Dříve než se rozhodnete nakupovat v elektronickém obchodu , měli byste mít dostatek informací o této nové formě prodeje. Nákup na internetu láká zejména kvůli nízkým cenám, ale ty mohou být zavádějící.
Prodej prostřednictvím internetu se na Slovensku řídí zákonem č.. 22/2003 Sb z. o elektronickém obchodu … a zákonem č.. 108/2000 Z. z. o ochraně spotřebitele při podomním prodeji a zásilkovém prodeji. Pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou jin když, prodávající je povinen objednávku spotřebitele splnit do 30 dnů od jejího doručení. Jestliže prodávající objednané zboží nemůže dodat nebo službu poskytnout, je povinen o tem neprodleně informovat spotřebitele a do 15 dnů mu vrátit cenu zaplacenou za zboží nebo zálohu, (pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou na náhradním plnění). Prodávající je zároveň povinen nahradit všechny prokazatelné náklady, které spotřebitel vynaložil na objednání zboží nebo služeb. Při náhradním plnění je prodávající povinen předat spotřebiteli zboží nebo poskytnout službu ve stejné kvalitě a ceně.
Při koupi zboží u zahraničního prodejce se řídí prodej podle právních předpisů platných v dané zemi, kde má sídlo prodávající. Pomoc při řešení problémů s přeshraničním nákupům může poskytnout i Evropské spotřebitelské centrum v ČR (ESC v ČR). Pokud máte problém jako spotřebitel, týkající se výrobku nebo služby, které jste si zakoupili v rámci EU a nesouvisí s vaší podnikatelskou činností nebo zaměstnáním, můžete se se svou žádostí o pomoc obrátit na esc-sr.sk.