Nakupování přes internet využívá stále více Slováků, internetové obchody provozují všichni tři operátoři. Vždy si však třeba pozorně přečíst podmínky.
Orange: na prodejně platí jiné podmínky
Pokud jste někdy nakupovali přes eshop pravděpodobně jste byli upozorněni na podmínky nákupu a také na obchodní podmínky. Velmi málo zákazníků však detailně studuje podmínky. Při následných reklamacích tak mohou být nemile překvapen. Výjimkou není nákup mobilních telefonů. Nedávno se nás obrátil čtenář s problémem nákupu přes eshop Orange. Objednaný telefon si nechal doručit na prodejnu mobilního operátora kde si ho i převzal. No po třech dnech chtěl využít možnost vrácení zboží do 7 dnů. Na prodejně však nepochodil – na vrácení zboží neměl nárok.
Problémem v tomto případě byl způsob převzetí zboží. Operátor umožňuje převzetí zboží i na prodejně. Při tomto způsobu však již nejde o doručení objednaného zboží bez možnosti vyzkoušení a tedy se ani na tento způsob nevztahuje možnost vrácení zboží. Nárok na vrácení je pouze v případě pokud je objednán mobil doručen kurýrem. Problémem však je, že při objednávce na to Orange nijak neupozorňuje. Na změnu podmínek v případě převzetí mobilu na prodejně tak upozorňují pouze obchodní podmínky pro nákup přes internet.