Internetový obchod by mal vediet ponúknut rozmanitejšie způsoby doručení zboží.
Na flexibilitu kurýra si zákazníci potrpia.
Foto: FOTOLIA
Úspech internetových obchodů nezávisí jen od ceny a rozmanitosti zboží, ale do veľkej miery závisí i od způsobu, rychlesti a ceny doručení zboží k zákazníkovi.
Když si nieCo kúpi, chce to mít co nejrychlejšie, najlepšie přímo do bytu a zadarmo.
Zákazník by mal mít na webovej stránke e-shopu jasne popísané, co může od kurýra očakávat, kolik za službu zaplatí, či mu kurýr doručí zásilku přímo domů, případně či má možnost sledovat stav doručovanej zásilky.
E-shop by mal vediet ponúknut rozmanitejšie způsoby doručení zakúpeného zboží. Od osobného odberu přes doručení do niekoľkých hodin až po možnost preberania zásilky v balíkomate.
E-shopy podle kurýrskych spoločností plošne podceňujú kvalitu kurýrní firmy a šetria na nákladoch. „Mnoho obchodů si neuvedomuje, že spokojnost zákazníka absolútne závisí od kvality kurýrní spoločnosti, takže kurýr se jak jediný dostane do osobného kontaktu s kupujúcim,“ vysvetľuje Mária Džundová, obchodná a marketingová riaditeľka TNT Express.
Spoľahlivost doručení a flexibilita doručovatela jsou i podle Juraja Siklenku, zástupcu kurýrní spoločnosti Slovak Parcel Service a In Time[1], velmi žiadanými atribútmi u zákazníků.
Kurýrske služby dávajú individuálne cenníky
E-shopy se nemůžou spoľahnút na to, že když jednému kurýrska služba účtuje nejakú cenu, rovnakú dostanou i ony.
Žiadna z oslovených kurýrskych firiem nepovedala presne, kolik zaplatí internetový obchod za jej služby.
Cena totiž závisí od viacerých faktorů.
Čím väčšie objemy si necháva e-shop přes konkrétnu firmu přepravit, tím väčšie rabaty mu umí kurýrska spoločnost ponúknut. Dôležitá je i hmotnost či Další požiadavky.
„Většina zákazníků má individuálny cenník, který určujeme podle váhy zásilek, ich množstva a od požiadaviek, které mají zákazníci na přepravu,“ vysvetľuje Andrea Bačíková, marketingová a PR špecialistka spoločnosti DPD.
Podle Juraja Siklenku z kurýrní spoločnosti Slovak Parcel Service a In Time je dôležitým fakterém i to, či kurýrska služba účtuje přepravnú sazbu za každý balík zvlášt, nebo jen jednu cenu za celú i viacbalíkovú zásilku podle výslednej hmotnosti.
Když teda e-shop ještě jen začína svoju činnost, mal by poznat objemy, hmotnosti zásilek, ale i služby, které chce svojim zákazníkem ponúknut.
Podle toho by mal potom kontaktovat kurýrske služby a požiadat ich o nacenenie dopravy.
Čo nabízíjú kurýri
Kurýrske spoločnosti nabízíjú celú škálu služeb. Čo může zákazník využit, záleží na tem, co si objedná eshop.
Kurýrske služby nabízíjú viaceré služby, které můžou zákazníci eshopů ocenit. Napríklad garantované expresné doručení zásilky v následující pracovný den, případně doručení do určitej hodiny, napríklad dopoludnia.
Oceňovanou službou je avizovanie doručení příjemci prostřednictvím SMS či emailu, ale i možnost změnit adresu doručení, když se nevedia napríklad zladit s kurýrem. Vymenia domácu adresu za pracovnú.
Kurýrske služby nabízíjú i možnosti doručení napríklad na takzvaný Parcel shop, kde si zákazník vyzdvihne balík v čase, když mu to vyhovuje, či do balíkomatu. Na akú z daných služeb bude mít nárok, však závisí od eshopu.