Finanční zpráva tvrdí, že prodejce zboží, který si zákazníci osobně převezmou, má mít registrační pokladnu. Alza to dělá jinkdyž.
BRATISLAVA. Jeden z největších internetových obchodů Alza pravděpodobně u nás porušuje daňové zákony.
Nevydává doklady z elektronické registrační pokladny, ani když si zákazníci zboží osobně vyzvednou v prodejním místě a zaplatí v hotovosti či platební kartou.
Jiné internetové obchody, například Hej.sk zda Mall.sk při osobním odběru pokladny používají, ačkoli fungují jako pobočky českých firem.
Alza postup vysvětlila tím, že portál Alza.sk provozuje přímo pražská akciová společnost Alza.cz formou zásilkového prodeje na Slovensko.
Její bratislavská eseróčkách Alza.sk poskytuje logistické a inkasní služby pro mateřskou společnost, říká PR manažerka Alzy Šárka Jakoubková.
V případě, že je pouze výdejním místem zboží zasílaného z České republiky, pouze zboží vydá zákazníkovi.
Jakoubková ujišťuje, že vybranou daň z přidané hodnoty odvádějí na Slovensku, i když je prodejcem zboží Alza.cz.
Měly by ji mít
Pokud podnikatel prodává na Slovensku zboží a na místě prodeje přijímá tržbu v hotovosti, je povinen podle zákona používat elektronickou registrační pokladnu a vydávat pokladní doklady, reaguje mluvčí finanční správy Patrícia Macíková.
tržby se myslí i platba přijata jako úhrada faktury.
Při prodeji internetového obchodu však zná zákon několik výjimek.
Jednou je bezhotovostní úhrada převodem na bankovní účet obchodníka, přijetí tržby od přepravce, který zboží doručil, případně pokud se zboží doručil na dobírku a tržbu převzala pošta.
Při vyzvednutí zboží v pobočce však neplatí žádná z těchto výjimek.