Je pravda, že speditéři kopou do balíků jako na fotbalovém zápase a házejí je z kopy na kopu? Pravdu může odhalit senzor.
Foto: cambridgeconsultants.cem
CAMBRIDGE, BRATISLAVA. Nová inteligentní etiketa může odhalit, jakému stresu byla zásilka vystavena během přepravy. Na trase od odesílatele k příjemci snímá na balíku otřesy a vibrace, aby je zaznamenala do zabudované paměti.
Ty lze při doručení přes bluetooth načíst do smartphonu, aby software upozornil na možné poškození zásilky. Při prověření rizikových balíčků přímo před zasílatelem může technologie ušetřit čas při případných reklamacích.
Jelikož signál dokáže pokrýt 50-metrový okruh, na displeji svého smartphonu uvidíte podezření na rozbití zásilky při přepravě dříve, pokud vám speditér zaklepe na dveře.
Vývojáři zařízení DropTag však nechtějí oslovit pouze podezřívavě zákazníky poštovních služeb. Představují si, že jejich jednoduchá etiketa by mohla poštám a přepravním službám pomoci při vylepšování kvality jejich služeb. Pro každé depo, speditéra zda automobil by bylo možné shrnout shromážděné informace, aby bylo zřejmé kdo se zásilkami nakládá opatrně a kdo ne.
Náklady na výrobu etikety jsou nízké. Firma je přesvědčena o tem že levné zařízení v hodnotě méně než dva dolary by mohlo zvýšit kvalitu služeb a zajistit elektronický dozor nad přepravou.
Pokud by v paměti byl i jedinečný identifikátor spárován s logistickým softwarem, každý balíček by byl pod kontrolou na celé trase.
Pro komunikaci s etiketou postačí jakýkoliv smartphone, být v automobilu speditéra. Ten dokáže pomocí své GPS výbavy přiřadit k událostem i místo jejich vzniku.
Připlatíte si za službu křehké a pošta okamžitě lepí na balíček senzor. Při reklamaci už není problém s dokazováním zda je na vině špatné balení na straně odesílatele nebo necitlivé zacházení při dopravě.
Informoval o tem magazín DigitalTrends [1] .
References
- ^ magazín DigitalTrends (www.digitaltrends.com)
Komentáře