Některé obchody nachystali pro zákazníků vánoční akcie. Termínna vrátenie zboží je dlhší jak během roka. Zákazník si však musí dat pozorna splnenie podmínek.
BRATISLAVA. Našli ste pod stromčekem sveter, který už doma máte. Nebo vám nesedí veľkosť? Po Vianociach možno nevhodný darček vrátit. Niekteří obchodníci ho vymenia za jiný zboží, iní vracajú peníze. Treba však dodržat několik pravidiel.
1.Obchody nemusia vziat zboží zpět
V některých klasických kamenných obchodoch může být vracanie darčeků trochu komplikované. Zákon im totiž neprikazuje, aby kúpený zboží vzali zpět bez udania důvodu. To, že niekteří predajcovia poskytujú zákazníkem vrátenie peňazí či výmenu za jiný zboží, je dřív prejavem ich dobrej vôle.
„Většina obchodníků zboží berie zpět,“ hovorí analytik agentúry pro prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský.S nechceným darčekem by ste se mali vybrat do obchodu čím dřív. Na vrátenie nebo výmenu může obchod stanovit týžden či dva, ale většinou vezmú darčeky zpět ještě i v prvý januárový týžden.
Predajca si obdobie, během kterého je možné darček vrátit, stanovuje sám. „Záleží to na vnútorných smerniciach spoločnosti. Obchodníci si lehotou na vrátenie zboží konkurujú, pretože súvisí s oblíbeností ich obchodů u zákazníků,“ tvrdí Drahovský.
Do obchodu s obuvou Baťa je možné vrátit zboží do 30 dní od udania důvodu , a to poštou nebo přímo v prodejně. „Záleží nám na tem, aby ste nosili tú správnu veľkost a tvar obuvi,“ vysvetľuje spoločnost rozhodnutie na svojej internetovej stránke.U Baťu možno zboží vyměnit za jiný, ale obchodný reťazec se nebráni ani vráteniu peňazí.
Podle Drahovského však většina spoločností uprednostňuje výmenu zboží. „A to v podobnej ceně nebo t když, že si človek ještě doplatí,“ hovorí.
2.Pozor na podmínky
Takže vrátenie zboží bez uvedenia důvodu neupravuje zákon, může si predajca stanovit rôzne podmínky. Většinou obchodníci žádejí, aby byl v originálnem obale, s pôvodnými štítkami či visačkami. Samozrejmostí je pokladničný blok.
Komentáře