Výstavba fixní 4-sedačky se už začala. Dodavatelem je společnost Tatralift, která má aktuálně rozpracované i další projekty v Polsku, Česku či dokonce v Íránu.
Polské středisko Jurgów se rozhodlo realizovat novou fixní 4-sedačkovou lanovku, která navýší kapacitu dopravních zařízení v resortu. Jurgów se nachází přímo na Slovensko-polské státní hranici v blízkosti hraničního přechodu Podspády (Ždiar).
čtyřsedačkou má mít trasu dlouhou 698 metrů, která překoná 175 metrové převýšení. Trasa je situována do oblasti mezi existující fixní 4-sedačkovou lanovkou (Tatrapoma, rv 2007) a lyžařským vlekem Tatrapoma H-130. Při výstavbě lanovky se nepočítá s výstavbou nových sjezdových tratí.
Dodavatelem nové lanovky je Tatralift. Akciová společnost se sídlem v Kežmarku, ještě do června 2010 známá jako Tatrapoma, má rozpracované i další zakázky. „Konkrétně jde o zakázky na lanovou dráhu v Polsku v lokalitě Bielsko Biała – Dębowiec, ale pracujeme i na zakázkách v České Republice, Rusku a Íránu,“ říká Kvetoslava Mačeková, referentka odbytu společnosti Tatralift.
Výstavba lanovky v Jurgów začala v srpnu 2012. Kontrakt na výstavbu nové lanovky byl však uzavřen již před více než rokem. Část technologie byla vyrobena v roce 2011.
Technické parametry nové čtyřsedačkou v Jurgów:
- typ LD: osobní jednolanová fixní 4-sedačková
- výrobce: Tatralift
- výrobní typ: SLF4
- rok výroby: 2011-2012
- umístění pohonu: dolní stanice
- systém napínání: hydraulický v dolní stanici
- přepravní kapacita: 2400 os / h
- šikmá délka: 698 m
- vodorovná délka: 675,6 m
- převýšení: 175,5 m
- průměrný sklon tratě: 26%
- max. dopravní rychlost – zima: 2,6 m / s
- max. dopravní rychlost – léto: 1,5 m / s
- revizní rychlost: do 0,5 m / s
- rychlost při nouzovém pohonu: min. 0,5 m / s
- přípustná rychlost větru: 20 m / s
- nepřípustná rychlost větru: 25 m / s
- čas jízdy: 4 min 30 s
- časový interval vozů – zima: 6 s
- časový interval vozů – léto: 10,4 s
- vzdálenost vozů: 15,6 m
- počet vozů: 90
- nosnost osobního vozu: 320 kg (4 osoby)
- počet podpěr: 9, z toho 2 tlačné
- dopravní lano: 40,5 mm; délka 1550 m
- průměr poháněcího lanáča: 4900 mm
- průměr vratného lanáča: 4900 mm
- průměr kladek: 425 mm
- rozchod dopravního lana na trati: 4900 mm
- hlavní pohon: elektromotor 160 kW
- hlavní převodovka: SEW P3K 071N
- hlavní provozní brzda: 2x
- hlavní bezpečnostní brzda: 1x
Údolní stanice a trasa nové čtyřsedačkou v Jurgów, 10. srpna 2012:
V blízkosti probíhá výstavba další fixní 4-sedačky v Białka Tatrzańska – lokalita Kaniówka, od výrobce Leitner Ropeways.
Údolní stanice a trasa nové čtyřsedačkou v Białka Tatrzańska – Kaniówka, 10. srpna 2012:
Matej Petőcz – lanovky.sk
Mapa: Jurgów
17.08.2012
Komentáře