Odesílání a přijímání balíků bude pro lidi jednodušší – namísto chození na poštu a čekání v dlouhých řadách si pošlou nebo vyzvednou svůj balík ze samoobslužného terminálu, například v obchodním centru.
Autor: LOGINPOST
První z nich bude do konce tohoto roku zřízen v Bratislavě, v průběhu pěti let by jejich celkově mělo být padesát. Státní poště či kurýrními službami tak vyroste konkurence.
„Lidé budou mít možnost odesílat a přijímat balíkové zásilky bez toho, aby je omezovaly otevírací hodiny pošty či kurýrních služeb,“ tvrdí Wilma Bagdonayte z firmy Loginpost, která na Slovensku balíkové terminály vybuduje. Jeden terminál vyjde na 50 tisíc eur, tedy společnost plánuje do výstavby terminálů investovat 2,5 milionu eur. „Terminály budou obvykle umístěny v nákupních centrech, za podanou zásilku je možné platit platební kartou. Naopak při doručení balíku na terminál dostane klient stručnou výzvu k odběru,“ konkretizuje Bagdonayte.
Podobné terminály jsou již dnes realitou v Německu, Belgii, Rusku, Polsku, Estonsku či Litvě. Lidé, kteří si budou chtít nechat doručit balík touto cestou, se jednoduše zaregistrují na příslušné webové stránce av rámci registrace si vyberou i jimi preferovaný balíkomat. Tedy si zvolí, kam si pro balíky budou chodit.
Loginpost zatím nekonkretizují, jaké poštovné se bude platit při balíků poslaných přes balíkomat. Pro srovnání, v Německu provozuje podobný automat na balíky společnost DHL a za dvoukilovou balík si účtuje poštovné 3,90 eura. Slovenská pošta si za poslání dvoukilovou balíku první třídou řekne 2,80 eura a kurýrní služba až něco přes šest eur.
„Předpokládáme, že nová služba bude atraktivní mezi studenty a aktivními lidmi, kteří nakupují na internetu, respektive posílají zásilky do zahraničí,“ dodává Bagdonayte. Stále větší počet zákazníků totiž nemá zájem o problematické přebírání zásilek v pobočkách pošty na základě oznámení as tím spojené dlouhé vyčkávání v řadách. Kurýrní doručení také má své odpůrce. Balíkomat bude další alternativou.
Komentáře