Hrčka Vlastimil ProfiPneuServis!, Zvončín 3, 91901
I. Základné ustanovenia
II. Cena
III. Objednávka
IV. Storno objednávky kupujúcim, který je spotřebitel
V. Stornovanie objednávky predávajúcim
VI. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim, kterým je spotřebitel
VII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim, kterým je podnikateľ
VIII. Kúpna zmluva
IX. Prevod vlastníckeho práva
X. Dodacie podmínky
XI. Platobné podmínky
XII. Bezpečnost a ochrana osobných informácií
XIII. Práva a povinnosti zmluvných strán
XIV. Záručné reklamačné podmínky
XV. Zber odpadových pneumatík
XVI. Záverečné ustanovenia
XVII. Orgán dozoru[1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15][16][17]
I. Základné ustanovenia
Tyto obchodné podmínky (Dále jen „VOP“) upravujú vzťahy mezi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kdy na jednej strane je spoločnost Vlastimil Hrčka ProfiPneuServis!, Zvončín 3, 919 01, okres Trnava, Slovensko, zapísaná v Obchodnem registri Okresného úradu Trnava č. ŽO-2002/04293-2 jak predávajúci (Dále jen „predávajúci“), a na strane druhej je kupujúci (Dále jen „kupujúci“).
Kupujúcim je spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzatváraní a plnení spotřebitelskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania nebo povolania.
Podnikateľem se rozumí:
- osoba zapísaná v obchodnem registri,
- osoba, která podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, která podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podle osobitných predpisů,
- osoba, která vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podle osobitného predpisu.
Podnikateľem se taktéž pro účely VOP rozumí ten, kdo jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Když uvedie Kupujúci v objednávce svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pro neho platí pravidlá uvedené ve VOP pro podnikateľů.
Predávajúcim je osoba, která při uzatváraní a plnení spotřebitelskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti nebo povolania, nebo osoba konajúca v jej mene nebo na jej účet.
Zbožíem jsou všechny produkty označené platnou predajnou cenou a zverejnené na webovej stránke www.profipneuservis.sk.
Právne vzťahy prodávajícího se spotřebitelem výslovne neupravené týmito VOP se řídí príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., Občansky zákonník, v platnem znení, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotřebitela, v znení neskorších predpisů, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotřebitela při predaji zboží nebo poskytovaní služeb na základe zmluvy uzavretej na diaľku nebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorů prodávajícího a o zmene a doplnení některých zákonů jak i s ostatnými súvisiacimi právnymi predpismi.
Právne vzťahy prodávajícího s kupujúcim, kterým je podnikatel, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou mezi predávajúcim a kupujúcim se řídí príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisů, jak i súvisiacimi predpismi. V případě jakýchkoli rozdielů mezi VOP a individuálnou zmluvou, má prednost text zmluvy.
Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že se oboznámil s týmito VOP, kterých neoddeliteľnú súčast tvorí reklamačný poriadok.
Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou zboží, které jsou v obchodnej ponuke prodávajícího, nevznikajú žádné práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvů, firemných lôg či patentů prodávajícího nebo Dalších firiem, když není v konkrétnem případě osobitnou zmluvou dohodnuté inkdyž.
II. Cena
Všechny ceny jsou zmluvné. V e-shope jsou vždy aktuálne a platné ceny. Ceny jsou konečné, tzn. včetně DPH, príp. všech Dalších daní, které musí spotřebitel pro získání zboží zaplatit, to se netýka prípadných poplatků za dopravné a pod., které jsou uvádíné až v rámci tzv. nákupného košíku a ich výška se odvíja od voľby kupujúceho.
Akciové ceny platí jen do vypredania zásob při uvedení počtu kusů akciového zboží nebo jen po dobu časovo určenú.
Pôvodná predajná cena znamená platnou cenu za zboží nebo službu, za kterou predmetný zboží/službu predávajúci nabízíl bez zohlednenia možných bonusů a jiných zľavových akcií na prevádzkovanem e-shope, nebo cenu nezáväzne doporučenú výrobcem či distribútorem, přičemž bude zobrazená vždy jen tá z cen, která lepšie reflektuje cenovú hladinu daného výrobku na trhu.
III. Objednávka
Objednávka vzniká výberem zboží kupujúcim v e-shope, včetně kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a potvrdením procesu objednávania. Pro účely vybavenia objednávky je potřebné vyplnit požadované údaje v objednávce a zvolit si možnosti dopravy a platby za objednaný zboží.
Náklady na použití komunikačních prostriedků na diaľku (telefón, internet, atď.) pro uskutočnenie objednávky jsou v bežnej výšce, závislé na tarife telekomunikačních služeb, které kupujúci používa.
Kupujúci odesláním objednávky souhlasí s cenou objednaných zboží a berie na vedomie, že odoslaná objednávka se stáva pro kupujúceho záväznou.
Kupujúcemu je po odeslání objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia a zaevidovania objednávky e-shopem. Tento e-mail není potvrdením o kúpe zboží.
Kupujúci je vedomý, že odesláním objednávky se zaväzuje k prevzatiu objednaného zboží a k zaplateniu kúpnej ceny.
Predávajúci si vyhradzuje právo prehlásit objednávku za neplatne uzatvorenú, pokud došlo ku zneužitiu osobných údajů, zneužitiu platobnej karty a pod., nebo z důvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupe bude kupujúci bezodkladne informovaný.
IV. Storno objednávky kupujúcim, který je spotřebitel
Spotřebitel může odstúpit od zmluvy, predmetem které je dodanie zboží, i před začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Spotřebitel vypĺňa a odesílá objednávkový formulár predávajúcemu s vedomím svojej povinnosti převzít objednaný a následne doručený zboží.
Pro prípad dodatočného prehodnotenia veci dáva predávajúci spotřebitelovi právo stornovat objednaný zboží bez storno poplatku do času 2 hodin od odoslania objednávky.
Když spotřebitel nestornoval objednávku vůbec, nebo ji stornoval až po uplynutí času 2 hodin od jej odoslania a neprevzal objednaný zboží v odbernej lhůtě, souhlasí s uhradením nákladů spojených se stornovaním objednávky ve výšce 20,- €.
Uhradením nákladů spojených se stornovaním objednávky není porušené právo spotřebitela bezodplatne odstúpit od kúpnej zmluvy bez udania důvodu do 14 kalendárnych dni odo dne převzetí zboží v súlade s článkem VIII ods. 1 VOP. V účtovanej sume 20,- € jsou zahrnuté jen náklady, které vznikli predávajúcemu s súvislosti s odesláním objednaného zboží a následným nenaplnením kúpnej zmluvy na strane spotřebitela.
Spotřebitel může objednávku stornovat zaslaním žádosti na emailovú adresu pps@profipneuservis.sk, pps2@profipneuservis.sk.
O stornovaní objednávky bude spotřebitel predávajúcim preukázateľne informovaný na základe informácii uvedených v objednávce.
V. Stornovanie objednávky predávajúcim
Důvodem pro uplatnenie práva prodávajícího k stornovaniu objednávky jsou prípady kdy nemůže splnit svoje povinnosti v lhůtě do 2 měsíců od doručení objednávky z důvodu vypredania zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobca, dovozca nebo dodavatel objednaného zboží prerušil výrobu, nebo vykonal tak závažné zmeny, které znemožnili realizáciu splnenia povinností prodávajícího vyplývajúcich z doručenej objednávky a není schopný dodat zboží spotřebitelovi v lhůtě určenej týmito obchodnými podmienkami. Predávajúci je povinný o této skutočnosti bezodkladne informovat kupujúceho.
Predávajúci má právo stornovat objednávku i v případě, kdy nemůže kupujúceho telefonicky zastihnút, nebo ten nereaguje na emailové výzvy prodávajícího. V takomto případě vzniká kupujúcemu povinnost uhradit storno poplatek ve výšce 20,- €.
VI. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim, kterým je spotřebitel
Spotřebitel má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotřebitela při predaji zboží nebo poskytovaní služeb na základe zmluvy uzavretej na diaľku nebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorů prodávajícího a o zmene a doplnení některých zákonů (Dále jen jak „Zákon“) právo odstúpit od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dne převzetí zboží nebo uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.
Predávajúci bez zbytečného odkladu, najnedřív do 14 dní odo dne doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti spotřebitelovi všechny platby, které od neho prijal na základe zmluvy nebo v súvislosti s ňou, včetně nákladů na dopravu zboží spotřebitelovi, dodanie a poštovné a jiných nákladů a poplatků.
Predávajúci vráti spotřebitelovi platby rovnakým způsobem, aký použil spotřebitel při svojej platbe. Tím není dotknuté právo spotřebitela dohodnút se s predávajúcim na jiném způsobe platby.
Predávajúci není povinný uhradit spotřebitelovi dodatočné náklady, když si spotřebitel výslovne zvolil jiný způsob doručení, jak je najlacnejší bežný způsob doručení nabízíný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi se rozumí rozdiel mezi nákladmi na doručení, které si zvolil spotřebitel, a nákladmi na najlacnejší bežný způsob doručení nabízíný predávajúcim.
Predávajúci není povinný vrátit spotřebitelovi platby před tím, jak mu je zboží doručený nebo než spotřebitel nepreukáže zaslání zboží zpět predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si zboží vyzdvihne osobne nebo prostřednictvím ním pověřenej osoby.
Spotřebitel je povinný najnedřív do 14 dní odo dne odstúpenia od zmluvy zaslat zboží zpět na adresu, která je uvedená v kontaktoch nebo ho odovzdat predávajúcemu nebo osobe pověřenej predávajúcim na prevzatie zboží. To neplatí, když predávajúci navrhne, že si zboží vyzdvihne osobne nebo prostřednictvím ním pověřenej osoby. Lhůta se považuje za zachovanú, když byl zboží odovzdaný na přepravu najnedřív v poslední den lehoty. Zboží nezasielajte na dobírku z důvodu, že, takto odoslaný zboží nebude predávajúcim prevzatý. Zaslaný zboží doporučujeme vrátit v kompletnem balení, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čstejný, pokud možno včetně originálneho obalu, v stave a hodnote, v akem zboží prevzal.
Doporučujeme aby si spotřebitelia vyhotovili pro vlastnú potřebu kópiu faktúry a zboží zasielali doporučene a jak poistenú zásilku.
Spotřebitel berie na vedomie, že když odstúpi od zmluvy, bude znášat náklady na vrátenie zboží predávajúcemu. Spotřebitel zodpovedá jen za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takého zaobchádzania s zbožíem, které je nad rámec zaobchádzania potřebného na zistenie vlastností a funkčnosti zboží.
V případě, že bude zboží vrátený nekompletný či poškodený, může predávajúci požadovat od spotřebitela čiastku odpovedajícu zníženiu hodnoty zboží (v súlade s §10 ods. 4) Zákona. Spotřebitel berie na vedomie skutočnost, že když jsou s zbožíem poskytované darčeky, je darovacia zmluva mezi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmínkou, že když dojde k využitiu práva odstúpit od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnost a kupujúci je povinný spolu s vráteným zbožíem vrátit i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V případě, že tyto nebudou vrátené zpět, budou tyto hodnoty chápané jak bezdůvodné obohatenie kupujúceho. V případě odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy jsou posudzované z tohto hlediska samostatne.
Právo na odstúpenie od zmluvy se neuplatňuje pro zbožíy a služby, které jsou vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) Zákona.
VII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim, kterým je podnikateľ
V případě, že kupujúcim je podnikatel, může být kupujúcemu ponúknuté náhradné odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti na stave vráteného zboží, ušlej záruky a aktuálnej ceny vráteného zboží. Stav zboží je zhodnotený predávajúcim. V případě nedohodnutia podmínek akceptovateľných pro obe strany bude zboží vrátený na náklady kupujúceho zpět. Predávajúci je oprávnený účtovat kupujúcemu prípadné Další vzniknuté náklady.
Při vystavení dobropisu může být po kupujúcem (kterým je spotřebitel i podnikateľ) vyžadovaný občansky průkaz za účelem ochrany vlastníckych práv kupujúceho. Predložením OP kupujúci souhlasí se spracovaním osobných údajů podle bodu XII. (v zmysle zákona 122/2013 Z.z., O ochrane osobných údajů).
Z důvodu ochrany práv kupujúceho, když je kupujúcim právnická osoba a bude požadovat vrátenie peňazí prostřednictvím preplacení dobropisu přímo na prodejně, bude príslušná čiastka vyplatená iba osobám oprávneným konat za dotyčnú právnickú osobu, t.j. štatutárnemu orgánu nebo osobe, která se preukáže úradne ověřenou plnou mocou.
VIII. Kúpna zmluva
Návrhem na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslanie záväznej objednávky kupujúcim a jej prijatie predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym eemailem na zadaný email. V informačnem emaile kupujúci nájde taktéž odkaz na aktuálne znenie VOP a reklamačného poriadku prodávajícího.
Za prípadné chyby při prenesení dát predávajúci nenesie zodpovednost. Kúpna zmluva je uzatváraná v slovenskem jazyku. Kupujúcemu je odoslaný originál faktúry, opatrenej odtlačkem pečiatky a podpisem prodávajícího v elektronickej forme.
Kupujúci objednaním zboží souhlasí s vydaním elektronickej faktúry v súlade s § 71 ods. 1 písm. b zákona č. 222/2004 Z.z., o dani z pridanej hodnoty v platnem znení, přičemž záručná doba na objednaný zboží začína plynút od převzetí veci kupujúcim.
Informace o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu kúpnej zmluvy jsou zrejmé z těchto VOP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný. Kupujúci má možnost před vlastným odesláním objednávky ji skontrolovat a případně opravit.
V případě žádosti kupujúceho – podnikatele o dodatočné vydání faktúry v listinnej forme, nebo vykonania opravy údajů ve faktúre (obchodné jméno, sídlo, IČO a pod.), zadaných kupujúcim při objednaní zboží, kupujúci souhlasí s účtovaním administratívneho poplatku 3,- €. Údaje v daňovem doklade je možné měnit jen v případě, když kupujúci zboží ještě neprijal a nezaplatil.
Když jsou kupujúcim objednávané služby, tak týmto vyslovuje souhlas s tím, aby mu boli poskytnuté před uplynutím zákonnej lehoty pro odstúpene.
Uzavretá kúpna zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich roků od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podle príslušných právnych predpisů, za účelem jej úspešného splnenia a není prístupná tretím nezúčastneným stranám.
IX. Prevod vlastníckeho práva
Kúpnou zmluvou se predávajúci zaväzuje odovzdat kupujúcemu vec, která je predmetem kúpy a umožní mu nadobudnút vlastnícke prá ve, a kupujúci se zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.
Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v ujedanem množstve, akosti a prevedení.
Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto se kupujúci stane vlastníkem až po úplnem zaplatení kúpnej ceny. Rovnako se toto pravidlo použije v případě zakúpenia služby.
Predávajúci kupujúcemu odovzdá vec, i doklady, které se k veci vzťahujú, a umožní kupujúcemu nadobudnút vlastnícke právo k veci v súlade se zmluvou.
Když není ujednané, jak ma být vec zabalená, predávajúci vec zabalí podle zvyklostí; když ne jsou zvyklosti, potom způsobem potřebným pro uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým způsobem zaobstará predávajúci vec pro přepravu.
S ohledem na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania si predávajúci vyhradzuje právo dodat zboží kupujúcemu, který si v rámci jednej objednávky /nebo jedného dňa/ objednal zboží v celkové hodnote presahujúcej 500,- € včetně DPH, až po úplnej úhrade celkové kúpnej ceny. Bezodkladne jak kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného zboží, predávajúci urobí expedíciu v súlade s požiadavkami kupujúceho stanovenými v objednávce.
X. Dodacie podmínky
1. Osobný odber:
Osobný odber je možný BEZPLATNE na naší pobočke PPS! ProfiPneuServis!, Zvončín 16 919 01 během otváracej doby. Mimo otváraciu dobu je účtovaný poplatek.
2. Dodanie kurýrskou spoločností GLS Slovakia nebo DPD:
Při doprave kurýrskou spoločností se za dopravné účtuje:
- pri objednaných 2 a víc kusů pneumatík nebo disků se účtuje dopravné za každý kus pneumatiky nebo plechového disku 2,- €
- pri objednanem jen 1ks pneumatiky nebo disku se účtuje dopravné 4€
- minimálna výška dopravného je 4,- € na 1 objednávku
3. Dodanie našou spoločnosťou:
Poplatky za doručení našou spoločností jsou rovnaké jak při dodaní kurýrskou spoločností.
Ceny za dopravu jsou symbolické, väčšiu čast nákladů hradí Predávajúci.
V případě neprebratři nebo vrátenia zboží bude Kupujúcemu účtovaná plná suma dopravného, balného a spätného uskladnenia.
Predávajúci je povinný do 30 dní odo dne doručení objednávky odoslat kupujúcemu objednaný zboží, když se nedohodli in když, nebo když při zbožíe nebyla uvedená delší dodacia lhůta.
Když je zboží skladem, je expedovaný :
– objednávka do 16.00 hod expedovaná v ten stejný den
– objednávka po 16.00 hod expedovaná na druhý pracovný den
Doručení expedovaného zboží nám zabezpečuje kurýrska spoločnost GLS Slovakia nebo DPD. Dodacie lehoty jsou 24h – 48h.
Fakturačné údaje kupujúceho je možné měnit spätne po odeslání objednávky jen po dohode s predávajúcim.
Když se v objednávce nachádza viacero zboží a čast z nich není skladem, kupujúci bude informovaný o možnosti plnenia objednávky postupným dodaním zboží formou čiastočných dodávek.
Spolu s zbožíem je kupujúcemu zasielaný návod jak i ostatné dokumenty k zboží od výrobcu.
Za místo plnenia se považuje místo, do kterého je zboží dodávaný.
Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostřednictvím:
- vlastného rozvozu
- kurýrní spoločnosti
- osobne na prevádzke uvedené v objednávce
XI. Platobné podmínky
Za zboží a služby v e-shope je možné platit nasledovnými způsobmi:
- platba na dobírku (platíte přímo kurýrovi při preberaní zboží)
- platba při osobnem prevzatí na prodejně, hotovost, platobnou kartou
- platba kreditnou nebo debetnou platobnou kartou
- platba přes internet banking / platobnými tlačidlami jednotlivých bankových spoločností
- platba na základe zálohovej faktúry – ve před, zboží bude expedovaný po prijatí peňažných prostriedků na náš účet
- platba na základe faktúry se splatnostou uvedenou ve faktúre
Kupujúci je v objednávce ještě před jej potvrdením informovaný o účtovanej ceně za dopravu. Predávajúci se může s kupujúcim dohodnút i na inej jak vyššie uvedené ceně dopravného.
Predávajúci může zaslat zboží, který je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú čast objednávky doručit dodatočne, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žádné dodatočné poštovné, mimo toho, které bylo započítane v objednávce.
Zboží zostáva do úplného zaplacení a převzetí majetkem prodávajícího, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím zboží kupujúcim.
XII. Bezpečnost a ochrana informácií
Osobné údaje, které jsou poskytnuté dobrovoľne kupujúcim predávajúcemu za účelem splnenia objednávky, jsou zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, hlavně se zákonem č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajů, v platnem a účinnem znení.
Kupujúci dáva predávajúcemu svoj souhlas na zhromažďovanie a spracovanie těchto osobných údajů na účely splnenia predmetu uzatvorenej kúpnej zmluvy.
Predávajúci prehlasuje, že všechny osobné údaje jsou dôverné, budou použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s kupujúcim a nebudou jinak zverejnené, ani poskytnuté tretej osobe mimo přepravnej spoločnosti pro doručení zboží nebo služeb, nebo Státním orgánem v případě kontroly.
Predávajúci postupuje t když, aby subjekt údajů neutrpel ujmu na svojich právach, hlavně na práve na zachovanie ľudskej dôstojnosti, a též dbá na ochranu před neoprávneným zasahovaním do súkromného a osobného života subjektu údajů.
V rámci reklamačného konania jsou od kupujúceho vyžadované nasledujúce údaje: jméno, příjmení, adresa, telefónne číslo, e-mail a podpis či digitálny podpis. Všechny takto získané osobné údaje jsou spracované výhradne za účelem potřebným pro vybavenie reklamácie a v súlade se zákonem č. 122/2013 Z.z., o ochrane osobných údajů, v platnem a účinnem znení.
Kupujúci má právo prístupu ku svojím osobným údajem a právo na ich opravu včetně práva požadovat vysvetlenie a odstránenie chybného stavu a Dalších zákonných práv k týmto údajem. Predávajúci si z důvodu predchádzania trestnej činnosti a minimalizácie škôd vyhradzuje právo odmietnut objednávku kupujúcim vytvorenú z blokovanej IP adresy, v případě že je táto IP adresa na tzv. blackliste. V případě problémů s objednávkou může kupujúci kontaktovat prodávajícího e-emailem nebo telefonicky.
XIII. Práva a povinnosti zmluvných strán
Za zmluvné strany se pokladá predávajúci a kupujúci.
Kupujúci je povinný:
- převzít objednaný zboží,
- zaplatit za zboží dohodnutú cenu predávajúcemu,
- prekontrolovat neporušenost obalu resp. i samotný zboží při jeho preberaní.
Predávajúci je povinný:
- dodat kupujúcemu zboží v požadovanej akosti, množstve a v dohodnutej ceně,
- spolu s zbožíem nebo dodatočne zaslat kupujúcemu všechny dokumenty k zboží jak napríklad faktúru za zboží, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
V případě vyzvednutí objednávky, která byla uhradená dopředu prostřednictvím internetu, může predávajúci požadovat predloženie identifikačného průkazu (OP nebo cestovný pas), a to za účelem predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosů pochádzajúcich z trestnej činnosti. Když je kupujúcim právnická osoba, výdaj zboží nebo preplatenie dobropisu budou umožnené iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby nebo osobe, která se preukáže ověřenou plnou mocou. Bez predloženia některého z těchto dokladů má predávajúci právo odmietnut zboží vydat.
Kupujúci, který je podnikateľem, je povinný (kupujúcemu, který je spotřebitelem, je tento postup odporúčaný), aby bezprostredne při dodaní prekontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, poškození obalu) podle priloženého přepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnut prevzatie zásilky, která není v zhode s kúpnou zmluvou tím, že zásilka je napr. neúplná nebo poškodená. Pokud takto poškodenú zásilku kupujúci od přepravcu prevezme, je nevyhnutné poškození popísat v odovzdávacem protokole přepravcu.
XIV. Záručné reklamačné podmínky
Záručné podmínky na zboží se řídí Reklamačným poriadkem prodávajícího a platnými právnymi predpismi SR. Jak záručný list slúži nákupný doklad, který může být i v elektronickej podobe.
Reklamovat je možné jen výrobok, který byl zakúpený v spoločnosti Hrčka Vlastimil ProfiPneuServis!, Zvončín.
Když kupujúci je spotřebitel (fyzická osoba, která nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania nebo povolania), na všechny nové výrobky se poskytuje záruka v trvaní 24 měsíců, když není při výrobku uvedené jinak a postupuje se v zmysle zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotřebitela, v znení neskorších predpisů a zákona č. 40/1964 Zb. Občansky zákonník v platnem znení.
Když jde o použitú vec (napr. vystavené a predvádzané výrobky), o které je spotřebitel dopředu informovaný, záručná doba je 12 měsíců.
Když kupujúci je podnikatel, postupuje se v zmysle ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnem znení a záručná doba je 6 měsíců.
Záručná doba začína plynút dňem převzetí výrobku od přepravnej spoločnosti nebo přímo od prodávajícího, když si výrobok preberá kupujúci osobne, v den jeho převzetí.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatnit bezodkladne u prodávajícího, a to hned po zistení vady.
Predávajúci nenesie zodpovednost za vady způsobené nasledovným užívaním:
- ak k vade došlo mechanickým poškodením výrobku na strane kupujúceho,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkem, způsobem jjjjjiným jak byl uvedený v návode na používanie,
- zanedbaním starostlivosti o výrobok a údržby výrobku,
- používaním výrobku v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostnými predpismi nebo jjjjjiným porušením záručných podmínek
Zodpovednost prodávajícího se nevzťahuje ani na bežné opotřebenie výrobku (nebo jeho časti) způsobené používaním výrobku. Kratšiu životnost výrobku teda nemožno považovat za vadu.
Reklamovaný výrobok je potřebné doručit na adresu prodávajícího uvedenú nižší, (nie na dobírku), nebo osobne na kontaktnú adresu. Výrobok je potřebné vhodne zabalit, aby během přepravy nedošlo k poškodeniu výrobku. Doporučujeme výrobok zaslat doporučene, případně jak poistenú zásilku. K výrobku je potřebné pripojit kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a opis reklamovanej vady. Reklamáciu je teda možné uplatnit prostriedkami diaľkovej komunikácie, nebo osobne.
Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie výrobku. Za den uplatnenia reklamácie se považuje den doručení reklamovaného výrobku predávajúcemu na reklamačné konanie a jej následným zaevidovaním v evidencii reklamácií.
Když není možné potvrdenie o prijatí reklamácie doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, najnedřív však spolu s dokladem o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude spotřebitelovi zaslané písomne.
Predávajúci je povinný určit způsob vybavenia reklamácie ihned, v zložitěch případech do 3 dní odo dne uplatnenia reklamácie. V odůvodnených případech, hlavně když se vyžaduje zložité technické ohodnotenie zboží, najnedřív do 30 dní odo dne uplatnenia reklamácie. Po určení způsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihned, v odůvodnených případech možno reklamáciu zařídit i nedřív. Vybavenie reklamácie však nesmie být dlhšie jak 30 dní odo dne uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30-dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpit od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za zboží nebo má právo na výmenu zboží za nový.
Když spotřebitel reklamáciu výrobku uplatnil během prvých 12 měsíců od kúpy, reklamácia může být vybavená zamietnutím jen na základe odborného posúdenia. Bez ohledu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotřebitela vyžadovat úhradu nákladů na odborné posúdenie ani jiné náklady súvisiace s odborným posúdením. Spotřebitelovi bude poskytnutá kópia odborného posúdenia odůvodňujúceho zamietnutie reklamácie najnedřív do 14 dní odo dne vybavenia reklamácie.
Když spotřebitel reklamáciu výrobku uplatnil po 12 měsícoch od kúpy a reklamácia byla vybavená zamietnutím, v doklade o vybavení reklamácie bude uvedená informácia, komu může spotřebitel zaslat výrobok na odborné posúdene. Když bude výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, jak i všechny ostatné s tím súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohledu na výsledok odborného posúdenia. Když spotřebitel odborným posúdením preukáže zodpovednost prodávajícího za vadu, může reklamáciu uplatnit znova. Během vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplyne. Predávajúci je povinný spotřebitelovi uhradit do 14 dní odo dne znova uplatnenia reklamácie všechny náklady vynaložené na odborné posúdenie, jak i všechny s tím súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnut.
Práva kupujúceho při uplatňovaní reklamácie:
- Při odstrániteľnej chybe má kupujúci prá ve, aby tá byla odstránená bezplatne, riadne a včas. O způsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci může požadovat místo opravy vady výmenu chybnej veci za bezchybnú, když tím predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhledem na cenu zboží nebo závažnost chyby.
- Když jde o vadu, kterou nemožno odstránit a která bráni tomu, aby se vec mohla riadne užívat jak vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci nebo má právo od zmluvy odstúpit. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, když jde síce o odstrániteľné vady, když však kupujúci nemůže pro opätovné vyskytnutie se vady po oprave nebo pro väčší počet vád vec riadne užívat. Když jde o jiné neodstrániteľné vady, které nebránia riadnemu užívaniu veci, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
- Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia nebo jej odůvodnené zamietnutie
Nepoškození výrobku, resp. neporušenost obalu (podle pokynů při preberaní zboží) je potřebné skontrolovat při preberaní výrobku. Nakolik výrobok se při přeprave může poškodit, doporučujeme kupujúcim rozbalit výrobok a prezriet si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisem kurýrovi prehlasujete, že obal je nepoškodený.
Tyto reklamačné podmínky jsou neoddeliteľnou súčastí všeobecných obchodných podmínek uverejnených na webovej stránke www.profipneuservis.sk a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek změnit i bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
Adresa na zasielanie reklamovaného zboží a písomností súvisiacich s reklamáciou zboží: PPS! ProfiPneuServis! Zvončín, Zvončín 16, 919 01, okres Trnava, Slovensko.
V naší prevádzke ProfiPneuServis! Zvončín, Zvončín 16, 919 01, okres Trnava je možnost využit kompletné pneuservisné služby. Súčasne je tu možné odovzdat použité pneumatiky v súlade se zákonem č. 79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení některých zákonů. Když množstvo odpadových pneumatík odovzdaných konečným používateľem, presahuje naše skladové možnosti, predávajúci si dohodne s konečným používateľem náhradný čas a způsob převzetí odpadových pneumatík. Místo o odbere je viditeľne označené.
XV. Zber odpadových pneumatík
„V zmysle ust. § 71 zákona č. 79/2015 Z.z. o odpadoch si Vás dovoľujeme informovat o možnosti bezplatného spätného zberu odpadových pneumatík na naší prevádzke ProfiPneuServis! PPS!, Zvončín 16, 919 01 Zvončín, okres Trnava
XVI. Záverečné ustanovenia
Predávajúci si vyhradzuje právo měnit a dopĺňat tyto VOP a reklamačné podmínky i bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V případě zmeny VOP nebo reklamačných podmínek se riadi celý proces nákupu prostřednictvím těch VOP, které boli platné v čase odoslania objednávky kupujúcim a prístupné na internetovej stránke prodávajícího.
Odesláním objednávky kupujúci potvrdzuje, že byl oboznámený se VOP, včetně reklamačných podmínek.
Tyto VOP a reklamačné podmínky jsou k dispozícii v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim a jsou též zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
Tyto VOP jsou platné a účinné od 1. januára 2017 a rušia predchádzajúce znenia VOP.
Prípadné spory mezi predávajúcim a spotřebitelem je možné riešit mimosúdnou cestou. V takomto případě spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosúdneho riešenia sporů, kterým je Slovenská obchodná inšpekcia (§ 3 ods.2, písm. a/ zákona č. 391/2015 Z.z.o alternatívnem riešení sporov).
Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostou o nápravu, když není spokojný se způsobem, kterým predávajúci vybavil jeho reklamáciu nebo když se domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
Spotřebitel má právo podat návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (Dále jen „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporů když predávajúci na žádost odpovedal zamietavo nebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dne jej odoslania.
Odkaz na platformu riešenia spotřebitelských sporů on-line je http://ec.europa.eu/consumers/odr/ nebo přímo na webovej stránke MH SR http://www.mhsr.sk/.
Predávajúci a kupujúci se dohodli, že prípadné spory vyplývajúce z ich zmluvného vzťahu budou prednostne riešit dohodou. V případě, že nedojde k dohode, pro všechny spory vyplývajúce ze zmluvného vzťahu mezi predávajúcim a kupujúcim je rozhodovacia právomoc daná príslušnému všeobecnému súdu v zmysle § 84 a nasl. zákona č. 99/1963 Zb., v platnem znení (Občansky súdny poriadok).
XVII. Orgán dozoru
Inšpekterát Slovenskej obchodnej inšpekcie se sídlem v Bratislave pro Trnavský kraj
Prievozská 32, P.O. BOX 5
820 07, Bratislava 27
Tel.: 02/58 272 172
E-mail: ba@soi.sk
References
- ^ I. Základné ustanovenia (www.profipneuservis.sk)
- ^ II. Cena (www.profipneuservis.sk)
- ^ III. Objednávka (www.profipneuservis.sk)
- ^ IV. Storno objednávky kupujúcim, který je spotřebitel (www.profipneuservis.sk)
- ^ V. Stornovanie objednávky predávajúcim (www.profipneuservis.sk)
- ^ VI. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim, kterým je spotřebitel (www.profipneuservis.sk)
- ^ VII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim, kterým je podnikateľ (www.profipneuservis.sk)
- ^ VIII. Kúpna zmluva (www.profipneuservis.sk)
- ^ IX. Prevod vlastníckeho práva (www.profipneuservis.sk)
- ^ X. Dodacie podmínky (www.profipneuservis.sk)
- ^ XI. Platobné podmínky (www.profipneuservis.sk)
- ^ XII. Bezpečnost a ochrana osobných informácií (www.profipneuservis.sk)
- ^ XIII. Práva a povinnosti zmluvných strán (www.profipneuservis.sk)
- ^ XIV. Záručné reklamačné podmínky (www.profipneuservis.sk)
- ^ XV. Zber odpadových pneumatík (www.profipneuservis.sk)
- ^ XVI. Záverečné ustanovenia (www.profipneuservis.sk)
- ^ XVII. Orgán dozoru (www.profipneuservis.sk)