Tesco [2] spustilo možnost objednat zboží přes internet s doručením domů a tak Vám přinášíme první test této služby. Objednávku můžete zadat přes stránku potravinydomů.itesČo.sk [3] .

Registrace

Před objednáním se na stránce musíte zaregistrovat. Při registraci na stránce Tesca si svou adresu dodání vybíráte ze seznamu adres na které Tesco doručuje. Pokud svou adresu nenajdete, služba není pro danou adresu dostupná. Zde jsme objevili první chybu kdy si stránka neuloží celou adresu a chybí číslo popisné i přesto, že při registraci ze seznamu adres vyberete úplnou adresu. Kurýr může mít pak problém najít přesnou adresu.

Přehlednost

Stránka obsahuje tisíce druhů zboží a tak by jí pomohlo lepší vyhledávání a třídění. Například kategorie Akční zboží obsahuje více než 3000 výrobků, na jedné stránce se zobrazuje 20 výrobků a asi nikdo nebude listovat 150 stránek.

Popis některých výrobků zatím chybí a ani obrázky nenajdete u všech položek. Některé zboží na internetu mají zkrácené popisy, které známe z registračních pokladen jako například „HAP.DAY.JAB. DUZ.1L „. Chyby najdete iv jednotkových cenách. Chybí informace o výrobci a delší popis zboží.

Platba kartou

Tesco nabízí možnost platby kartou av podmínkách nákupu píše, že platba proběhne až po dodání zboží („Za nákup bude z karty zúčtovány až po dodání zboží“) což ale není pravda. Pokud platíte kreditní kartou tak první transakce proběhne hned při ověřování karty, kdy je na kartě zarezervována první částka, která bude později vrácena. Samotná transakce platby za zboží proběhne v době zabalení zboží a tedy ještě před dodáním a ne až po dodání zboží jak píše TesČo. Další způsob platby je kartou u kurýra při dodání zboží. Platbu hotovostí Tesco nepodporuje.

Doručení

Zboží doručuje Tesco kurýr a provází ho i další zaměstnanec, Čo se ale pravděpodobně změní po ukončení testovacího provozu. Jak jsme již uvedli, kurýr měl problém najít přesnou adresu protože Tesco má v aplikaci chybu a tak měl kurýr na papírech vytištěnou jen část adresy bez popisného čísla. Před doručením ale volal a přesnou adresu telefonicky ověřil.

Zboží dovezl na vozíku v přepravkách a zabalený byl v plastových Tesco taškách. Kurýr byl milý a ochotný zboží odvézt až před dveře. Při převzetí zboží zákazník podepisuje potvrzení o doručení a dostane stejný účet z pokladny jako kdyby nakupoval v kamenné prodejně.

Na stránce si můžete objednat i alkohol avšak věk zákazníka při registraci Tesco nevyžaduje. Na internetu Tesco píše: „Tesco si vyhrazuje možnost zkontrolovat věk osoby nabývající Zboží“.

Čo zlepšit?

Tesco by mělo zapracovat zejména na vylepšení internetové aplikace. Stránka zatím nenabízí možnost seřadit zboží podle kritérií jako například cena. Přidat by mohli i čárové kódy a aplikaci pro mobily, která by po naskenování kódu přidala zboží do nákupního seznamu. Podle krátkého názvu zboží není někdy možné přesně identifikovat zboží. Na stránce není podrobný popis zboží jako například složení, výrobce, země původu či doba trvanlivosti.

Otázky pro Tesco

Čo se týče označování zboží Zákon č. 152/1995 Z.z. podle § 9 Označování potravin a klamavá reklama v Odstavce 1 stanoví povinnosti ohledně označování zboží. Jelikož spotřebitel nemá k dispozici tyto informace na www.itesČo.sk [ 4] splňuje služba požadavky zákona?

Další otázka směřuje k § 12 Zákona č. 152/1995 Sb, odstavec 1 písmeno k: „Ten, kdo prodává potraviny včetně internetového prodeje, je povinen zajistit, aby při prodeji a přepravě potravin byl k dispozici doklad o původu zboží“. Jak splňuje služba Potraviny domů společnosti Tesco tyto požadavky zákona?

Společnost Tesco požádala o stažení tohoto blogu protože služba je v testovacím provozu. Jelikož je služba veřejně dostupná, informace o jejím fungování nestáhla.

Na odstranění chyby s ukládáním adresy Tesco pracuje. Další odpovědi Tesca si můžete přečíst v článku Informace o potravinách v internetových obchodech [5] .

doručení zboží –

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.