Mám trampoty se Slovenskou poštou, protože už si ani nepamatuji, kdy mi její zaměstnanci něco doručili přímo na mou adresu. Nejedná se přitem jen o jakousi ojedinělost, ale skoro už o samozřejmost. I jsem si myslel, že to je asi osobní, ale moji známí a přátelé mě ubezpečili, že se to stává i jim. Kromě listovních zásilek na mou adresu proudí hlavně knihy a ačkoli to je někdy jen jedna kniha zabalená a také klasifikována jako obyčejná listovní zásilka, v poštovní schránce vždy najdu jen žlutý oznamovací lístek.
Také jsem se už na poště ptal, že proč? I jsem se jednou vytočil t když, že mi té paní za přepážkou bylo trochu líto, ačkoli její argumenty byly nad rámec normálnosti. Například, prý když si doručovatel / ka řekne, že zásilka se do schránky nevejde, ani se neunúval vložit si ji do pošťácké tašky. Protože ji k adresátovi nikdo nenese, nemá ani důvod stisknout domovní zvonek klienta, a tak mu zanechá jen žlutý lístek ve schránce, s odfajknutým konstatováním „adresát nezastižení“. Vybaveno. Snaha byla a adresát si alespoň znovu ohlédne interiér poštovní pobočky, Čo právě vynovili , jaké mají stejnokroje, že jim už funguje i klimatizace, a že rady klienty jsou dlouhé než měsíc před výplatou.
Také jsem si už řekl, že to musím prostě přijmout, ačkoli za poštovní služby vždy někdo zaplatí, at už odesílatel nebo já jako objednatel. Dokonce jsem přistoupil i ke kroku, že pokud se dá, tak si zvolím raději jiného alternativního doručovatele av případě jednoho knihkupectví i balíkomatovú službu. I jsem se nad nedoručovacími aktivitami České pošty přestal rozčilovat a byl jsem rozhodnutý, že tyto mé zkušenosti už nebudu nikde rozmazávat, ačkoli jednou jsem už o nich psal [1] . Ale tyto předsevzetí platily jen do dnešního dne.
Před pár dny mě dcera poprosila, abych jí objednal jednu knihu. S radostí jsem jí vyhověl, protože děti by měli číst. Byl jsem rád, že jsem ji vůbec v jednem online knihkupectví našel. Jelikož jsem s tímto obchodem neměl do té doby žádné zkušenosti, nechtěl jsem platit za zboží předem a nechal jsem si ho doručit na dobírku prostřednictvím České pošty. Jiná možnost prostě nebyla.
Obchod objednávku zpracoval ao jejím stavu jsem byl informován následovně: „Vaši objednávku převzala Slovenská pošta. Obdržet byste ji měli nejpozději do 3 pracovních dnů po obdržení tohoto e-mailu „. Nutno dodat, že cena dopravy byla vyčíslena na 2,59 € s DPH a za dobírku mi byla ještě naúčtována částka 0,40 € s DPH. Tyto částky vzpomínám jen z toho důvodu, abych mohl přemostit na skutečnost, že když si za něco člověk zaplatí, očekává, že zaplacená služba mu bude poskytnuta. Když ještě udá i svoji adresu, nabude zákonitě přesvědčení, že odpovědný subjekt s popisem práce „doručování zásilek „, mu doručí objednané zboží až domů.
Opak je však pravdou. V případě České pošty se tak opět nestalo. Dnes odpoledne jsem si totiž ve schránce opět našel vzkaz od milované pošty. Přesto, že dnes je 19.8. 2013 (pondělí), na lístku figuruje datum 16.8. 2013 tj. pátek. Na lístku se dále uvádí důvod nedoručení: „adresát nezastižení“, ačkoliv se o zastižení opět nikdo ani nepokusil. Na lístku se také uvádí, že „Zásilku si můžete převzít následující den po dni oznámení během hodin pro veřejnost“. To znamená, že o doručení na mou adresu se již Slovenská pošta opakovaně ani nepokusí. Opět tak budu muset osobně zajít na pobočku vzdálenou asi kilometr od bydliště, vystát si řadu před okénkem a udržet svůj hněv na uzdě.
Otázkou však je, kdy bude vlastně moje zásilka k dispozici. Podle internetové služby, jejímž prostřednictvím se dají ověřovat polohy zásilek byl můj balíček uložen na příslušné pobočce už 16.8.2013, ale já jsem byl o tomto faktu seznámen až dnes (19.8.2013). Jelikož podle pokynů si zásilku mohu převzít až následující den po tomto oznámení, tak bych se k ní měl dostat až zítra.
Byrokracie prostě nepustí a může se mi dokonce stát, že se vrátím domů s prázdnýma rukama. Nepřeháním, zažil jsem to už několikrát. Nevadí, přesto to zkusím, protože i tak tam musím jít ještě kvůli jinému, tentokrát opět žlutému lístku. Ten je pro změnu z kategorie „zásilka mimo rozsah doručovací služby“, protože se pravděpodobně nevešla pošťákovi / ce do kabely / ky.