dnes, 14:00 | Dárek v podobě kupónu využívá stále více Slováků.
Je to rychlé, jednoduché a navíc se na slevových portálech můžete inspirovat, pokud ještě ani netušíte, čím toho druhého obdarovat. Nový Čas zjišťoval, jaké zboží touto formou nakupují Slováci těsně před Vánocemi. Ale poradíme vám i v tem, na Čo si zákazníci musí dávat pozor, zda jako zboží reklamovat.
Stále více Slováků nakupuje dárky i přes slevové portály a Vánoce nejsou výjimkou. Svědčí o tem i statistiky největších zľavowebů. ,, Celkově zaznamenáváme v předvánočním období nárůst tržeb až o 70%. O více než třetinu roste i návštěvnost a průměrná hodnota objednávky, „uvedla Simona Cagalincová ze ZlavaDna.sk. Loni zde na Štědrý den vystoupila průměrná hodnota objednávky až na 60 € a zákazníci nakupovali během celého dne, s vrcholem o 16-té hodině. Čili ještě i těsně předtím, než si sedli s rodinou k vánočnímu stolu. Podobně Zlavomat.sk má návštěvnost vyšší o 70%. V těchto dnech naši stránku denně navštíví kolem 100 000 lidí, „ zareagovala Eva Rodinovo z tohoto portálu. ,, Nejčastěji ze zboží naši zákazníci nakupují fotodárky , tzn. fotoknihy, obrazy z fotek, Fotokalendáře a pod. a také módní kousky, které umíme doručit již do 2 dnů. Kromě zboží jsou však populární i wellness pobyty, „dodala Rodinove.
TOP 10 kupovaného zboží
1. Cestování / Pobyty (kupóny platné v příštím roce)
2. Zážitky (Jízda na Formuli a Porsche, Škola smyku, Let balónem apod..)
3. Předplatné časopisů
4. Skipasy
5. Fotoknihy a kalendare
6. Masáže
7. Listky do divadel
8. Restaurace
9. Módní doplňky (šály, boxerky, bižuterie, hodinky, pantofle, kozačky)
10. Laserova operace očí
Zdroj: Zlavadna.sk
Který je spolehlivý?
Pokud počítáme pouze slovenské slevové portály, aktivních jich je přibližně 20. ,, Těch, které lze považovat za opravdu seriózní je přibližně 10, „ uvedl Marian Tar ze Slovenské asociace portálů kolektivního nakupování. A Čo si má zákazník na webu všímat?,, Zákazník by měl dbát hlavně na to , aby nakupoval na portálech, které již mají svou historii, ověřují si své nabídky, mají spolehlivý platební systém a mají již své dobré jméno na trhu. Takto se vyhne možným rizikům a případným problémům s využitím zakoupených kuponů, „ dodává Tar.
TOP žebříček největších portálů
Zlavadna.sk
Zlavomat.sk
ZaMenej.sk
Boomer.sk
Primazlavy.sk
Jozko.sk
Setriza3.sk
Morezliav.sk
Cenynadne.sk
Zlavodem.sk
7 rad, Čo si všímat na slevovém portálu
Radí mluvčí České obchodní inspekce Danuše Krkošová:
- Adresu a sídlo prodejce (pronajímatelé domén s koncovkou „. cs“, mohou být i ze zahraničí).
- Ptejte se na zákaznický servis. V případě potřeby byste neměli mít problém s portálem se spojit.
- Na portálech by měly být kontakty na odpovědných, fakturační údaje i obchodní podmínky.
- Zjistěte si reference na slevy přes portál a čtěte i názory a zkušenosti jjiných spotřebitelů, např.. na diskusním fóru.
- Kolik let portál nebo společnost, která ho spravuje, působí na trhu a zda vykazuje zisk.
- O úspěšnosti portálu říkají i firmy a značky, s nimiž spoluracuje.
- Upřednostněte platbu na dobírku nebo při osobním odběru a při neověřeném prodejci platbu předem důkladně zvažte.
Můžete kupón vrátit?
Při slevových kupónech platí pravidla jako při uzavírání smlouvy na dálku. Řídí se Zákonem o elektronickém obchodu a Zákonem o ochraně spotřebitele při podomním prodeji a zásilkovém prodeji. I zde tedy může spotřebitel odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu, ale pouze do okamžiku počátku plnění, např.. do začátku kulturního nebo sportovního podniku. ,, Z toho vyplývá, že do 7 pracovních dnů můžeme bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy as písemným odstoupením doporučeně vrátit i slevový kupón, „ uvedla mluvčí SOI Danuša Krkošová.
Kde reklamovat nekvalitní zboží?
Slevový portál je jen nabídka. Za nekvalitu tedy už odpovídá slevový portál, ale prodávající subjekt či poskytovatel služby. Reklamace se tedy uplatňuje klasicky u poskytovatele služby přímo na místě. U vedoucího, případně jednatele, který je povinen reklamaci přijmout, vydat vám o tem doklad a po vyřízení reklamace i doklad o vyřízení reklamace. ,, I když jde o slevy, máte na uplatnění reklamace právo na nápravu, jestliže služba byla poskytnuta vadně . Slevy nemají vliv na změny v reklamačním řízení, „potvrdila Krkošová. Podle zákona musí být reklamace vyřízena do 30 dnů.