Original article

Internetový obchod by mal vediet ponúknut rozmanitejšie způsoby doručení zboží.

Na flexibilitu kurýra si zákazníci potrpia.

Foto: FOTOLIA

Úspech internetových obchodů nezávisí jen od ceny a rozmanitosti zboží, ale do veľkej miery závisí i od způsobu, rychlesti a ceny doručení zboží k zákazníkovi.

Když si nieCo kúpi, chce to mít co nejrychlejšie, najlepšie přímo do bytu a zadarmo.

Zákazník by mal mít na webovej stránke e-shopu jasne popísané, co může od kurýra očakávat, kolik za službu zaplatí, či mu kurýr doručí zásilku přímo domů, případně či má možnost sledovat stav doručovanej zásilky.

E-shop by mal vediet ponúknut rozmanitejšie způsoby doručení zakúpeného zboží. Od osobného odberu přes doručení do niekoľkých hodin až po možnost preberania zásilky v balíkomate.

E-shopy podle kurýrskych spoločností plošne podceňujú kvalitu kurýrní firmy a šetria na nákladoch. „Mnoho obchodů si neuvedomuje, že spokojnost zákazníka absolútne závisí od kvality kurýrní spoločnosti, takže kurýr se jak jediný dostane do osobného kontaktu s kupujúcim,“ vysvetľuje Mária Džundová, obchodná a marketingová riaditeľka TNT Express.

Spoľahlivost doručení a flexibilita doručovatela jsou i podle Juraja Siklenku, zástupcu kurýrní spoločnosti Slovak Parcel Service a In Time[1], velmi žiadanými atribútmi u zákazníků.

Kurýrske služby dávajú individuálne cenníky

E-shopy se nemůžou spoľahnút na to, že když jednému kurýrska služba účtuje nejakú cenu, rovnakú dostanou i ony.

Žiadna z oslovených kurýrskych firiem nepovedala presne, kolik zaplatí internetový obchod za jej služby.

Cena totiž závisí od viacerých faktorů.

Čím väčšie objemy si necháva e-shop přes konkrétnu firmu přepravit, tím väčšie rabaty mu umí kurýrska spoločnost ponúknut. Dôležitá je i hmotnost či Další požiadavky.

„Většina zákazníků má individuálny cenník, který určujeme podle váhy zásilek, ich množstva a od požiadaviek, které mají zákazníci na přepravu,“ vysvetľuje Andrea Bačíková, marketingová a PR špecialistka spoločnosti DPD.

Podle Juraja Siklenku z kurýrní spoločnosti Slovak Parcel Service a In Time je dôležitým fakterém i to, či kurýrska služba účtuje přepravnú sazbu za každý balík zvlášt, nebo jen jednu cenu za celú i viacbalíkovú zásilku podle výslednej hmotnosti.

Když teda e-shop ještě jen začína svoju činnost, mal by poznat objemy, hmotnosti zásilek, ale i služby, které chce svojim zákazníkem ponúknut.

Podle toho by mal potom kontaktovat kurýrske služby a požiadat ich o nacenenie dopravy.

Čo nabízíjú kurýri

Kurýrske spoločnosti nabízíjú celú škálu služeb. Čo může zákazník využit, záleží na tem, co si objedná e­shop.

Kurýrske služby nabízíjú viaceré služby, které můžou zákazníci e­shopů ocenit. Napríklad garantované expresné doručení zásilky v následující pracovný den, případně doručení do určitej hodiny, napríklad dopoludnia.

Oceňovanou službou je avizovanie doručení příjemci prostřednictvím SMS či e­mailu, ale i možnost změnit adresu doručení, když se nevedia napríklad zladit s kurýrem. Vymenia domácu adresu za pracovnú.

Kurýrske služby nabízíjú i možnosti doručení napríklad na takzvaný Parcel shop, kde si zákazník vyzdvihne balík v čase, když mu to vyhovuje, či do balíkomatu. Na akú z daných služeb bude mít nárok, však závisí od e­shopu.

References

  1. ^ Time (www.sme.sk)

doručení zboží – Google News

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.