Za nákupy na internetu platí slovenská zakázaníci nejraději dobírkou, tuto metodu za poslední rok využilo 51% zákazníků internetových obchodů. 20% zákazníků využilo možnost platit bankovním převodem a 15% zákazníků využilo platbu kartou. Méně oblíbené jsou platby při osobním odběru zboží na pobočce, což využilo pouze 5% zákazníků. Slováci se stále brání využívání platby prostřednictvím vlastního účtu, jako je PayPal nebo Pay Sec – tuto možnost využily jen 4% zákazníků.
Čo se týče způsobu doručení, Slovenská zákazníci preferovali za posledních 12 měsíců jednoznačně službu kurýra. Tuto službu využilo až 77% zákazníků internetových obchodů, což je o 10% více než minulý rok. Podle průzkumu, který pro Slovenskou asociaci internetového obchodu (SAEC) realizovala výzkumná agentura MEDIARESEARCH Slovakia, tak 46% zákazníků dalo přednost službám České pošty. Tato služba zaznamenala pokles oproti minulému roku.
Více než čtvrtina (26%) zákazníků využila v uplynulých 12 měsících některou metodu se zásilkových služeb a stejný procentuální podíl zákazníků upřednostnil osobní odběr. Způsob Osobní odběry zaznamenal oproti předchozímu období mírně vzrůstající trend.
Pravidelný kontinuální průzkum Nakupování na internetu 2013 pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu dětem připravila již čtvrtým rokem výzkumná agentura MEDIARESEARCH Slovakia. Stejně jako v minulých letech se výzkum zaměřil na současné a perspektivní postavení internetových obchodů na Slovensku, monitoroval znalost internetových obchodů, míru jejich využívání a celkový nákupní proces v rámci e-commerce. Průzkum se uskutečnil v květnu 2013 na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů ze Slovenského národního panelu.
Komentáře