Certifikátmi se donedávna hrdili dřív veliké spoločnosti. Malé firmy a živnostníci boli kvůli vysokým nákladem mimo hry. Dnes je už situácia iná a šance se otvárajú i pro mikropodnikateľů.
Certifikácia podnikateľských subjektů je v súčasnosti velmi silným nástrojem umožňujúcim odlíšit se od konkurencie a potvrdit ich pozíciu na trhu s cieľem získat si dôveru nových a zachovat lojálnost existujúcich zákazníků. Využívajú ji hlavne veľkí hráči, kteří za ňu platí rádovo tisícky eur.
Malé a stredné firmy boli v tomto smere viacmenej mimo hry, pretože nákladný certifikačný proces je pro ne z ekonomického hlediska neefektívny. V slovenskem prostredí už ale existuje projekt Dôveryhodná Firma[1], který dáva šancu zviditeľnit se i malým subjektem, a to s výrazne nižšími nákladmi na získání certifikátu, než na aké boli doteraz zvyknutí.
Certifikát Dôveryhodná Firma zvyšuje bonitu vašej firmy
Projekt Dôveryhodná Firma a umožňuje vašej spoločnosti získat ocenenie v podobe osvedčenia od externej certifikačnej spoločnosti. Certifikát Dôveryhodná Firma[2] sa prideľuje podnikateľem, kteří se vyznačujú výbornou povestí mezi klientmi a obchodnými partnermi. Pro spoločnost, která ho na základe dôkladnej analýzy dôveryhodnosti získa, je tak vizitkou profesionality, dodržiavania princípů fair play ve vzťahu k obchodným partnerem, ale i ku koncovým zákazníkem. Je potvrdením o solídnem konaní, vysoké etike v oblasti podnikania a zodpovednem prístupe k záväzkem.
Jjjjjjinými slovami: když vaša firma obdrží Certifikát Dôveryhodná Firma, získava na trhu vyšší hodnotu, pretože dáva potenciálnym obchodným partnerem i klientům jasný signál o tem, že je spoľahlivou a serióznou spoločností, při které ne jsou namístě obavy z neférových praktík či nesolídneho jednania. Práve pro vašich nových zákazníků může certifikát poskytovat záruku, že vám můžou dôverovat přes tomu, že s vašou spoločností prichádzajú do styku po prvýkrát. A od dôvery zákazníků je už jen krok k úspešnému uzavretiu obchodu a zvyšovaniu obratů.
Certifikát Dôveryhodná Firma je odzrkadlením firemnej povesti, kterou ste si na trhu prostřednictvím svojich podnikateľských aktivít vybudovali, dáva jej však navíc punc preverenia nezávislou organizáciou.
Všemocný internet nebo „bez lajkov“ to Daleko nedotiahnete!
Projekt Dôveryhodná Firma odštartoval v Poľsku, v súčasnosti už funguje i v Dalších európskych krajinách: v Česku, Bulharsku, Maďarsku i v Rumunsku.
Vznikol jak odpoveď na zmenu súčasných obchodných modelů, které se musia prizpůsobovat správaniu a reakciám zákazníků i obchodných partnerů ovlivnených najvlivnejším interaktívnym médiem súčasnosti – internetem.
V dnešnej dobe se spotřebitelia rozhodujú o nákupu zboží nebo služeb predovšetkým na základe hodnotenia a recenzií od jiných zákazníků publikovaných na internete. Když ne ste na internete, akoby ste ani nebyli. Když však na webe vaša firma figuruje navíc s prívlastkem „dôveryhodná“, který získala od nestranného certifikačného orgánu, o marketingovem potenciáli celého projektu niet najmenších pochybností.
S negatívnymi ohlasmi osvedčenie nezískate
Košická spoločnost Centrum Výskumu Názorů Zákazníků, která je slovenským zástupcem tohto európskeho projektu, používa na analýzu dôveryhodnosti jednotlivých subjektů na trhu Specialny softvérový algoritmus s názvem Ukazovatel názorů. Tento vyhodnocuje celkovú kredibilitu firmy na základe názorů na ňu publikovaných na internete. Čiže na podklade pomeru pozitívnych a negatívnych ohlasů v internetovem prostredí.
Negatívne stanoviská hodnotiacich subjektů (zákazníci, obchodní partneri), které poukazujú na pochybenia či jiné nedostatky, firmu diskvalifikujú v procese získavania osvedčenia. Certifikát Dôveryhodná Firma můžou dostat jen firmy se skutočne solídnymi základmi a výbornou povestí. Žiadna iná spoločnost na Slovensku nepoužíva podobnú metodiku analýzy kredibility podnikateľských subjektů.
Certifikátem Dôveryhodná Firma se pýšia mnohé české firmy, pribúda čoraz víc slovenských
Ostravská spoločnost Centrum Výzkumu Názorů Klientů – která je partnerskou spoločností slovenskej firmy Centrum Výskumu Názorů Zákazníků – patrí v sousední Českej republike mezi etablovaný certifikačný subjekt. Certifikát Dôveryhodná Firma potvrdzujúci vysokú kredibilitu podnikateľských subjektů získali od roku 2014, kdy spoločnost začala pôsobit na českem trhu, rôznorodé firmy naprieč širokým spektrem ekonomických činností – od realitných kancelárií, přes maloobchodné prevádzky až po vzdelávacie inštitúcie.
Slovenská spoločnost Centrum Výskumu Názorů Zákazníků spustila projekt Dôveryhodná Firma už ve februári 2015 se zámerem vniest lepší přehled do slovenského podnikateľského prostredia s cieľem oceňovat firmy, u kterých je etika, solídnost a vysoký morálny kredit na prvém místě. Do dnešného dne získalo Certifikát Dôveryhodná Firma už několik tisíc podnikateľů.
Jednorazový poplatek je nízky a sľubuje rýchlu návratnosť
Spoločnost Centrum Výskumu Názorů Zákazníků poskytuje vypracovanie analýzy dôveryhodnosti zadarmo. Když vás vyhodnotí jak serióznu firmu, k získaniu osvedčenia je už jen malý krôčik.
Stačí už jen vyjadrit vôľu zapojit se do projektu a kurýrskou službou vám bude doručený zarámovaný Certifikát Dôveryhodná Firma, který je vizitkou vašej podnikateľskej etiky. K nemu dostanete i Další prezentačné materiály, které vám můžou významne pomôct v budovaní pozitívneho obrazu vašej firmy v očiach zákazníků.
Jde o vodeodolné nálepky s logem Dôveryhodná firma, které můžete umiestnit na svojem firemnem vozidle či ve výklade svojho obchodu. Toto všetko je stále úplne zadarmo. Nevysoký jednorazový poplatek zaplatíte jen za tzv. e-vizitku, ktorou se můžete prezentovat na vlastných internetových stránkach, nebo ji používat v emailovem podpise.
Pomocou prihlasovacích údajů k e-vizitke můžete editovat údaje o svojej firme, které se zobrazia na webe projektu v zozname ocenených firiem.[3] Ve webovem rozhraní si můžete upravovat kontakty, údaje o otváracích hodinách či pridat vlastnú prezentačnú fotogalériu. Veľkou výhodou zaradenia do tohto katalógu ocenených firiem je, že se informace o vašej firme spolu s prívlastkem „Dôveryhodná firma“ objavia na prvých stránkach webových vyhľadávačů. A to je reklama, kterou máte jak bonus úplne zadarmo.
Poplatek je jednorazový a nemusíte se obávat žádných nepříjemných prekvapení v podobe budoucich poplatků. Výška poplatku je priaznivá i pro živnostníků a malé firmy a jeho návratnost je velmi rýchla vzhledem na efekt, který vyvolá Certifikát Dôveryhodná Firma v očiach vašich zákazníků.
V blízkej dobe plánuje spoločnost Centrum Pro Výskum Názorů Zákazníků na Slovensku komunikovat svoju stratégiu a zámery prostřednictvím celoplošnej reklamnej kampane v elektronických médiách. S pozitívnou odozvou se stretla napríklad v Bulharsku, v sousední Českej republike byla spustená jen před pár dňami.
References
- ^ Dôveryhodná Firma (www.doveryhodnafirma.eu)
- ^ Certifikát Dôveryhodná Firma (www.doveryhodnafirma.eu)
- ^ zozname ocenených firiem. (www.doveryhodnafirma.eu)