BRATISLAVA, 21. března 2012 (tlacovasprava.sk) – Slovenské pošta, a. s., přijala, přepravila a doručila v roce 2011 spolu 284 666 889 listovních a balíkových zásilek 1. a 2. třídy, reklamních adresovaných zásilek a poštovních peněžních poukázek.
Zákazníci podali na poskytnuté služby 60 730 reklamací, což je o 6 440 reklamaci méně než v roce 2010. Z podaných reklamací pošta posoudila 5 558 oprávněných. Na univerzální službu klienti podali 48 851 reklamací, což je o 4 392 reklamaci méně než v roce 2010. Z nich bylo 3 883 oprávněných.
Podíl počtu oprávněných reklamací na univerzální službu k uvedenému počtu poštovních zásilek představuje 0,00136%. Reklamace Slovensku pošta, a. s., zaevidovala a řešila podle reklamačního řádu, který schválil Poštovní regulační úřad v Žilině.
Univerzální poštovní služba – soubor poštovních služeb, které je Slovenská pošta povinna trvale poskytovat v přístupových a kontaktních místech za stejných podmínek, v určené kvalitě a za přijatelné ceny všem uživatelům každý pracovní den nejméně s jedním vybíráním a dodáváním denně. Mezi univerzální poštovní služby patří listy, doporučené dopisy a pojištěné listy 1. a 2. třídy, reklamní adresované zásilky, slepecké zásilky, úřední zásilky, balíky do 15 kg, balíky do 20 kg podané v cizině jjjjjjiným poskytovatelům všeobecných poštovních služeb, služby spojené s doporučenými a pojištěnými zásilkami (dodejka, do vlastních rukou, dobírka, zodpovědná služba, křehké , neskladné, opakované doručení na žádost odesílatele). Ceny univerzální poštovní služby reguluje Poštovní regulační úřad.
Kontaktní údaje:
Andrea Pivarčiová
Obor komunikace, Slovenské pošta, a. s.
Tel.: +421 903 632 321
E-mail: pivarciova.andrea @ slposta.sk
Web: www.posta.sk
O společnosti:
Slovensku pošta strong> vznikla 1. ledna 1993 a začátkem října 2004 se přetransformovala na akciovou společnost se 100-procentní účastí státu. Od svého vzniku hospodaří samostatně a nedostává dotace ze státního rozpočtu. Ratingová agentura Moody ‚udělila České poště už třetí rok za sebou rating úvěrového rizika na úrovni Aaa.sk, což je nejvyšší možná úroveň. V roce 2008 společnost získala i certifikáty, které potvrzují zavedení a udržování systému managementu jakosti a systému environmentálního managementu, odpovídající požadavkům normy ČSN EN ISO 9001: 2001 ČSN EN ISO 14001:2005. Společnost je také držitelem prestižní ceny HR Gold za inovativní projekt v personalistice.