Pošta se stala partnerem státu

Slovensku pošta otevřela v těchto dnech první dvě „e.SÁ“ – Integrované obslužná místa na Poště Trenčín 1 a Bratislava 4. Jsou to speciální pracoviště, kde si klienti mohou vybavit například výpis z Obchodního rejstříku. O poskytování služeb státu prostřednictvím pošt se začalo mluvit už v roce 2004, nastartovat projekt se podařilo začátkem tohoto roku České poště.

Hlavním benefitem těchto pracovišt je, že služby jsou elektronické a jsou poskytovány z jednoho místa, což znamená, že po výpis z obchodního rejstříku nemusíte chodit na příslušný soud, stačí navštívit libovolné „e.SO“. Zároveň je velkou výhodou cena služeb, v současnosti poskytuje pošta výpis z Obchodního rejstříku za cenu 4 €, což je o 2,5 € méně než jej poskytují například okresní soudy.

„Momentálně na pracovištích v Bratislavě av Trenčíně poskytujeme výpis z Obchodního rejstříku pro právní účely, ověření originality elektronického čipu Osvědčení o registraci vozidla (OoEV I) a ověření originality elektronického čipu a odpis elektronických dat z Oo EV I. K současným službám by v blízké budoucnosti mělo přibýt i ověřování rakouských osvědčení o registraci vozidla, „doplnila mluvčí České pošty Andrea Pivarčiová.
Do roku 2014 by pošta chtěla postupně zpřístupnit tyto služby na 800 poštách.

Elektronický podací arch

Elektronický podací arch nahrazuje dosavadní papírové archy a dá se využívat při podeji domácích i mezinárodních zásilek (doporučené, pojištěné listy, úředně zásilky, balíky, expresní zásilky) bez nutnosti následné tisku listu. Stačí, když zákazník odešle vyplněn podací arch do elektronického prostředí pošty a na zadanou e-mailovou adresu obdrží „Potvrzení přijetí podacího archu“. Následně může zásilky podat u přepážky automatizované pošty. Podací arch je k dispozici na stránce www.posta.sk [1] v části Elektronické služby / ePodaci list.

Možnost elektronického zasílání informací o zapsaných zásilkách doručených do POBox, Post Boxů a Out Boxů

Zákazníci e – mailem dostanou informace o tem, jaké oznámeno zásilky jim byly doručeny do složky a také o případných poplatcích (dobírka, clo a pod.) Oznámení je zákazníkem zasílány denně.

Peníze z poštovních poukázek na výplatu si můžete vybrat na kterékoliv poště

Peníze z poštovních poukázek na výplatu si už klienti nemusí vybírat jen na své poště. Od 1. 3. 2012 pošta zákazníkům vyplatí tyto finanční prostředky na kterékoliv pobočce na Slovensku.

Smluvní balík v rutinním provozu

Od nového roku Slovenské pošta zavedla do rutinního provozu nový produkt Smluvní balík, který je určen především pro zásilkové a distribuční společnosti a e – shopy. Výhodou pro zásilkové a distribuční společnosti je odbourání papírových dokladů (podacích archů, poštovních průvodek, poukázek), pojištění až do 1000 Eur, podej zásilky iu kurýra, eReporty, kterými pošta odesílatele informuje o stavu jeho zásilky a Track and Trace – sledování zásilky na www.posta.sk. K Smluvnímu balíku se dá navíc využít i služba do vlastních rukou, křehké, neskladné a další.
Už v pilotním provozu, která probíhala v druhé polovině roku 2011 se zvýšilo procento možnosti dodání při prvním pokusu o doručení z méně než 50% na téměř 90%.

Zákazníkům – adresátem balíku doručuje pošta Smluvní balík iv odpoledních hodinách od 16,00 do 20,00 hod. ve všech krajských a okresních městech . Zákazníci se mohou rozhodnout, zda chtějí mít doručen balík domů nebo si nechají balík uložen na poště.
Zákazníkům přijde avízo buď prostřednictvím sms, nebo e – mailu o podeji balíku a následně o dodají balíku v den jeho dodávání. V případě potřeby se mohou dohodnout s kurýrem, kdy a kam jim má balík doručit.

References

  1. ^ www.posta.sk (www.posta.sk)

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.