Inteligentní mobilní telefony, sociální sítě a další moderní technologie přinášejí velké změny v chování a nákupních zvycích zákazníků, stejně jako ve způsobu online prodeje . Podle odborníků ze Slovenské nákupního portálu HEJ.sk se v tomto a příštím roce internetoví prodejci ještě více přiblíží svým kamenným kolegům, zákazníkům nabídnou větší rychlost a další možnosti výhodných nákupů.

K trendům nejbližších let budou patřit:

Prodejny a výdejní místa:

Celosvětově se prosazuje trend osobního vyzvednutí zboží zakoupeného přes internet. V České republice přistoupili k otevírání kamenných poboček hlavní hráči na trhu, v USA tuto možnost nabízí například významný prodejce Walmart, ale i jeho konkurenti Kmart či Sears, kteří nabízejí dokonce i doručení online nákupu přímo do automobilu. „Tuto službu poskytujeme iv našem novém HEJHOUSE v Bratislavě při nákupním centru Avion a IKEA. Každému, kdo nakoupí na HEJ.sk a zvolí odběr zboží prostřednictvím Drive In, pomohou naši zaměstnanci a zboží mu vynesou a naloží do kufru auta. „, vysvětluje Jitka Součková, marketingová ředitelka Kase.cz.

Mobilita

smartphony a mobilní aplikace dnes umožňují porovnávat ceny nebo posílat slevové kupóny. Potenciál však mají Daleko větší – mohou poskytovat personalizovaný obsah, dotykové katalogy nebo podporovat věrnostní programy. Jejich masové rozšíření může způsobit, že v kamenných prodejnách bude čím dál tím méně jednoduché s nakupujícími manipulovat pomocí „výhodných“ speciálních nabídek a cenových akcí – data o cenách konkurence budou mít zákazníci stále po ruce.

Sociální sítě

Mohutný rozmach sociálních sítí přinese retailu i mnoho dalších možností, jak jen šíření zpráv na Twitteru nebo budování komunity či organizování soutěží na Facebooku. Letos bude patřit testování možností Facebooku v oblasti internetového nakupování. Očekávat se dá i další rozvoj skupinového nakupování, vznikat budou komunity kupujících, které si budou doporučovat produkty (například Fashism.com) av rámci online obchodů vzniknou i funkce typu „nakup a sdílej“ nebo „co-browsing“, který umožní sdílet hledání konkrétního typu zboží více nakupujícím.

Denní nabídky a bleskové výprodeje, agregátory slev a prodejních akcí

Po vlně slevových portálů, v jejichž čele celosvětově stál Groupon.cem, nastupuje další „módní“ vlna – agregátory slev a prodejních akcí a také denní nabídky a bleskové výprodeje . Touto cestou se už vydali některé eshopy v zahraničí. Díky zajímavé cenotvorbě a také díky specializovaným technologiím, které přinášejí jen ty informace, které zákazníka zajímají, dokáží prodat masivní množství zboží za pár minut od odeslání newsletteru. Tímto směrem se zaměřilo několik prodejců, a to například již iv České republice. Kdy to přijde na Slovensko, je jen otázkou času.

Nové přístupy a technologie

Na svou příležitost čekají také nové přístupy a technologie typu Rich Commerce nabízející zákazníkům virtuální modely, interaktivní videa či 3D pohled na produkty. Zajímavostí jsou i jednostránkové eshopy prodávající v každé kategorii jen jeden produkt a dynamická cenotvorba, která přinese ultra krátké nabídky, slepé aukce či tzv.. snižovány nabídku – wonderprice. Dá se také očekávat konec flashových aplikací, které zákazníky příliš nezaujaly a proto neměli žádný obchodní efekt.

mezinárodnost
Dá se očekávat, že letos zesílí trend mezinárodního nakupování nebo přeshraničních nákupů. V seznamu menších, především specializovaných, eshopů tvoří prodeje do zahraničí 10-20%, některé asijské obchody specializované na elektroniku úspěšně posílají do celého světa většinu prodejů. Slovensko má v této oblasti velký potenciál, protože podle posledního průzkumu, který realizovala agentura Civic Consulting pro Evropskou unii mají slovenskou eshopy nižší ceny než je evropský průměr.

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.