Ahoj, líbí se Ti tento článek? Tak ho sdílej s Tvými priateľmi.Určite to ocení
Podle průzkumů Home Credit [1] budou Vánoce 2011 štědřejší než ty minulé – 69% dotázaných plánuje investovat až 300 € (pro srovnání – loni to bylo 83%), 15% účastníků průzkumu uvedlo, že utratí nadprůměrných 500 € a více (loni plánovalo stejnou částku utratit pouze 2% respondentů), o půjčce na vánoční dárky uvažuje 8% oslovených (loni to bylo 11%).
Home Credit oslovila telefonicky 254 klienty Home Credit as a 301 klienty Home Credit a.s.
Na Slovensku se přes internet nejvíce nakupují praktické dárky jako kosmetika, knihy, oblečení, elektronika, mobilní telefony.
Jaká je situace v ČR?
Téměř 70% Čechů plánuje letos vánoční dárky nakupovat na internetu. Vyplývá to z ankety DPD [2] na téma „Jak se lidé v ČR staví k nákupu vánočních dárků na internetu“. Účastníky ankety bylo 500 osob v pražských ulicích. Z výsledků je zřejmé, že Ježíšek bude rozdávat hlavně oblečení, sportovní vybavení, knihy, CD-čka, DVD-čka, elektroniku, campingové vybavení a zahradní potřeby. V neposlední řadě bude hitem nákup voucherů na wellness nebo zážitky, boem zaznamenávají vouchery s možností výběru využití přímo obdarovaným.
Podle vvýskumu internetového obchodu Kase.cz [3] plánuje více než polovina respondentů (téměř 2500) nakupovat dárky už v listopadu, 21% si nákupy nechává na poslední chvíli, 39% zahajuje vánoční nákupy až v prosinci.
Pro srovnání – v USA se realizoval stejný průzkum [4] na vzorku 1000 respondentů nakupujících na portálu Offers.cem.
42% účastníků průzkumu plánuje strávit nákupum dárků na internetu stejný čas jako minulý rok, 45% respondentů odhaduje vánočním online nakupováním stráviťmenej času než loni. Preciznější a ldhšie se plánuje věnovat shánění prezentována 11% dotázaných. 2% respondentů ještě nebyly definitivně rozhodnuto.
Výhody online nakupování:
1. možnost získat mnohem vyšší slevy než v obchodě
2. využití dárkových poukázek
3. širší výběr zboží než v kamenných prodejnách
4. neomezují nás otevírací hodiny
5. při reklamaci zboží je Vám prodávající povinen vrátit kromě ceny za zboží i cenu za poštovné (čl. 6 odst.. 1 a 2 směrnice č.97/7/ES o ochraně spotřebitele v smlouvu na dálku, které vrácení zboží zakoupeného na dálku upravují, vydal Evropský soudní dvůr rozhodnutí [5] o uložení povinnosti spotřebiteli nést náklady na zaslání zboží.
Nevýhody online nakupování:
1. nemožnost vyzkoušet si zboží (tabulky velikostí často chaoticky odkazují na britské nebo americké označení velikostí)
2. nutnost registrace před nebo během nakupování (na některých zákazníků působí odrazující)
3. delší dodací lhůty (pokud je zboží objednávAno ze zahraničí – např.. značkové oblečení a sportovní obuv)
4. pokud nebudete nakupovat v ověřených e-shopech, můžete narazit na nespolehlivého dodavatele, příp. se stát obětí finanční machinace
A Čo Vy? – Jste připraveni na nápor zákazníků?
Neváhejte, sezóna se už začala!
Doporučujeme využít PPC reklamní kampaň [6] na zviditelnění svých produktů v placených výsledcích vyhledávání.
Rady, jak zlepšit umístění Vašeho webu v přirozených výsledcích vyhledávání [7] Vám zašleme mailem po vyplnění formuláře [8] .
Autor: Jana Kalašová
References
- ^ Nakupování vánočních dárků přes internet (openiazoch.zoznam.sk)
- ^ nakupování vánočních dárky na internetu (www.mediafax.cz)
- ^ nákup vánočních DÁRKŮ (www.lupa.cz)
- ^ Nakupování vánočních dárků přes internet v americe (www.ipsos-na.com)
- ^ vrácení poštovného (eur- lex.europa.eu)
- ^ PPC reklamní kampaň (reklama.biznisweb.sk)
- ^ chcete byt první na google? (reklama.biznisweb.sk)
- ^ formuláře (reklama.biznisweb.sk)