Součástí nejednoho podnikání je doručování a přeprava zboží zákazníkovi kurýrní službou. Výhodou využívání kurýra je pohodlná kontrola nad zásilkou, úspora času i nákladů. Svým způsobem ohrožením může být nekvalitní kurýrní služba, protože se stává součástí podnikání a také vstupuje do vaší komunikace se zákazníky. Důkladný výběr kurýrní služby je proto více než na místě. Nabízím plán jak vybrat dobrou kurýrní službu.

Než se pustíte do průzkumu na internetu nebo telefonováním, je dobré si specifikovat některé detaily, které budou pro doručování zásilek podstatné.
O jaký typ zásilek se bude jednat ? Jakou jsou specifika? Je křehký, křehký, nadrozměrný, těžký?
Kam budete doručovat své zásilky? Lokální, regionální nebo mezinárodně?
Jaký maximální čas doručení bude vyžadovat?

10 zásad pro dobrý výběr kurýrní služby

  1. Kvalita poskytovatele služby . Jakou bezpečnost dodávek a úroveň spolehlivosti má daná kurýrní služba? Známkou kvality je nejen úroveň komunikace zaměstnanců – manažerů a kurýrů, ale i reference zákazníků.
  2. Cena kurýra je konkurenceschopná? I když kvalita je důležitější než cena, určitá vyváženost by měla být. Požádejte o cenovou nabídku na míru, zejména pokud bude třeba pravidelné doručování zásilek.
  3. Dostupnost ve vaší lokalitě. Hlavně menší doručovací služby mohou působit lokálně, případně určitý region obsluhovat s určitými omezeními. Tyto možnosti je nutno předem dohodnout.
  4. Pojištění zásilek, respektive odpovědnost za poškození během přepravy. Jak se se zásilkami manipuluje? V případě neočekávaných událostí, jakým způsobem přepravce zásilek ručí za škody. Do jaké výšky je pojištěna pro odpovědnost za škody?
  5. Čas vyzvednutí a doba doručení zásilek. Budete potřebovat expres kurýra? Doručování io víkendech?
  6. Kapacita doručování. Jakou technikou kurýrní služba disponuje? Vejdou se tam i případné objemnější nebo početnější zásilky?
  7. Poskytuje přepravce zásilek sledování během transportu online ?
  8. Jaké podmínky pro balení zásilek si přepravce klade?
  9. Je možné průvodní dokumenty vyplňovat online, automatizovaně a pod.?
  10. Jaká je profesionalita kurýrů ? Jak řeší případné krizové situace?
Na závěr. Vždy platí: Čo je dnes samozřejmé, zítra být nemusí. Hlavně když to nevíte ovlivnit. Sbírejte proto průběžně zpětnou vazbu na vaši kurýrní službu od zákazníků av případě nedostatečné kvality služeb zvolte raději změnu k lepšímu. Podle profesionality vašich podnikatelských partnerů bude hodnocena i vaše profesionalita.

Jaké jsou vaše osobní zkušenosti s kurýrními službami? Kterou byste určitě doporučili a kterou ne?

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.