Nová technologie má zkrátit dodací lhůty při objednaném zboží.
Foto: ILUSTRAČNÍ – SITA / AP
SEATTLE, BRATISLAVA. Už druhý den sedíte před nabídkou Amazonu a prohlížíte si nové notebooky. Dokud se stále rozhodujete, zda si objednáte tu pěknou Toshibu, Amazon už může balit krabici a přesouvá ji blíže k vám. Do některého ze svých skladů či do depa spediční společnosti.
Amazon si nechal patentovat technologii, která může velkým internetovým prodejcům zajistit rychlejší zpracování objednávek a zkrátit dodací lhůty. Expertní systém sleduje chování spotřebitelů a tok objednávek, aby předvídal, Čo se děje v nejbližších hodinách či dnech.
Průběžně tak tvoří strategii posouvání zboží z místa na místo, aby byl Čo nejblíže ke kupujícím. Bere v úvahu jejich aktivitu při prohlížení nabídky, seznamy přání, předchozí objednávky či objednávky přátel.
Naložit dříve, než přijde objednávka
Zatímco dosud probíhaly podobné aktivity podle pozorování pohybu zboží přes sklad, nová technologie se zaměřuje na jednotlivé zákazníky.
Díky tomu by již brzy nemuseli brát ohled na to, zda se zboží nachází na centrálním, nebo místním skladu.
Plán však zachází o něco dále. Mnohé z zboží by nemuseli stát na skladě, ale mohly by se dynamicky přesouvat do depa spediční společnosti, s označením města pro doručení.
Jméno a adresa by se připsaly v průběhu dne, v době rozvozu. Dodávky by se tak mohly k rukám zákazníků dostat ještě v den objednávky či dokonce v průběhu několika hodin.
Takovou službu nabízejí největší z prodejců pouze v několika městech, kde mají rozsáhlé sklady s širokou škálou sortimentu.
Zboží do hodiny?
Doručit zboží Čo nejrychleji, je výzvou, která pomáhá odlišit chytřejších internetových prodejců od těch méně schopných. I když jsou spíše přesouvací krabic, doplňkové služby a rychlost doručení mohou sehrát velkou roli v tem, kde spotřebitel svůj nákup uskuteční.
Firmy si to uvědomují av posledních dvou let udělali mnoho pro to, aby potlačili prostoje i váhání svých zákazníků.
Pomyšlení na to, že po kliknutí do hodiny zaklepe na dveře poslíček s objednaným zbožím, je totižlákavé.
Napsali v časopise Digital Trends [1] .
References
- ^ časopise Digital Trends (www.digitaltrends.com)