I když zaplatí zákazník řádně poplatek za doručení zásilky I.třídy, kterou podal včas, zásilka doručena není. Slovenská pošta se ale odpovědnosti zbavuje nejrůznějším ohlupovaním stěžovatele – bezmocného zákazníka.
Podala jsem 29. 12. 2011 zásilku na poště jako zásilku I. třídy s tím, že adresát na ni čekal doma, protože věděl, že mu má přijít. Druhý den byl totiž řádným pracovním dnem – pátek 30. 12. 2011.
Podle toho, Čo uvádí SP ve svých reklamních letácích, zásilky I. třídy budou doručeny hned druhý den!
Až 3. 1. 2012 našel ve své schránce oznámení o uložení zásilky na poště v Považské Bystrici, na kterém bylo datum 30. 12. 2011, a protože ji očekával, vybral se po ni is lístkem.
Na poštu měřil cestu zbytečně, protože zásilka tam k dispozici nebyla. Navíc, samotná pracovnice pošty se divila, že oznámení je vyplněno nedostatečně.
Adresát tedy nechal lístek na poště s tím, aby mu ji doručila poštárka druhý den domů.
Dostal ji do rukou až 4, ledna 2012, kdy ji přinesla na jeho adresu obvyklá poštovní doručovatelka.
Protože jsem si ověřovala doručení zásilky už v den, kdy ji měl dostat, a protože ji neměl ještě ani 3. ledna, dovolila jsem si reklamovat její nedoručení ve smyslu smlouvy se SP na příslušném oddělení.
S tím, že jsem uvedla, že by mi měli vrátit příplatek, protože smlouvu nedodrželi.
Odpověď kompetentní pracovnice přišla v tem smyslu, že stížnost je oprávněná – oznámení o uložení bylo vyplněno nedostatečně.
Opakovaně jsem reagovala, že by mi měli vrátit příplatek, protože smlouvu nedodrželi.
Odpověď České pošty přišla v tem duchu, že doručení druhý den je jen předpokládaným dnem doručení, pracovnice tam už nepracuje, její vyjádření nemohou získat a tyto zásilky se doručují adresátovi do rukou, nemohou být proto vydAno náhradnímu příjemci.
A mně tím opožděným doručením žádná škoda nevznikla!
(Bc. Bašková Ingrid: Náhrada není poskytována za ušlý zisk a jinou následnou škodu. Poštovní podmínky bod 9.2.)
Tedy samé hloupé výmluvy úplně od věci – místo aby si seriózní přiznali porušení smlouvy, to tedy ne!
Přitem je nesporné, že situaci zapříčinil zaměstnanec pošty – ale převzít za něj odpovědnost, to se jim neračte!
I kdyby adresát v okamžiku návštěvy doručovatele doma nebyl, je zřejmé, že lístek byl vyplněn v rozporu s tím, jak měl být vyplněn, a Čo je nejpodstatnější – ani 3. 1. 2012 tam zásilka k dispozici na vydání adresátovi nebyla! Právě proto, že oznámení nebylo řádně vyplněné, nebyli schopni ji najít.
Ani toto pro SP, a. s. ne dostatečným důkazem, že smlouvu porušila Slovensku pošta, a. s. a dostatečným důvodem pro vrácení příplatku!
Hroši kůže tohoto „podniku“ je v takových případech dobře známá. Na internetu na stránce „jsme“ se dokonce právník vyjadřuje k podobnému nezodpovědnému jednání a odpovědnosti za porušení smlouvy, kterou SP, a. s. uzavírá převzetím zásilky a zaplacením příslušného poplatku podle druhu zásilky s odesílatelem zásilky.
I tento svévolný přístup SP, a. s. dokumentuje, že Slovensko právním státem není a vymahatelnost práva je nulová!
Je to důkazem, že na Slovensku se vyplatí krást, nerespektovat zákony – ale jen těm, kteří mají nějakou moc v rukou a na jejím základě k dispozici i množství ochránců!
Je to důkazem, jak denně někdo z těchto „bohů“ otravuje obyčejnému člověku život, aniž by mu kdosi mohl „klepnout po prstech“! Kdo by se pouštěl do „goril“!
Bylo by zajímavé zjistit, kolik ročně SP, a. s. získá na tomto zavádění zákazníka z titulu nezákonného obohacování se na úkor svých zákazníků.
Komentáře