Jen distribučný sklad
Podle generálneho riaditele InterStore Alexandra Grambličku otvorenie distribučného centra největšího globálneho hráča nijakým způsobem neovlivní ecommerce trh v regióne. Důvodem je, že v reále nepribudne žádný nový eshop. „Podle odhadu odborníků by mohlo vytvorenie česko-slovenskej mutácie Amazonu prichádzat do úvahy někdy okolo roku 2018,“ povedal Gramblička s tím, že je otázne, či se im oplatí dělat eshop pro 15 miliónů Lidi v ČR a SR.
I výkonný riaditel Slovenskej asociácie elektronického obchodu Jozef Dvorský má rovnaký názor.
„Amazon v súčasnosti plánuje vybudovat iba logistické centrum pro región strednej Evropy. Samotné vybudovanie tohto centra není obchodnou aktivitou, a preto určite podstatným způsobem neovlivní nákupné zvyklosti spotřebitelů na Slovensku,“ uviedol Dvorský.
Fico se hral na učitele. Kiskova žaloba ho poriadne…
ONLINE: Prezidentské voľby 2014 – Začal ostrý volebný…Najdôležitejšie momenty 1. kola volieb v skratke: Je…Na Amazone už nakupujú Odborníci poukazujú i na to, že Amazon je značka, kterou pozná většina Slováků kupujúcich na internete. Preto i hodně Lidi využíva tento způsob nákupu či už přes materskú stránku nebo přes nemeckú mutáciu eshopu. Napríklad při objednávce z Nemecka umí im firma zabezpečit doručení zboží do 48 hodin. Spotřebitelia, kteří však doteraz využívali služby jiných internetových obchodů, tak po vybudovaní logistického centra nebudou mít potřeby odchádzat od svojich predajců ku konkurencii.Přijde do Brna Amazon? Situácia se komplikuje >>[1]
Konkurenčná výhoda
Jak dodáva Dvorský, slovenské internetové obchody vzhledem na uvedené skutočnosti momentálne nepociťujú potřebu měnit svoje obchodné stratégie. Preto ani v súčasnosti obava z krachů našich eshopů kvůli Amazonu není namístě.
Když by se nakonec i rozhodol americký gigant spustit česko-slovenskú verziu svojho online obchodu, tak by nemal ve všech oblastiach konkurenčnú výhodu. Některé velmi populárne produktové kategórie na internete, jak napríklad PC – klávesnice nebo knihy, jsou viazané na domáci jazyk.
„Preto i Amazon bude musiet oslovit rovnakých dodavatelů, s akými pracujú slovenské a české eshopy. Navíc, na základe slovenskej legislatívy musia mít všechny produkty návod na použití v slovenčine. A tím pádem se kľúčová konkurenčná výhoda Amazonu v tomto případě stratí,“ uzavrel Gramblička.
References
- ^ Situácia se komplikuje >> (www.aktuality.sk)
Komentáře