Jak se nespálit v když hledáte zboží v online obchodě? Přečtěte si naše rady a podívejte i doporučený článek.
1. Příliš nízké ceny
Za vidinou velké slevy
na značkové zboží, který by stál v jiném obchodě mnohem více, je často „háček“. Nikdo přece nebude prodávat pod cenou nebo bez vidiny zisku. Často tak jde o podvodníka či kopie drahých výrobků, které nedosahují stejnou kvalitu.
2. Rychle zřízen e-shop
Kvalitu internetového obchodu snadno zjistíte jen prohlížením stránek o produktech. Nedostatečné popisy výrobků, špatné fotografie nebo chybějící podmínky při koupi o reklamaci či servisu mohou signalizovat, že nejste na správné adrese.
3. Registrační podmínky
Je zvykem, že některé obchody vás chtějí při nakupování nejprve registrovat do své databáze. V žádném případě však nevyplňujte formuláře, které od vás požadují konkrétní PIN kódy ke kartám. Všímejte si také, kolik způsobů doručení a jaké možnosti platby vám prodejce nabízí.
4. Doporučení na internetu
Pokud nakupujete od neznámého e-shopu, prověřte si jej nejprve na internetu. Například na stránkách saec.sk naleznete seznam všech certifikovaných online obchodů. Podobné ověření vám poskytují i vyhledávače cen zboží jako heureka.sk, pricemania.sk
či najnakup.sk.
5. Hledejte kontakt
Pokud je již na webových stránkách problém najít konkrétní kontakt na prodejce, jinak to často nebude ani ve skutečnosti. Nespoléhejte se pouze na e-mail. Kontakt musí obsahovat i přesnou adresu a telefon. Pokud si chcete ověřit některé informace
o výrobku, raději na uvedené číslo zavolejte, přípa dně napište mail.
Přečtěte si také náš komplexní článek o online nakupování [1]