek.
10:57 – otázka od: Peter Dobrý den p.. Veverka. Chci se zeptat jestli řádový spotřebitel vůbec má nějakou reálnou šanci získat zpět své peníze, pokud naletěl pofidérní internetovému prodejci (v poslední době stále častější jev) a byl tak naivní, že předem uhradil objednané zboží, který mu ale nikdy nebyl doručen? Kupa zboží přes internet v sobě zahrnuje větší dávku rizika v pripade vzniku jakéhokoliv problému jako kupa v „kamenném obchodě“, kde je prodejce jasny auplatnovanie jakýchkoli nároků dostupnější. V případě, že jste uhradili kupní cenu předem a narazili jste na neseriózních internetového prodejce, bude domáhání se doruceni zboží resp. vrácení kupní ceny problematické. Pokud prodejce nebude ochoten plnit to na Čo se zavázal, nezbývá vam zial nic jiného než řešit takovou věc soudní cestou. Reálná šance na úspěch ve věci zavisi v zásadě od subjektu prodejce, jakož i od toho zda je to česky nebo zahraniční subjekt. Zároveň je třeba zvážit, zda vynaložené prostředky k uplatnění svých práv budou v konečném důsledku vynaložené hospodárné.
11:01 – otázka od: agi dobry den, ja mam taky problem.pozicala jsem peníze kamarádů, kteří nejeví zájem mi je vratit, je to uz treti rok od půjčky a bojim se ze to bude premlcane.mamod něj sepsán dlužních úpisů , ale bez notára, aku mam šanci soudit se s nim a vysoudil ne Čo, kedze je nezaměstnaný a bez jakéhokoliv majetku.oplati se mi investovat do soudních sporů? dakujem za odpoved je promlčecí doba tříletá a proto odporucam v této věci urychleně jednat a to bud podáním žaloby na sud nebo sepsání notářského zápisu o uznání dluhu kde dlužníkem písemně svůj dluh Čo do důvodu a výše uzna. Jelikož v takovém případě se pravo promlčí za 10 let ode dna kdy k uznání došlo.