Logistika. Polská společnost chce poskytnout alternativu při doručování zásilek.
Už to nebude jen pošta, odběrné místo či kurýr. Po novém si zákazníci budou moci zboží zakoupené z internetových prodejen vyzvednout iv takzvaných balíkomatoch. Ty by měly začít fungovat už v dubnu. „Naší cílovou skupinou jsou všichni aktivní lidé, kteří si budou moci vyzvednout zásilku, kdykoliv budou chtít,“ vysvětluje Róbert vrtí, country manažer společnosti Postal terminals , která provozuje balíkomaty easyPack24 / 7. V současnosti je jejich po celém Slovensku 50.
Hledají se partneři
Balíkomaty stojí na dostupných místech při supermarketech. Zákazníci si mohou své balíky vyzvednout ze schránek zadáním SMS kódu. V případě dobírky zaplatí přes terminál rovnou na místě. „V současnosti balíkomatmi pokrýváme 28 okresních měst Slovenska,“ popisuje Róbert vrtí. Postal terminals si na doručení zásilek od prodejců do balíkomatů zazmluvnila společnost In Time , která je členem rakouské Österreichische Post a momentálně hledá vhodné partnery i na straně internetových prodejen. „Právě probíhají jednání s e-shopy. Jejich reakce jsou velmi pozitivní a tuto formu doručování vítají. Ale nejen oni, také různí zásilky či katalogů prodejci, „tvrdí Róbert vrtí.
Obchodníci se však před definitivním rozhodnutím snaží dotáhnout několik detaily. „S In Time jednáme, začátek využívání však není zatím stanoven. Musíme u nás nejprve vyřešit technologický problém související se stanovením velikosti balíku z důvodu rozměrů ukládacích boxů, „vysvětluje country manažer Mall.sk Ladislav Csukás.
Jiní si chtějí nabídku balíkomatů nejprve dobře spočítat. „Důležitá při rozhodování bude kalkulace nákladů na doručení a také poplatky, které budou se službou spojeny jednak na straně e-shopu, ale zejména zákazníků,“ říká obchodní ředitel prodejny InterStore.sk Tomáš Prutzer. Ceny zásilek pro zákazníky jsou však podle Postal terminals v plné kompetenci obchodů. „Chceme nabídnout cenu na úrovni mezi Slovenskou poštou a kurýrem. Je však na prodejci, jakou cenu dá zákazníkovi, „uvádí Róbert vrtí. Ti se pro konečnou částku ještě nerozhodli, chtějí vš když, aby byla konkurenceschopná. „Cena pro zákazníka zatím není stanovena, budeme se však snažit nastavit ji t když, aby na využívání balíkomatů zákazníka motivovala,“ dodává Ladislav Csukás.
Postal terminals je dceřinou společností polské firmy Easypack , členky skupiny INPOS / Integer. Ta expanzi na Slovensko zahrnula v rámci první fáze evropského projektu rozšiřování. Balíkomaty představují investici ve výši dvou milionů eur. Během prvního roku působení společnost neplánuje počet balíkomatů zvyšovat.
Tatiana JURÁSKOVÁ