Prodávaný sortiment v elektronických obchodech se podle jeho slů stále rozšiřuje. „Ale nejčastěji nakupované výrobky zůstávají dlouhodobě stejné,“ dodal Dvorský. Například na prvních příčkách zájmu lidí při online nákupuch jsou knihy či oblečení a obuv. Následují mobily, počítače a notebooky. Naop když, nejnižší zájem mají lidé při nákupuch přes internet o různé finanční produkty či nábytek.
Nákupní zvyklosti jsou však různé u mužů a žen. Ženy si vybírají na internetu podle SAEC zejména oblečení a obuv, pak knihy a různé produkty pro zdraví a krásu. V případě mužů zase jednoznačně vedou knihy, počítače a mobily. O něco častěji přitem nakupují na internetu muži než ženy. „Pokud se na frekvenci nákupů podíváme z pohledu věkových skupin, nejaktivnější je ta od 25 až do 34 let,“ přiblížil Dvorský.
Zároveň podle něj platí přímá úměra, že čím vyšší příjem mají lidé, tím vyšší frekvence nákupů na internetu je u nich patrná. Současně na internetu nakupují nejvíce spotřebitelé z velkých měst. Lidé z venkova jsou však v tomto způsobu nákupů aktivnější než spotřebitelé z malých měst.
Zdroj: Teraz.sk , zpravodajský portál tiskové agentury TASR [1] [2]