Bicyklové pneumatiky značky SCHWALBE jsou v USA rovnako jak v Južnej Afrike, v Japonsku či v Austrálii. V Európe jsou lídrom na trhu! Tento úspech má dva důvody. Prvý – jsou to „pneumatikoví fanatici“! Absolútne špecializovaní na bicykle, k tomu několik roků už i na invalidné vozíky. Druhý – pneumatiky Schwalbe ne jsou všade, ale jen exkluzívne v špecializovaných prodejněach, pretože k predaju patrí kvalifikované poradenstvo a dobrý servis.
Firma sídli v Nemecku, dcérske spoločnosti ve Francúzku, Veľkej Británii, Taliansku a Holandsku. Partneri jsou v 28 krajinách sveta.
Hodnotenie pneumatík
Aby ste rychléjšie pochopili a ľahšie vedeli porovnat jednotlivé pneumatiky, boli ohodnotené v kategórii rychlest, záber, ochrana proti prerazeniu a životnost. Jeden pohled a viete to, která pneumatika je pro kterou oblast nasadenia.
Body boli ještě Dále diferencované (- dřív slabá, o priemer, + dobrá, ++ velmi dobrá). Záber může být na rozličných podkladoch velmi rozdielny. Hodnotenie rychlesti je založené na faktore valivého odporu a hmotnosti, ale ne vždy jsou obe hodnoty relevantné. Ťažké koleso vyžaduje viacej sily při zrychléní. Při rovnomernej jazde nehrá hmotnost takřka žiadnu úlohu.
Vedeli ste o tem, že väčšia šírka umožňuje rychléjšiu jazdu?
Pravda o valivem odpore. Širšie plášte poskytujú lepšiu kontrolu, víc komfortu a víc radosti. Tento fakt se presadil v posledních rokoch. Toto ale velmi nezaujíma športového inžiniera Petra Nilgese. Jemu jde o rychlest.
Náruživý ligový pretekár chcel vediet, s akou šírkou a akým tlakem bude v teréne nejrychlejší. Pro svoju dizertačnú prácu „Valivý odpor v teréne“ na Vysoké škole športu v Kolíne, meral při 300 testovacích jazdách s SRM kľukami presnú spotřebu energie.
Na ceste, štrku a lúke skúmal tri rozličné plášte v troch šírkach při tlaku 0.15, 0.20, 0.30, a 0.40 MPa.
Výsledok byl jednoznačný. Vysoký tlak vzduchu zvyšuje rychlest iba na ceste. V teréne je valivý odpor o to nižší, o co je šírka pneumatiky a nižší tlkdyž. To platí o tvrdých štrkových terénoch jak i o mäkkých lesných a lúčnych terénoch. Až 40 W se dá takto ušetrit v extrémnem teréne. I nevýhoda nižšího zrychlénia při vyššej hmotnosti se Lehko vykompenzuje.
Vysvetlenie: Plášt s nižším tlakem vzduchu se dokáže lepšie prizpůsobit terénnym nerovnostiam. Menej se ponára do terénu. Celý systém je tím menej brzdený. Úzke pneumatiky preto doporučujeme iba jazdcem s nižšou hmotností, váhovým fetišistem nebo pro extrémne bahnisté terény.
Komentáře