Provozovatelé Facebooku chtějí, abyste přátelům k jejich svátku posílali dárky. Očekává provize z prodeje.
PALO ALTO, BRATISLAVA. Nové tlačítko v sociální síti má rozdmýchat byznys s drobnostmi. Firma chce motivovat uživatele k jednoduchému utrácení drobných částek peněz, z kterých zatím blíže neurčená část poputuje do kapes investorů.
Na malém vzorku amerických uživatelů sociální sítě testuje systém, který zakoupila s ambiciózní malou společností Karma ze San Francisca spolu s 16 vývojáři. Ti pracovali na mobilní aplikaci, která umožňovala posílání dárků.
Pokud se blíží datum svátku některého z vašich známých, při jeho jménu se objeví ikona na odesílání dárku. Stačí si jen vybrat z aktuální nabídky, zaplatit a zbytek zařídí Facebook [1] . Zeptá se obdarovaného na jeho poštovní adresu a zajistí doručení dárku.
Firma tak získá cennou informaci do své skládačky osobních údajů a vylepší své hospodaření provizí. V současnosti jsou v nabídce květiny, Warholových tiskové reprodukce, zmrzlina, hračky pro psy a lázeňské balíčky, finální nabídka není známa. Uvažuje se však o kupónech na odběr zboží v kavárnách a sítích rychlého občerstvení.
Každý uživatel si bude moci v profilu nastavit pravidla pro obdarovávání. Pokud nemáte rádi čokoládu, nebo vás nepotěší dar ve formě ponožek, prostě si to nastavíte.
Kdy bude testovací fáze uzavřena a spuštěna pro celý trh v USA zatím není známo. Jisté však je že Facebook tímto krokem překročí hranici virtuálního světa, kde se vydělává jednodušší. Doposud umožňoval zasílání virtuálních dárků.
Informoval o tem server 9news Finance [2] .
References
- ^ Facebook (www.sme.sk)
- ^ 9news Finance (finance.ninemsn.cem.au)