Skutečností je, že nákup online vám poskytuje výhody všech práv, návsi máte právo si nákup rozmyslet a odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě, která musí být nejméně sezeních pracovních dnů.
Během prodeje na dálku bychem si měli ověřit hned několik věcí:
– Totožnost a adresa prodejce
– Základní charakteristiky zboží nebo služby
– Koncová spotřebitelská cena zboží nebo služby (zahrnuté jsou DPH a všechny poplatky)
– Náklady na doručení
– Způsob platby, doručení a ukončení smlouvy
– Existující možnost nebo absence možnosti odmítnout nákup
– Minimální délka smlouvy
– Možnost vrácení zboží
– Totožnost a adresa prodejce
– Základní charakteristiky zboží nebo služby
– Koncová spotřebitelská cena zboží nebo služby (zahrnuté jsou DPH a všechny poplatky)
– Náklady na doručení
– Způsob platby, doručení a ukončení smlouvy
– Existující možnost nebo absence možnosti odmítnout nákup
– Minimální délka smlouvy
– Možnost vrácení zboží
Prodejce vás nemůže donutit zaplatit za zboží či nabízenou službu před uplynutím práva na vzdání se (čas na rozmyšlenou trvající 7 pracovních dnů). Ale ne všichni prodejci nabízejí takovou možnost. Toto je zákonem zakáz ano, ale obchodníci to používají jako prevenci před nezaplacením, a dost často se stává, že spotřebitelům chtějí tímto způsobem uškodit. I tak máme právo na zřeknutí se zboží.
ZDROJ:
A. Krsková a D. Krátká – Základy práva a ochrana spotřebitele
www . dolceta.eu [1] – Slovensko – Spotřebitelské práva
www.gimmetheinfo.eu [2]
http://ec.europa.eu/consumers/index_sk.html [3] – Informace pro spotřebitele
www . dolceta.eu [1] – Slovensko – Spotřebitelské práva
www.gimmetheinfo.eu [2]
http://ec.europa.eu/consumers/index_sk.html [3] – Informace pro spotřebitele
References
- ^ www.dolceta. eu (www.dolceta.eu)
- ^ www.gimmetheinfo.eu (www.gimmetheinfo.eu)
- ^ http://ec.europa.eu/consumers/index_sk . html (ec.europa.eu)