Jak řekla pro aktuality.sk manažerka komunikace Tesca Zuzana Lošáková od spuštění služby Potraviny domů počátkem října loňského roku za tři měsíce ji využilo 13 tisíc zákazníků. „Toto nám potvrdilo, že Slováci jsou již připraveni i na inovativní nákupy potravin,“ prohlásila. Podle Lošákovej tuto službu využívají především velmi vytížení lidé a maminky na mateřské dovolené, když ji využívají hlavně na velké rodinné nákupy. Najnakupovanejšími zbožím jsou velké balení mlék, minerálek, mouky, cukru ale i vína, ovoce a zeleniny či případně pracích prášků. „Výhodou je dovoz až ke dveřím zákazníka, a to bez ohledu na hmotnost nákupu,“ dodala.
Online nakupují maminky na mateřské i důchodci
Rostoucí trend pro Aktuality.sk potvrdil i projektový manažer internetového obchodu masodomů.sk Boris Hali. „Prodej potravin přes internet zaznamenává jednoznačný nárůst s výhledem dalšího posilování,“ řekl. Jako Halaj konstatoval, iv segmentu masa lidé stále snadněji a častěji překonávají bariéru spojenou s e-nákupum dosud tak netypickým pro tuto komoditu. Celkový obrat za leden v tomto roce tak byl v rámci portálu masodomů.sk 10krát vyšší než ve stejném období loňska. Podle něj nelze jednoduše definovat jejich typických zákazníků, protože u nich nakupují prakticky všechny věkové skupiny nad 25 let ze všech příjmových skupin. Vzhledem k tomu, že objednávku můžete zadat i telefonicky přes operátora, našimi zákazníky jsou i lidé, kteří se s internetem velmi nekamarádíte. Jednou velkou skupinou našich zákazníků jsou například maminky na mateřské dovolené, dále pracovně vytížení lidé, tělesně handicapovaní lidé, ale i důchodci, „dodal Hali.
Podle PR manažerky portálu pricemania.sk Simony Chrapovej prodej přes internet rok od roku roste přímo úměrně s digitální vyspělostí Slovensku uživatelů a už dávno není jen doménou mladé i střední generace. „Trend nákupu potravin patří sice na Slovensku mezi méně běžné, avšak i zde je cítit velký nárůst. Podle jednoho z našich klientů, převažuje nákup zejména trvanlivějších a těžších potravin, které si jejich klienti nechají doručit v rámci zásilky s jjjjjjiným zbožím, „říká. Chrapová poukazuje na to, že s prodejem začal jejich klient jen začátkem minulého roku a už ke konci roku zaznamenal až 250% zvýšení zájmu o potraviny.
Zájem o online nákupy stoupá
O perspektivě prodeje potravin napovídá i fakt, že se s tím zabývají i ostatní obchodní řetězce, které to však nechtějí příliš komentovat. „Nevylučujeme možnost zavedení online prodeje potravin. Už jsme v tomto směru podnikly i určité kroky a absolvovali první testy týkající se zavedení online prodeje na vybrané prodejně v mateřské zemi, „řekla Erika Pfundtnerová z Kauflandu. Marketingový ředitel obchodní sítě CBA Marek Taber nám nechtěl prozradit vůbec nic s odůvodněním, že v daném čase ohledně této problematiky je to jejich komunikační strategie. Podle našich informací však CBA již v loňském roce během letních měsíců testovala možnosti zavedení prodeje přes internet. „Je jen otázkou času, kdy tuto službu nabídnou i jiné konkurenční řetězce,“ řekla PR manažerka GfK Slovakia Lucia Burianová.
Také nedávný průzkum společnosti GfK Slovakia naznačuje prostor pro růst tohoto segmentu. O možnosti nákupu potravin a drogerie přes internet slyšelo už 41 procent lidí, zbylých 59 procent lidí o dané možnosti zatím neví. „Z těch, kteří slyšeli o možnosti online nákupů (41 procent), danou službu využilo jen 13 procent,“ uvedla Burianová. Muži a ženy jsou o této možnosti informováni téměř stejně. O nákupu potravin a drogerie přes internet vědí zejména mladí lidé do 29 let, kde více než polovina oslovených tuto možnost znala. Více než polovina lidí žijících v Bratislavském a Banskobystrickém kraji jsou informováni o možnosti nákupu potravin a drogerie přes internet. Nejméně o této možnosti vědí lidé z Trnavského a Nitranského kraje, kde o této možnosti zatím slyšel každý třetí. Službu nákupu potravin a drogerie přes internet již využilo 13 procent lidí. Jde převážně o spotřebitele do 39 let as vysokoškolským vzděláním. Nejvíce se tato služba využívá v Bratislavském kraji.
Komentáře