Přišlo emailem a zverejnuji k diskuzi jak udelit jeste levnější a sociálnější Shipito
Čau Johne,
Nedávno jsem tě prosil abys mi pověsil na tvůj blog řekneme spíš takový cvičení na tvé dilema jak distribuovat vína po USA. Za to velké dík, zpětná vazba mi opět Otevřela trochu víc oči.
Nicméně teďka k jádru pudla. Ty a tvůj blog je teďka víceméně o strastech a slastech shipita. Jak ho tak pročítám tak mi to nedá a podvědomě onen koncept „levného přeposílání“ balíků v hlavě neustále rozvíjí a snažím na něj naroubovat ještě více „Low-cost“ priority. Ba Čo víc, abych byl konkurenceschopný musím nejen byznys model, ale i celou ideu zaobalí do moderního „sociálního“ hávu. Lidé v dnešní době neumí bez internetové socializace žít, ale na druhou stranu ony fyzické potřeby v podobě posílání fyzických předmětů jsou zde stále, stále více se rozvíjejí a já sem si řekl, že přesně tohle by mela být konkurenční výhoda (nebo sepíše jen díra na trhu) nového, dalšího českého „Johna“ (rozuměj mě :). Teď jen krátce k tomu jak nápad Čo popíší pozdeji vzniknou. Jelikož se snažím podnikat v Brně (vývoj mobilních aplikací) a každý den tak jezdím vlakem (ne autem) z Hodonína (cca 60km) tak aby mé podnikání bylo opravdu Čo nejvíc lowcost, přemýšlel sem, že by bylo super kdybych nejezdil denně za dvě stovky tam i zpět, ale zdarma, nebo dokonce ještě něco cestou vydělil.
Jak toho docílit? Říkám si Čo zvažovat nutnost jjiných, kolik lidí z Hodonína kde bydlí Potřebuje řekneme v úterý poslat balíček do Brna? A kolik existuje lidí, který právě v úterý Jedou autem do Brna nakupovat (tudíž věží cestou tam jen vzduch) nebo Jedou Třeba jen rAno na otočku k zubaři a mají volné místo v batůžku? No možná Vám to bude zníti poprvé šíleně, ale já bych nemel problém vžít na nádraží do ruky igelitku kde by se mi sešlo nějkých pět libovolný věcí, které se jen prostě potřebuji lowcost variantou dostat z bodu A do bodu B (na hlavák v Brně kam Stejně jedu tak i tak) a kde je opět prodám. Balíček o hmotnosti 1kg Vás bude stát cca 60kč (ovšem doručení do druhého dne), ostatní dopravci od 120kč nahoru. Já kdybych si vzal za transport jednoho balíčku 20Kč, tak jsem minimálně 5x levnější než drtivá většina konkurence, moji osobu to fakticky nic nestojí a jedu do práce zdarma. Tady se hodí Lidové rčení: „Vlk se nažral (já vydělil) a koza Zůstanu celá (spokojený koncový“ zákazník „)“.
Ano je zde plno otazník a vykřičník, ale zde jsem chtěl představit pouze koncept / ideu. Samotné rozklíčování všech procesních problémů mám v byznys pláně.
Pokud si ovšem celosvětový potenciál samotné myšlenky, stavěj mi chlupy na zádech. Netajím se ani tím, že velkou inspiraci mi byl cestovatelské-podnikatelský portál airbnb.cem kde můžete pronajímat Třeba jen jedinou nevyužitou místnost v domě tématu komukoliv na světě. A pozor opravdu to funguje a airbnb.cem má po dvou letech existence aktuální tržní hodnotu cca 1mld USD! Zakladatelé tohoto portálu velmi dobře přečetl trh Když si všimli, že ona škálovatelnost ubytovacích služeb jde ještě dál rozšířit a to velmi efektivně a přijatelné pro obě strany „obchodního vztahu“. Jeden nabízí ubytování za Konrétně cenu av Konrétně čas, druhý Poptávám Útočiště za bezkonkurenční cenu na oplátku za jstejný „diskomfort“ hotelu kde je všechno pěkně tak jak má být (u airbnb Když neteče voda nebe praskne odpad problém se Většinou nemusí ihned podařit vyřešil atd) . (http://www.moneycrashers.com/airbnb-reviews/)
Stejně tak iu přepravce-člověk má jen velmi malou možnost nastavení úrovně služeb, chcete-li škálovatelnosti kvality a samotné přepravy. Je jasné že POkud budu chtít poslat nějakou high tech křehkou věcičku být jen 60km Daleko využiju DHL nebe UPS nebe PPL, ale POkud se máme bavit o tzv. Point-to-point tracking nenabízí zadní světla dopravci jakoukoliv lowcost variantu-ono to ve své podstatě ani Cenově nabídnout nelze-mluvím teďka o příkladu Když potřebuju dostat z bodu A do bodu B například tenisovou raketu nebo helmu na motorku atd.. Přepravce ve své podstatě nabídněte stejná Přepravní „komfort“ jak Křehké tříkilové 3D tiskárně tak tříkilové helmy, který být má balíkové Stejné parametry bude mě stát přeprava balíku úplně stejné.
Nějak takhle by vypadala odpověď na potencionální otázku: „Jaká je přidaná hodnota Vašeho nápadu a Čo Resi za reálný problém“ kdybych byl před investory ve Dny D.
Tzn tento nápad „zabalený“ do podoby Sociální sítě nemá nějak dramaticky konkurovat zavedeným přepravcům, ovšem Resi problém nebo chcete-li Nabízí alternativu lidem, které chtějí dat posíláným věcem ten nejnižší možný Přepravní komfort a prioritu na oplátku za extrémně nízké ceny. Zároveň ale využít ten obrovský potenciál lidí, které denně dovolená být už za prací nebe kamkoliv jinam a chtějí si Svým přičiněním a zvýšeným úsilím něco přivydělat.
Samozřejmě, že koncept Může fungovat ve dvou rovinách-1/Friends of friends nebe 2/Business (Cizí služba pro Cizí lidi) – vše se dá ale rozpracoval.
určování ceny by bylo naprosto tržné-tudíž bych si rozklikl mapu ve své lokalitě a podle toho POkud bych chtěl něco někam Převést zda bych já někam cestoval nabízí své kapacity tak bych viděl jednotlivé ceny a buď si mezi nema mohl vybrat anebo v případě že bych já něco někam vezli tak bych je tvořil.
Určitě by fungoval stejně tak jako v případě airbnb.cem (mají 50k USD) jstejný fond náhrad pro ztracené či Ukradené zboží (z každé zásilky by šlo Třeba 50centů do fondu), ale vzhledem k tomu že by se lidi registrovali a byli pod dohledem alá ebay.cem nečekal bych žádné extrémní pachatele chování-přecejenem buď chci Vydělat anebo ušetřit.
Poslední věc, která je Nejvíce komplikovaná je samotný příjem / výdej zásilek. Ovšem k sociálního prostředí celé platformy / sítě bych alespoň na straně odesílajícího nečekal dramatické problémy. Zkrátka Když uvidím že borec Čo jede z Los Angeles do San Franciska autem v 5 hodin odpoledne v pátek od tého a té nemocnice, kde má Sběrný bod pro domluvené všechny „zákazníky“, tak je v zájmu odesílajícího, aby na avizované místě byl a zásilku prodal.
Problém Může nastat na straně přebírajícího. Ten si nemusí opět na domluveném místě av domluvený čas balík převzetí ovšem tohle je přesně ta cena za LOW cost variantu zásilky. (V byznys plánu tohle je ošetřeno)
Jenem sem chtěl Johne vědět Čo si ty o tem jako člověk se zkušenosti s logistikou myslíš. Ano je to víc sociálně-interaktivní než si poslat balík zásilkový službou, ovšem bavíme se zde o extrémně lowcost přeprava 21.století 🙂
Za odpověď budu velmi rád, nápad jsem schopen formou startup Se svými týmem zpracovat Téměř ihned. Kapitál by taktéž nemělo být problém, nejvíc chybí mentoring zasvěcení člověka.
Měj se fajn, Ondra!