Po nedávném ukončení jedenáct měsíců trvající rekonstrukce administrativně – provozní budovy Železnic Slovenské republiky (ŽSR) v Trnavě v hodnotě téměř 2,8 milionu eur začala státní přepravní společnost koncem dubna 2012 s obnovou a modernizací hlavního objektu.

V rámci první etapy investice došlo podle slů Zuzany Chalupová z odboru komunikace ČD ke změně dispozičního řešení jednotlivých podlaží administrativní budovy, v interiérech byly instalovány nové podlahy, obklady a stropy, objekt dostal nové opláštění, i komplexní výměnu elektroinstalací, kabeláže, rozvodů topení, klimatizace a nový výtah.

Prakticky totožné stavební úpravy čekají během příštích třinácti měsících i hlavní budovu železniční stanice.

V rámci komplexní modernizace získá staniční budova nové opláštění, projekt počítá is výměnou oken. Změní se také dispoziční řešení v interiérech, přijde k výměně elektroinstalace, rozvodů ústředního topení, klimatizace, podlah, obkladů, stropů. Dokončení stavebních prací je naplánovAno na červen 2013 , „přiblížila Z. Chalupová.


Budova železniční stanice v Trnavě

Na přelomu dubna a května ukončila činnost většina komerčních provozu umístěných v nádražní budově. Na dobu nezbytně nutnou na rekonstrukci prostor dostali nájemci výpovědi.

Služby pro cestující veřejnost budou i během trvání stavebních prací podle vyjádření Chalupová plně k dispozici bez omezení.

Z historie nové železniční stanice v Trnavě

Základní kámen stavby byl položen v září 1979, stavba byla zahájena v prosinci 1979.
Stavbu nové budovy železniční stanice provádí Stavoindustria Trnava a měla být ukončena v roce 1984. Tento termín nebyl dodržen z různých, i objektivních důvodů. Vždyt v letech 1983 až 1984 byla stavba dokonce utlumena. Problémy měli i subdodavatelé stavby. Nevědělo se, zda bude dokončen predstaničný prostor. Bylo tam zbořeništ po bufetu Koruna a bývalé budovy OSP. Stavoindustria neměla ještě v úlohách ani vybudování lávky pro pěší.
Tehdy se veškerá kapacity věnovali budování 6-patrové administrativní budovy vedle nové výpravné budovy. Problémy byly s vybudováním nového vodovodního přívodu.
Nová železniční stanice měla i dva dominanty – šestipatrový administrativní budovu a nové pracoviště výpravčí – dopravní kancelář v řídící věži.
Stavba byla ukončena v září 1989 s nákladem 81,6 milionu Kčs a začali se přejímací řízení a kolaudace. V pátek 17. listopadu 1989 o 11. hodině nastala dlouho očekávaná chvíle otevření nové budovy železniční stanice.

(Zdroj: ŽSR)

Novinkou v nádražní budově bude eskalátor, instalovAno budou i samoobslužné výtahy vedoucí k nástupištím. Projekt počítá s odstraněním části terasy na východní straně od lávky pro pěší.

Rozdělení prostorů bude podobné tomu současnému: v patře budou umístěny prostory pro cestující jako je zákaznické centrum a prodej jízdenek, v přízemí najdou svůj prostor zejména obchodní provozu.

Během rekonstrukce budou umístěny v přízemí dvě dočasné pokladny, spuštěny by mohly být v polovině května. V průběhu rekonstrukce zůstane k dispozici prodejna lahůdek umístěna vedle budovy a bistro při prvním nástupišti. Zrušenou prodejnu novin a tabáku dočasně zastoupí obchod v nedaleké budovy Pošty 2 , „uzavřela Zuzana Chalupová.

Předběžné odhadované celkové náklady na komplexní obnovu trnavské stanice, včetně již realizované administrativní budovy, jsou 4,8 milionu eur.

Příbuzné odkazy:

  1. Rekonstrukce Apolla je v závěrečné fázi. Z hotelu bude obchodně-administrativní centrum [1]
  2. Nákupní centrum Merkur čeká komplexní modernizace [2]
  3. Velká rekonstrukce OD Jednota odstartuje ještě v tomto roce [3]
  4. ubytovnu na Zelenečskej ulici čeká kompletní rekonstrukce [4]
  5. Na rekonstrukci hasičské stanice na Rybníkova peníze z eurofondů nezůstaly [5]
Ulož jako PDF [6]

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.