Inovace-zavedení něčeho nového se obvykle provádí tehdy, pokud chceme něco např. urychlit, zjednodušit, snížit náklady atd. Inovace na České poště má však zcela opačný smysl.
Přišel mi balíček. RAno jsem dostala SMS-ku ze Slovenské pošty, kde mě informovali, že „… dnes Vám kurýr SP doručí zásilku ….“. Kolem oběda volal kurýr kdy mi může zásilku doručit, tj., kdy bude někdo doma. Jelikož v ten den nebyl u nás doma nikdo, požádala jsem ho, aby vhodil do schránky oznámení o zásilce, kterou si na druhý den půjdu vyzvednout na poštu. Oznámení jsem ve schránce nenašla, ale zato druhý den mi přišla druhá SMS-ka, ve které mi SP oznamovala, že zásilka je uložena na poště, kde si ji mohu vyzvednout. Při přebírání mi paní u okénka říká, abych trošku počkala, že musí vypsat oznamovací lístek, na který podepíšu převzetí balíku. „Zkomplikovalo nám to“ říká paní, „tyto zásilky jsou bez dokladu, předtím oznámení o zásilce vypisoval kurýr, teď ho vypisujeme my. Když je při okénku více lidí, dost to zdržuje“. Dala jsem jí za pravdu. Slovenská pošta vymyslela něco nového, pro zákazníka i výhodné, ale nedomyšlené to do konce.
Shrnutí:
předtím: pošťák (kurýr) vypsal lístek -oznámení pro adresáta, které vhodil do schránky
teď: SP pošle SMS o předběžném doručení, kurýr telefonuje kdy může doručit, pokud adresát není doma SP pošle druhou SMS o možnosti převzetí na poště a nakonec paní na poště vypíše lísteček o doručení.
A proto se netřeba divit, že poplatky na poště rostou!
Komentáře