SITA | 20.04.2012 18:30
Tesco plánuje v druhé polovině roku v Bratislavě spustit internetový prodej svého zboží spolu s donáškou až do domu. Podobný projekt v Lučenecká regionu plánuje například i CBA.
Ilustrační foto
Pořízení běžného nákupu přes internet s donáškou přímo domů se zřejmě stane zanedlouho realitou i na Slovensku. Začátek této služby zatím avizuje společnost Tes Čo, přidají se však i další obchodní řetězce. Podobný záměr totiž potvrdila například i společnost CBA a tyto ambice podporuje i názor analytika Ľubomíra Drahovského. „Zcela určitě se do toho konkurenti pustí. Je to jeden z odbytových kanálů, kde by si mohli v této obratové mizérii polepšit,“ řekl pro agenturu SITA.
Společnost Tesco je již s přípravou internetového prodeje relativně Daleko, spustit by ho chtěla už v druhé polovině tohoto roku. Jak na středeční tiskové konferenci uvedl generální ředitel Tesco Stores ČR Stefan De Loecker, začít chtějí v Bratislavě, protože tento region má pro podobný druh podnikání nejlepší potenciál. Pokud bude projekt úspěšný, rozšíří ho do dalších Slovenská míst.
Fungovat by to mělo t když, že zákazník si jeden den přes internet objedná zboží z portfolia obchodních domů Tesco a ten by mu měl být druhý den doručen. Společnost chce přitem celou službu poskytovat ve vlastní režii, tedy vlastními auty a vlastními zaměstnanci. Ceny by měly být stejné, jako na pultech obchodů, dodatečně se bude platit pouze za službu samotnou, tedy za přepravu a doručení zboží. Kolik to bude, se zatím podle De Loeckera neví.
Tesco však zřejmě v tomto byznysu nezůstane samo. Jak pro agenturu SITA uvedl viceprezident CBA Slovakia Vladimír Kocurek, projekt internetového prodeje již připravuje i tato společnost. „Momentálně jsme ve fázi přípravy pilotního projektu, který by se v první fázi měl týkat Lučenecká regionu a nabídnout bychem v rámci něj chtěli základní položky z našeho sortimentu,“ uvedl. Systém chtějí propojit s věrnostním programem, do kterého je zapojeno přibližně 73 tis . zákazníků. Pilotní projekt by přitem chtěli zprovoznit již v létě tohoto roku.
Podle analytika Ľubomíra Drahovského však obchody budou muset Slováků na pořizování klasických běžných denních nákupů přes internet nejprve naučit. Perspektivu takového prodeje při prodeji potravin vidí tehdy, pokud bude obsahovat Čo nejvíce procent dehydratovaných potravin, alkoholické a nealkoholické nápoje či cukrovinky. Čerstvé zboží Slovenské spotřebitel zatím není zvyklý podobným způsobem kupovat. Výhodou Tesca v tomto směru mohou být bohaté zkušenosti s on-line prodejem z Velké Británe. Naučit spotřebitelů naplno tento způsob nakupování využívat, však může podle Drahovského trvat i roky.