Obojsmerná elektronická komunikácia se uplatňuje ve vzťahu k podnikateľem z oblasti správy spotřebných daní, kteří jsou platiteľmi DPH.
28. jan 2016 o 12:02 TASR
TRENČÍN. Colný úrad v Trenčíne začal s některými daňovými subjektmi od 11. januára tohto roku komunikovat prostřednictvím obojsmernej elektronickej komunikácie.
Obojsmerná elektronická komunikácia se uplatňuje ve vzťahu k podnikateľem z oblasti správy spotřebných daní, kteří jsou platiteľmi DPH, k daňovým poradcem nebo advokátem, kteří zastupujú daňový subjekt v oblasti správy spotřebných daní nebo k tím subjektem, kteří o to požiadali.
„Colný úrad Trenčín upozorňuje, že ne všechny subjekty, které mají povinnost používat obojsmernú elektronickú komunikáciu, se už zaregistrovali na portáli finančnej správy a následne si autorizovali a upravili primerane ich potřebám oprávnenia na prijímanie dokumentů,“ uviedla mluvčí Colného úradu Trenčín Renáta Peťovská.
Štandardne podle nej může mít nebo udelit autorizáciu konatel nebo štatutár spoločnosti, který se musí na tento účel zaregistrovat, nebo může splnomocnit jiné osoby.
„Když takéto oprávnenie spoločnost nebude mít, nebude možné prijímat elektronické zásilky colného úradu, přičemž po 15 dnech se budou považovat za riadne doručené a nastávajú v plnej miere právne účinky doručeného záznamu zásilky. Doručování papierovou formou se pro povinné subjekty skončilo,“ zdôraznila mluvčí colného úradu s tím, že všechny Další potřebné informace nájdu podnikatelia na portáli finančnej správy v časti Infoservis nebo eSlužby.
Obojsmerná elektronická komunikácia podle nej prináša v osobnej internetovej zóne užívatele i prístup do daňového spisu daňového subjektu a do osobného účtu daňovníka, co výrazne zvýši komfort daňovníka při plnení daňových povinností.
Všechny prijímané a odesíláné dokumenty budou evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.