29.03.2012, 09:19 ,
Změny, které Timeline přinese, byly představeny dne 29. února 2012 na Facebook marketingové konferenci v New Yorku [1] . Časová osa Facebook Timeline podporuje a rozvíjí primárně poslání Facebooku – popovídat svůj příběh ostatním. To se týká nejen osobních profilů, ale i designu profilu pro společnosti a značky.
Čo byste měli o sobě říct?
Pokud jste větší firma , podělte se s fanoušky o informace o tem, kdy:
- jste uzavřeli první velký kontrakt / získali obchodního partnera
- jste otevřeli druhou pobočku / prodejnu
- jste přijali nové pracovníky …
Pokud se řadíte mezi menší firmy , stačí, pokud Váš příběh zahájíte informací o tem, kdy:
- jste založili www stránky nebo e-shop, jaký byl jejich design
- byla z e-shopu odeslána první objednávka, příp. jaké zboží byl objednán jako první
- jste otevřeli kamennou prodejnu
- jste začali rozšiřovat sortiment
- jste přinesli na trh převratnou novinku …
Čo se na Facebook Timeline patří a Čo ne?
Při vytváření Cover foto si dejte pozor, aby neobsahovala žádné informace typu:
- cena produktu nebo aktuálně probíhající zleva
- výzva k akci – „Pokud objednáte ihned, získáte bonus / slevu …“
- navádění na návštěvu Vaší www stránky nebo internetového obchodu pod záminkou „Více informací najdete na …“
- kontakt, telefonní číslo, e-mail
Na cover foto také není místo pro prvky Facebooku jak To se mi líbí nebo Sdílet. Cover foto by měla, stejně jako hlavička www stránky , napovědět o tem, v čem podnikáte nebo Čo nabízíte. Facebook umožňuje nahrát cover foto z Vašich již nahraných alb nebo z Vašeho počítače.
POZOR na to, Čo na Facebook Timeline sdílíte a do jaké míry
Podle americké agentury Pew Internet stoupl v roku 2011 počet uživatelů sociálních sítí, kteří si dávají pozor na to, Čo sdílejí as než. O téměř 8% stoupl počet odstraněných přátel. [2]
S kreativitou získáte na Facebook Timeline dál Facebook Timeline Cover a další součásti designu by měly vypadat takto:
Platí pravidlo, že čím zajímavější je design Facebook stránky, tím více fanoušků a tím vyšší pravděpodobnost získání vysokého EdgeRanku [3] . Čím vyšší EdgeRank, tím vyšší pravděpodobnost, že se Vaše příspěvky zobrazí většímu počtu fanoušků. Běžně Vaše statusy zasáhnou jen 17% fanoušků. Tipy na zvýšení EdgeRanku najdete zde [4] .
Místo pro Facebook Timeline aplikace
Není nikde jinde než přímo pod Cover fotkou. Fotky se vždy zobrazují jako první, s tím se musíme jen smířit, dalších 11 aplikací si můžete libovolně uspořádat. Přístup k aplikacím [5] přes šipku na pátém „Tabě“ .
Práce s příspěvky
Facebook nám umožňuje vrátit se v čase (do doby, kdy byla Facebook stránka založena) a pokud jsme na důležitý moment v podnikání nebo v životě zapomněli, na časové ose ho můžeme kdykoliv doplnit, resp. víme změnit datum příspěvkům, které jsme již zadali. Pokud máte časově omezenou akci nebo z jiného důvodu potřebujete na 7 dní zpropagovat konkrétní příspěvek , klikněte na tužku a vyberte připnout nahoru:
Třetí možnost při práci s příspěvky je vytvoření tzv.. milníků nebo důležitěch událostí. Klikněte na hvězdičku a potřebný příspěvek zvýrazněte, roztáhne se na celou šířku profilu, čímž se stane méně přehlédnutelný.
Čo nabízí Panel pro administrátory nebo Panel pro správu
Výborný nápad z dílny Facebooku, který správcům umožní vidět na 1 místě kompletní přehled nejnovějších zpráv, fanoušků, tipů ke stránkám a statistik:
Prostřednictvím funkce Pozvat přátele dokážete pro Vaši Facebook stránku získat nové fanoušky z okruhu Vašich přátel nebo pozvánku zaslat na e-mail např.
Vašim klientům (Pozvěte lidi, na kterých máte e-mailový kontakt).
V sekci Tipy pro stránky najdete i možnost pro změnu názvu Facebook stránky.
Pokud jste však tuto možnost již jednou využili, druhou šanci Vám Facebook bohužel nedá.
Výhodou panelu pro administrátory je, že pokud Vás irituje, můžete ho jednoduše skrýt.
References
- ^ timeline, facebook timeline (www.facebook.com)
- ^ timeline, ochrana soukromí (www.pewinternet.org)
- ^ edgerank (podnikání-blog.sk)
- ^ jak zvýšit edgerank (podnikání-blog.sk)
- ^ facebook timeline aplikace, facebook timeline apps (www.facebook.com)
Komentáře