RAno si objednáte gril a večer na něj už ukládáte klobásky. Zatím jen v okolí San Francisca.
Foto: Ilustrační – stock.xchng
MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google po vzoru Amazonu testuje službu zrychleného doručení zboží zakoupeného v elektronických obchodech. Logistiku související se zpracováním objednávky, vyzvednutím zboží a jeho doručením stíhá uskutečnit v průběhu jediného dne.
Google se nepodílí na prodeji produktů, ani na jejich doručování. Je pouze koordinátorem tohoto procesu a jeho možnosti testuje v uzavřené skupině zákazníků soustředěných v okolí San Francisca. V testovacím provozu se pokouší zjistit, Čo všechno tato služba obnáší.
Firma zatím nemá připravený ani obchodní model zpoplatnění služby. Uvažuje o ročním předplatném. Právě tento model zvolil před časem Amazon, který začal podobnou službu provozovat. Ten zákazníkům účtuje 79 dolarů ročně za jedno jestli dvoudenní dodávky bez dalšího zpoplatnění.
Google nazývá službu Shopping Express a jde o jeho nejnovější krok v segmentu elektronického obchodu. Někteří analytici odhadují, že firma by mohla budovat portfolio či platformu pro elektronický obchod, kterou by se mohly prosadit stejně intenzivně jako s Androidem na mobilem trhu.
Z Google by se tak stalo virtuální tržiště na kterém subjekty provozují své vlastní internetové obchody. Tento krok by byl rozumným vysvětlením aktivit firmy.
Elektronický obchod zaznamenává v posledních letech významný nárůst. Souvisí to nejen s otevíráním trhů ale i se změnou návyků uživatelů. Dnes už mnozí upřednostňují nákup z pohodlí domova před návštěvou prodejen. Na internetu najdou u počítače více informací jak v terénu.
Aby však Google mohl vyrovnat nezanedbatelný náskok Amazonu, musel by do tohoto vstupu vložit mnoho úsilí a nabídnout služby a funkce, které konkurence nenabízí.
Informoval o tem magazín First Post [1] .
References
- ^ magazín First Post (www.firstpost.com)
Komentáře