Slovenská pošta (akciová společnost – akcionářem je stát) je jen dalším kouskem do skládačky slovenské frašky. Od 1. ledna 2013 začíná České poště běžet nová 10 letá licence. ,, Ty vole „hurá!
Na začátek pár zkušeností – pro náčrt – a pak přejdu k věci.
Když jsem byl jen takový běžný odesílatel, který posílá dopis či balík nanejvýš dvakrát za rok, tak jsem poštu moc nevnímal. Věděl jsem, že existuje a jak tak funguje a že jsou tam vždy dlouhé fronty a ignorantská zaměstnankyně. Nic hrozného ..
Později jsem se stal provozovatelem E-shopu a zasílání balíků se stalo denní rutinou. Tehdy jsem zjistil, že pobočka pošty, která je mi nejblíže, je zcela nepoužitelná. Zkrátka ty pracovnice nejsou schopny, ochotny a nemají dispozice na to, aby těch našich pár balíků dokázali poslat. Nevadí … Stěžovali jsme, se, domlouvali jsme jim – bohužel, není v jejich zájmu se zlepšit (není to ani v zájmu dané akciové společnosti). Chodíváme tedy s balíky každý den na opačnou stranu města.
Další problém, který nás stojí bohužel i peníze je doručování lístků do schránek. Pokud adresát není doma zastižen – pošta by mu měla zanechat takový lístek s upozorněním, že jeho zásilka je již na poště a že si ji může vyzvednout. Avšak tyto lístky často nejsou doručeny a zákazník zapomene (a já to chápu, že zapomene), že si něco objednal. Potom reklamujeme na Slovensku poštu písemně, že při konkrétních případech poštárka a kurýři nezaujaly oznámení o tem, že zásilka je už na poště. V takovém případě Slovenská pošta využije zákonnou lhůtu, která je dána pro reakci na reklamaci a na ten dvacátým devátý den (lhůta je nejvýše 30 dnů) vám odepíší, že nepřítomnost lístku ve schránce nelze dokázat. No nedá … To já vím, že se nedá dokázat. Čili jsme dospěli k závěru, že pošta je neprůstřelná a kdyby i udělala tisíc chyb, tak se nedají dokázat. Pak se nám vracejí balíky a my platíme poštu nejen směrem k zákazníkovi, ale i zpět. Nazačiatku jsme žádali od zákazníka, který nepřevzal balík, aby nám zaplatil náklady spojené s poštovným. Tím vznikaly konflikty a pochopili jsme, že ten zákazník má pravdu a selhává pošta, ne adresát.
(Byli tací, kteří balík načtena pro vlastní nezodpovědnost, to je jasné, ale hodně je takových, kteří lístek ve schránce nikdy ani neviděli a balík je čeká na poště vždy bez jakéhokoliv upozornění. I po reklamacích.)
Ještě jedna zkušenost – pošta je opravdu drahá.
A teď k té věci:
Od 1. ledna pošta (přesně ta, jejíž služby jsem popisoval) zvýšila ceny. Slovenská pošta uvedla oficiálně 10 až 15procentní zdražení. To je buď velmi špatná matematika, nebo zavádění veřejnosti – respektive absolutně a špinavé – nechutné lež.
Pro příklad:
Odeslání nedoporučených listu (do půl kila) stálo před Novým rokem 0,6 €
Dnes – po 10 až 15 procentním zdražení stojí 0.8 €
Má někdo pocit, že 0.2 z celku 0.6 15 nebo méně procent?
Příklad číslo dvě:
Před Novým rokem stálo zaslání balíku o váze 10 až 15kg dobírkou 4,6 € – dnes zaslání takového balíku (je již veden jako jakási specialitka) za stejných podmínek stojí prosím pěkně 8.1 €
Napíšeme si to jak pro 12 ročních
8.1 € (současná cena) – 4,6 € (cena před Novým rokem) = 3,5 € (rozdíl)
tedy původní částka (4.6 €) byla navýšena o 3,5 €
kolik procent je 3.5 z celku 4.6?
4,6 = 100%
1% = (4,6: 100) = 0,046
3,5: 0,046 = 76,09%
Takže cena této konkrétní služby se navýšila o 76.09%.
Milé děti, Čo je víc? 76 jablíček? Nebo 10 až 15 jablíček? No samozřejmě Jožko, 76 jablíček to je už řádná kupa ..
Mimochodem jsme s poštou nasmlouvaných (z toho jakože vyplývají nějaké výhody) a poctivě vyplňujeme ty nové elektronické podací archy – z čehož prý vyplývá nějaká sleva. Ta čísla, Čo tu píšu z mé přímé zkušenosti zahrnují to,, jakože zvýhodnění „vycházející z vyplňování archů a tak ..
Volali jsme na Slovensku poštu. ,, Pokud se chcete informovat o podacích arších stiskněte … „Pro stížnosti tam tlačítko nemají – nevadí, jsme si ho udělali. Slečna na druhé straně linky (já vím, že ona za to nemůže) říkala, že ano, ona ví, že ty zdražení jsou více než 15%, ale že například zásilky do zahraničí o něco zlevnily. No samozřejmě, že zlevnily, protože byly pro svou astronomickou výšku nechvalně známé. A pak tedy řekla, že minulý rok byla Slovenská pošta ve ztrátě, tak oni museli zdražit.
Takže pošta byla ve ztrátě .. Přesto, že mají ceny jako luxusní hotel v Dubaji, tak byly ve ztrátě. Jinak řečeno – nevědí hospodařit.
Když nevím hospodařit a nemám zdravý rozum, tak udělám co? No zvýším ceny přece.
Když nevím hospodařit a mám zdravý rozum, tak udělám co? Tak neudělil nikomu z mého podniku,, zlatý „padák v hodnotě 178000 €. Že? (Pro objasnění: špatné služby a zvýšit ceny bez ochoty zlepšit služby je prostě velmi velmi špatné, nechutné a hlavně slovenský.
Čo může běžný člověk (tedy chudák) udělat?
Může napsat blog, který nic nezmění .. .