Tretí set marketingových úloh na preverenie Vašej kreativity a rozmýšľania.
Po úspešnom prvém[1] a druhem kole[2] marketingových hádaniek z minulého roka, pro těch z Vás co chcú otestovat svoj dôvtip a marketingové myslenie, prichádza i kolo tretie. V ňem před vami opät stoja 3 stredne ťažké marketingové hádanky, kterých zadanie si za chvíľu predstavíme. Ještě než se pustíme do samotného riešenia, rád by sem Vás navnadil na zaujímavé a hodnotné ceny tohto kola. Pro dvou najlepších pátračů je pripravený voľný vstup ( v hodnote 130 EUR !) na skvelú konferenciu o CRM a BigData[3], která se bude konat v Bratislave 31.3.2016. Mimo toho spomezi všech odpovedí vyžrebujem jedného šťastlivca, který dostane inšpiratívnu knihu o CRM a marketingu. Tento krát jsou ceny naozaj horúce, tak co, trúfate si aspoň na jednu správnu odpoveď ?
Úloha 3.1 Veľkost rodiny
Pracujete jak analytik v oddelení vernostného programu najväčšej sítě supermarketů. Vaše predajne mají v priemer 10.000 rôznych zbožíových položiek potravín, drogérie a drobného spotřebného zboží. Takže ste investovali hodně úsilia do čistenia dát, viete že domácnosti mají vždy jen jednu vernostnú kartu z Vašej sítě. Vedenie spoločnosti od Vás chce, aby ste odhadli kolik členná je domácnost jednotlivých držiteľů kariet. K tomuto účelu máte k dispozícii několik ročnú, detailnú históriu nákupů až na úroveň konkrétnych položiek. Pozor, akceptované budou iba tie riešenia, které popíšu presne postup odhadu (konkrétne položky sortimentu nebo parametre podle kterých se početnost jednotlivých domácností odhadne). Aký postup navrhnete ?
Úloha 3.2 Nová telka
Už několik roků pracujete pro spoločnost Elektrošop, která je jednou z celoštátnych sietí predajní elektrospotřebičů. Po úspešnej kariére manažéra predajne ste prijali ponuku povýšenia na centrálu, kde teraz zodpovedáte za plánovanie budoucich tržieb. Prvou úlohou, ktorou Vás generálny riaditel firmy v novej práci poveril, je navrhnút postup jak odhadnút, kteří klienti z vašeho portfólia si velmi pravdepodobne kúpia novú televíziu za najbližších 12 měsíců. Máte k dispozícii 8 ročnú históriu predajů, přičemž k většině nákupů máte priradené i jméno a adresu klienta (zadávajú se do systému pro účely servisu nebo prípadných budoucich reklamácií zboží ze strany zákazníka). Aký postup zvolíte ?
Úloha 3.3 Migrujúca hypotéka
Posledné roky ste počuli na Vaše oddelenie od šéfstva samú chválu. Pracujete na oddelení Hypotekárnych úvěrů v jednej z TOP4 velkých retailových bánk a v této oblasti se Vašej banke za ostatné roky naozaj darilo. Vy však viete, že každá minca má dve strany. Hypotekárny trh je pomerne dynamický a vy viete, že nemalá čast vašich klientů s hypotékou může dostat konkurenčnú ponuku na prenesenie hypotéky do inej banky. Hypotekárni klienti mají u vás vedený i svoj hlavný bežný účet (na který im chodí příjem) a nemalá čast z nich má u vás i jiné úvěry nebo úspory. Jak odhalit, kteří klienti jsou nejvíc náchylní na prenesenie hypotéky? Popíšte návrh príznakov/parametrů, podle kterých odhadnete pravdepodobnost pro každého z Vašich klientů.
Chcem se zapojit. Jak odříct na úlohy?
Když ne ste registrovaný na TRENDE a nemůžete odpovedať přímo v diskusii k tomuto blogu, pošlite mi správu na LinkedIN, Twitter, Google+ nebo přes Facebook (ako po minulé kolá) a ja Vaše odpovede vložím do diskusie jak administrátor blogu. Aby sme naozaj nevylúčili nikoho z možnosti hrat o velmi zaujímavé ceny v tomto kole, správne odpovede mi můžete poslat i na email crmhadanky@zoznam.sk . Súťaž pobeží do 12.2.2016, takže do tohto termínu je potřebné Vaše riešenia doručit.[4][5][6][7][8]
Vyhodnotený bude Celkový najlepší riešitel (nejvíc bodů v súčte za odpovede na každú z hádaniek). Druhá vstupenka poputuje za najoriginálnejšie riešenie tej úlohy, na kterou přijde nejvíc odpovedí od diváků. Cena útechy bude vyžrebovaná náhodne ze všechny doručených odpovedí, přičemž když by osud vyžreboval jedného z dvou víťazů vstupeniek, budeme žrebovat znova. Teším se na Vaše odpovede!
Neviem ako začat riešit hádanky. Existuje nejaká nápoveď?
Když ste do marketingových rébusů zavítali prvý krát, podívejte se na ukážky otázok[9] prvního kola (a ich riešenia[10]) nebo zadania a riešenia II.kola[11] hádaniek.
Riešenie úloh si vyžaduje změnit pohled na bežné dáta. Několik reálnych príkladů „ako na to“ nájdete v některém z nasledovných blogů autora:
Kdo za Teba napíše ježiškovi ?[12]
SMS od operátora: Je nám ľúto, že ste se rozišli s priateľkou![13]
Umí supemarket viac o Vašem zdraví jak Váš lekár ?[14]
Autor pracuje jak CRM manažér pro mediworx software solutions, a.s. . Všechny vyjadrenia v tomto blogu jsou osobnými názormi autora a ne jsou oficiálnym stanoviskem žádnéj organizácie, které je autor členem nebo zamestnancem. Autora zastihnete na LinkedIN[15], Twittri[16] ako i na Google+[17].
O blogu
Stratég, inovátor a analytik s přímočiarym názorem a zmyslem pro analógiu a sirší pohled na vec.
References
- ^ prvém (blog.etrend.sk)
- ^ druhem kole (blog.etrend.sk)
- ^ eFOCUS (konferencie.efocus.sk)
- ^ přímo v diskusii k tomuto blogu (blog.etrend.sk)
- ^ LinkedIN (www.linkedin.com)
- ^ Twitter (twitter.com)
- ^ Google+ (profiles.google.com)
- ^ crmhadanky@zoznam.sk (blog.etrend.sk)
- ^ ukážky otázok (blog.etrend.sk)
- ^ ich riešenia (blog.etrend.sk)
- ^ zadania a riešenia II.kola (blog.etrend.sk)
- ^ Kdo za Teba napíše ježiškovi ? (blog.etrend.sk)
- ^ SMS od operátora: Je nám ľúto, že ste se rozišli s priateľkou! (blog.etrend.sk)
- ^ Umí supemarket viac o Vašem zdraví jak Váš lekár ? (blog.etrend.sk)
- ^ LinkedIN (sk.linkedin.com)
- ^ Twittri (twitter.com)
- ^ Google+ (profiles.google.com)
- ^ RSS blogu (www.etrend.sk)
Komentáře