Posielala sem dobírku. Všetko správne vypísané. Včetně čísla účtu, na který treba poslat peníze. Přes tomu ji na pošte vzali len jak doporučený list. Balíček prišiel v poriadku. Milá zákazníčka ma na chybu upozornila a poslala peníze na účet.
Chcela sem na pošte reklamovat, že mi nebyla poskytnutá služba, kterou sem žiadala. „Vyfasovala“ sem ich reklamačný list. Kedysi na škole sme tomu formátu hovorili dvojhárok. Písali se naň kontrolné práce. Dobre si pamätáte, naozaj jsou to 4 strany formátu A4 :-).
Neodradilo ma to. Vypísala sem prvú stranu. Na spodku tlačiva čítam maličkými písmenkami prehlásenie:
Vyhlasujem že:
• do dnešného dne adresát, resp. oprávnený prijímatel uvedenú zásilku nedostal/a poštou ani akýmkoľvek jjjjjiným způsobem a když by sem se dostatočne dozvedel/a o stave reklamovanej zásilky (dodatočné dodanie, vrátenie a pod.), zaväzujem se to ihned oznámit pošte.
Za tím má nasledovat môj podpis. Mám dve možnosti:
1. podpíšem a teda budem vedome kla mít, pretože zásilka doručená bola
2. nepodám reklamáciu
Přes tomu sem si našla tretí způsob. Poslala sem reklamáciu emailem spísaný text) i s odůvodnením, preCo nemůžem použit ich úžasný reklamačný list. Odpoveď prišla o pár dní. Vraj mám podat vyplnený reklmačný list. Nic o tem, že jeho podaním a podpísaním vedome, zámerne a preukázateľne klamem. Predpokladám, že reklamácia by byla práve z tohto důvodu zamietnutá.
Poštárske Kocúrkovo po slovensky….
Neodradila ma to a napísala sem sťažnost na Poštový regulačný úrad, pod který Slovenská pošta patrí. Vedeli ste, že i taký úrad máme? Ja až do nedávna ne :-).
Sťažovala sem se na 2 veci:
1. chcela sem poslat dobírku (podací lístok riadne vypísaný, i s číslem účtu, kde treba poslat peníze), ale na pošte ji vzali jen jak doporučený list. Nebyla mi tak poskytnutá služba, kterou sem žiadala.
2. reklamovat můžem iba vyplnením reklamačného listu, kde však musím podpísat prehlásenie, že zásilka NEBOLA doručená. Takže buď podpíšem a budem klamat nebo nemůžem reklamovat.
K sťažnosti sem pridala všechny dôkazy a doklady, že mám pravdu. Po Vianociach prišla odpoveď. Poštový regulačný úrad uznal obidve moje sťažnosti jak opodstatnené. A teraz doslova citujem: „Vzhledem na opodstatnenost Vašej sťažnosti sme v zápisnici o prešetrení sťažnosti upozornili SP, a.s., na povinnost poskytovat poštové služby v súlade s poštovými podmienkami a zákonem o poštových službách. Zároveň sme jej uložili upravit reklamačný list náležitým způsobem. O vykonanej úprave nás SP, a.s., bude informovat. Zároveň Vám ďakujeme za Váš podnet, který prispieva k zvyšovaniu kvality poštových služeb.“
Ja ďakujem za kladné vybavenie mojej sťažnosti a teším se na nový reklamačný list. Zároveň dúfam, že ho nebudem potřebovat :-).
Dnes už má pošta na svojej stránke nový reklamačný list. Má jen 2 strany (šetríme lesy). Umožňuje reklamovat i to, že zásilka byla doručená, ale ne správne.
Když nieCo není v poriadku, treba se sťažovat. Vždy je šanca, že to dobre dopadne…
Komentáře