21. 05. 2012 | Autor: Mgr. Tomáš Cmarko
Moderním způsobem nakupování se dnes stává nakupování přes internet. Je pohodlnější, jednodušší, ale často i levnější as větším výběrem sortimentu. Nevýhodou může být riziko při nakupování, kdy si zákazník nemá možnost zboží předem zkontrolovat, vyzkoušet a pod.
Čo je internetový obchod?
Internetový obchod je obchod Zarovnání na internetových stránkách, čili nemá fyzickou podobu, nenajdeme ho v budově, nebo v obchodním centru. Tento obchod je čistě virtuální a zboží si prohlížíme, vybíráme a objednáváme na webových stránkách v internetovém prohlížeči. Provozovatel je zavázán zakoupené zboží předat kupujícímu různými způsoby: zasláním, doručením, osobním odběrem atd.. Platit se dá také různé, at už převodem na účet, platební kartou nebo na dobírku.
Čo je kamenný obchod?
Kamenný obchod je prodejna zboží nebo služeb, který je umístěn ve fyzických prostorách, čili v budově nebo exteriéru. Zákazník je obsloužen personálem prodejny / obchodu, zboží si může přímo vyzkoušet a přímo na místě zaplatit. Zde si může v budoucnu také uplatnit reklamace nebo případně servis spojený s kupovaným zbožím.
Jaký je rozdíl mezi internetovým a kamenným obchodem?
- internetový obchod je virtuální = na internetu, kamenný obchod je umístěn v reálném prostoru = budova, exteriér
- v internetovém obchodě zákazník nemá reálnou možnost zboží vidět nebo vyzkoušet, s čím je spojeno riziko
- internetový obchod šetří zákazníkům čas, ale ke zboží mají rychlejší přístup v kamenném obchodě
- provozovat internetový obchod je levnější, protože se snižují náklady na prostory a personál oproti kamennému obchodu, hodně krát se od toho odvíjí i cena
- kamenný obchod mnohdy poskytuje jednodušší a spolehlivější servis
- v internetovém obchodě není možné platit v hotovosti