Tento text je tiskovou zprávou, která je publikována v plném znění. Redakce nenese odpovědnost za její obsah.
Průzkum společnosti MEDIARESEARCH Slovakia pro Slovenskou asociaci internetového obchodu dále ukázal, že nejoblíbenějším způsobem dopravy zboží zakoupeného na internetu je služba kurýra. Tuto službu využívá až 77% zákazníků. Průzkum byl proveden na reprezentativním vzorku 1025 respondentů Slovenského národního panelu.
Za nákupy na internetu platí slovenská zakázaníci nejraději dobírkou, tuto metodu za poslední rok využilo 51% zákazníků internetových obchodů. 20% zákazníků využilo možnost platit bankovním převodem a 15% zákazníků využilo platbu kartou. Méně oblíbené jsou platby při osobním odběru zboží na pobočce, což využilo pouze 5% zákazníků. Slováci se stále brání využívání platby prostřednictvím vlastního účtu, jako je PayPal nebo Pay Sec – tuto možnost využily jen 4% zákazníků.
Čo se týče způsobu doručení, Slovenská zákazníci preferovali za posledních 12 měsíců jednoznačně službu kurýra. Tuto službu využilo až 77% zákazníků internetových obchodů, což je o 10% více než minulý rok. Podle průzkumu, který pro Slovenskou asociaci internetového obchodu (SAEC) realizovala výzkumná agentura MEDIARESEARCH Slovakia, tak 46% zákazníků dalo přednost službám České pošty. Tato služba zaznamenala pokles oproti minulému roku.
Pokračování článku níže
Více než čtvrtina (26%) zákazníků využila v uplynulých 12 měsících některou metodu se zásilkových služeb a stejný procentuální podíl zákazníků upřednostnil osobní odběr. Způsob Osobní odběry zaznamenal oproti předchozímu období mírně vzrůstající trend.
Pravidelný kontinuální průzkum Nakupování na internetu 2013 pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu dětem připravila již čtvrtým rokem výzkumná agentura MEDIARESEARCH Slovakia. Stejně jako v minulých letech se výzkum zaměřil na současné a perspektivní postavení internetových obchodů na Slovensku, monitoroval znalost internetových obchodů, míru jejich využívání a celkový nákupní proces v rámci e-commerce. Průzkum se uskutečnil v květnu 2013 na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů ze Slovenského národního panelu.
Společnost MEDIARESEARCH SLOVAKIA ( www.mediaresearch.sk [1] ) je dceřinou společností výzkumné agentury MEDIARESEARCH, as působící v České republice. Kromě klasických výzkumů trhu (online průzkumy CAWI, CATI průzkum …) se soustředíme i na rozsáhlé a metodologicky a technologicky náročné mediální výzkumy. Na Slovensku od roku 2007 realizujeme Výzkum návštěvnosti internetu (NetMonitor). Naše mateřská společnost realizuje v České republice Měření sledovanosti televize (TV metry), Výzkum návštěvnosti internetu (NetMonitor) a Monitoring reklamních výdajů na internetu (AdMonitoring) i ve všech médiích (Admosphere). Jsme odborníci na oblast zpracování dat a statistických analýz. Máme rozsáhlé zkušenosti v oblasti vývoje software.
Slovenské národní panel ( www.narodnypanel.sk [2] ) je projekt výzkumných agentur MEDIARESEARCH, NMS a STEM / MARK, které společně vytvořili jeden z největších výzkumných panelů na Slovensku. Slouží pro kvalitní a rychlé online sběry dat o internetové populaci ČR. Obdobný panel pod názvem Český národní panel funguje i v České republice.
Slovenská asociace pro elektronický obchod (SAEC) je nezávislá asociace podporující rozvoj elektronického obchodu a elektronické komunikace na Slovensku. Vznikla v roce 1998 a mezi její členy patří společnosti z oblasti informačních technologií, telekomunikací, finanční instituce, certifikační autority ale i podnikatelské subjekty z dalších oblastí podílejících se na rozvoji tohoto tržního segmentu. Hlavní aktivity dětem v oblasti prodeje přes internet jsou zaměřeny na monitorování situace a vývoje na trhu, definování společných standardů v oblasti bezpečnosti a kvality prodeje a popularizaci internetového prodeje v očích veřejnosti. Jedním z klíčových projektů je rozvoj certifikace internetových obchodů „SAEC – Bezpečný nákup“, který je založen na uplatňování a respektování dohodnutěch kritérií v oblasti prodeje přes internet vycházejících z platné legislativy a na poskytování relevantních pravdivých informací návštěvníkům internetových obchodů.
(tisková zpráva)
References
- ^ www.mediaresearch.sk (www.mediaresearch.sk)
- ^ www.narodnypanel.sk (www.narodnypanel.sk)