Po nedávném ukončení jedenáct měsíců trvající rekonstrukce administrativně – provozní budovy Železnic Slovenské republiky (ŽSR) v Trnavě v hodnotě téměř 2,8 milionu eur začala státní přepravní společnost koncem dubna 2012 s obnovou a modernizací hlavního objektu.
V rámci první etapy investice došlo podle slů Zuzany Chalupová z odboru komunikace ČD ke změně dispozičního řešení jednotlivých podlaží administrativní budovy, v interiérech byly instalovány nové podlahy, obklady a stropy, objekt dostal nové opláštění, i komplexní výměnu elektroinstalací, kabeláže, rozvodů topení, klimatizace a nový výtah.
Prakticky totožné stavební úpravy čekají během příštích třinácti měsících i hlavní budovu železniční stanice.
„ V rámci komplexní modernizace získá staniční budova nové opláštění, projekt počítá is výměnou oken. Změní se také dispoziční řešení v interiérech, přijde k výměně elektroinstalace, rozvodů ústředního topení, klimatizace, podlah, obkladů, stropů. Dokončení stavebních prací je naplánovAno na červen 2013 , „přiblížila Z. Chalupová.
Budova železniční stanice v Trnavě
Na přelomu dubna a května ukončila činnost většina komerčních provozu umístěných v nádražní budově. Na dobu nezbytně nutnou na rekonstrukci prostor dostali nájemci výpovědi.
Služby pro cestující veřejnost budou i během trvání stavebních prací podle vyjádření Chalupová plně k dispozici bez omezení.
Z historie nové železniční stanice v Trnavě
Základní kámen stavby byl položen v září 1979, stavba byla zahájena v prosinci 1979.
Stavbu nové budovy železniční stanice provádí Stavoindustria Trnava a měla být ukončena v roce 1984. Tento termín nebyl dodržen z různých, i objektivních důvodů. Vždyt v letech 1983 až 1984 byla stavba dokonce utlumena. Problémy měli i subdodavatelé stavby. Nevědělo se, zda bude dokončen predstaničný prostor. Bylo tam zbořeništ po bufetu Koruna a bývalé budovy OSP. Stavoindustria neměla ještě v úlohách ani vybudování lávky pro pěší.
Tehdy se veškerá kapacity věnovali budování 6-patrové administrativní budovy vedle nové výpravné budovy. Problémy byly s vybudováním nového vodovodního přívodu.
Nová železniční stanice měla i dva dominanty – šestipatrový administrativní budovu a nové pracoviště výpravčí – dopravní kancelář v řídící věži.
Stavba byla ukončena v září 1989 s nákladem 81,6 milionu Kčs a začali se přejímací řízení a kolaudace. V pátek 17. listopadu 1989 o 11. hodině nastala dlouho očekávaná chvíle otevření nové budovy železniční stanice.(Zdroj: ŽSR)
Novinkou v nádražní budově bude eskalátor, instalovAno budou i samoobslužné výtahy vedoucí k nástupištím. Projekt počítá s odstraněním části terasy na východní straně od lávky pro pěší.
Rozdělení prostorů bude podobné tomu současnému: v patře budou umístěny prostory pro cestující jako je zákaznické centrum a prodej jízdenek, v přízemí najdou svůj prostor zejména obchodní provozu.
„ Během rekonstrukce budou umístěny v přízemí dvě dočasné pokladny, spuštěny by mohly být v polovině května. V průběhu rekonstrukce zůstane k dispozici prodejna lahůdek umístěna vedle budovy a bistro při prvním nástupišti. Zrušenou prodejnu novin a tabáku dočasně zastoupí obchod v nedaleké budovy Pošty 2 , „uzavřela Zuzana Chalupová.
Předběžné odhadované celkové náklady na komplexní obnovu trnavské stanice, včetně již realizované administrativní budovy, jsou 4,8 milionu eur.
Příbuzné odkazy:
- Rekonstrukce Apolla je v závěrečné fázi. Z hotelu bude obchodně-administrativní centrum [1]
- Nákupní centrum Merkur čeká komplexní modernizace [2]
- Velká rekonstrukce OD Jednota odstartuje ještě v tomto roce [3]
- ubytovnu na Zelenečskej ulici čeká kompletní rekonstrukce [4]
- Na rekonstrukci hasičské stanice na Rybníkova peníze z eurofondů nezůstaly [5]
References
- ^ Rekonstrukce Apolla je v závěrečné fázi. Z hotelu bude obchodně-administrativní centrum (www.trnava-live.sk)
- ^ Nákupní centrum Merkur čeká komplexní modernizace (www.trnava- live.sk)
- ^ Velká rekonstrukce OD Jednota odstartuje ještě v tomto roce (www.trnava-live.sk )
- ^ ubytovnu na Zelenečskej ulici čeká kompletní rekonstrukce (www.trnava-live.sk)
- ^ Na rekonstrukci hasičské stanice na Rybníkova peníze z eurofondů nezůstaly (www.trnava-live . cz)
- ^ Ulož jako PDF (www.web2pdfconvert.com)