Celý proces funguje dobre, při vybavovaní při okienku ale může být pomalší jak klasické papierové oznámene.
Dnes ma Slovenská pošta prvý raz elektronicky informovala o poštovej zásilce. Služba je to síce v kurýrskem svete bežná, když je ale do podobného projektu zapojená štátna inštitúcia, zaslúži si to samostatný článok se skúsenosťami. A hned na začiatku skonštatujem, že pozitívnymi.
Na začiatku celé cesty k martýrskemu koncu žltěch papieriků stojí žádost o aktiváciu služby elektronického informovania prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Procesu aktivácie se venovat nebudem, podrobne sem ho popísal v samostatnem článku[1]. Zaujímat ma bude, jak takéto elektronické informovanie v praxi funguje.
Nová elektronická služba, která chce poslat žlté papieriky do histórie.
SMS o siedmej ráno
Proces informovania se začína prvou SMS, která dorazila krátko po siedmej rano. Pro niekoho se to může zdat jak skorý čas, vzhledem na slovenské zvyklosti je to ale ideálny kompromis. Úprimne, sem rád, že správa neprišla kedysi uprostred noci t když, jak to ľúbia dělat informačné textové správy od některých bánk.
4fotografie v galérii V prvej textovej správe je mimo čísla zásilky uvedené i jméno odesílátele, ne však typ zásilky (či jde o listy nebo balík)[3]
Bylo v nej oznámenie, že se mi dnes poštár pokúsi doručit zásilku do vlastných rúk. Takže sem si při registrácii vybral obe možnosti elektronického informovania, v rovnakem čase prišiel i obsiahlejší e-mail s linkem na priame webové sledovanie zásilky. Áno, pošta má už i mobilnú verziu stránky.
Poštár ma v čase doručení na adrese nezastihol. Místo žltého papierika v schránke sem si však našiel druhú SMS správu s informáciou o čísle zásilky a pošte, na které si ji můžem vyzvednout. To je užitočné hlavně pro těch, kterým jsou doručované zásilky na viaceré pošty a večne se v tem strácajú.
4fotografie v galérii V e-mailovej správe je i čiarový kód, podobne jak na klasických papierikoch. Při okienku na pošte sme ale číslo radšej nadiktovali. Dobré je, že všechny maily jsou mimo slovenského i v anglickem jazyku[4]
Spolu s druhou textovou správou prišiel i druhý e-mail, který mimo bežných informácií a inštrukcií obsahoval i čiarový kód. Predpokladal sem, že tento kód bude stačit zosnímat (ako na papieriku) a zásilka mi po kontrole občanskeho průkazu na pošte bude vydaná.
Podle pracovníčky pošty ale skener iba zle funguje přes bezpečnostné sklo a môj telefón si přes malú škáru brat nechcela. Vraj aby ho nepoškodila nebo „nieCo nepostláčala“. Je to rozumný prístup, i tak nerád dávam telefón z ruky.
4fotografie v galérii Zásilku je možné sledovat i plne elektronicky[5]
Může nastat malé zdržanie
Pro identifikovanie zásilky sem tak pracovníčke pošty radšej nadiktoval deväťmiestne číslo zásilky. Následne mi zásilku bez problémů vydali.
Jedinou drobnou komplikáciou bylo, že v elektronickej notifikácii není informácia o type zásilky – či jde o list nebo balík. Takže tyto druhy zásilek se na pošte nachádzajú na rôznych miestach, hľadanie konkrétnej zásilky (v tomto případě listu) trvalo pracovníčke dlhšie.
To je ale iba malý nedostatok na jinak (konečne!) dobre a prospešne fungujúcej službe štátnej inštitúcie.
Aktivovali ste si službu elektronického informovania o doručovaní poštových zásilek?
References
- ^ podrobne sem ho popísal v samostatnem článku (www.zive.sk)
- ^ Jak si aktivovat oznámenia o uložení zásilky přes SMS nebo e-mail (otázky a odpovede) (www.zive.sk)
- ^ 4fotografie v galérii V prvej textovej správe je mimo čísla zásilky uvedené i jméno odesílátele, ne však typ zásilky (či jde o listy nebo balík) (www.zive.sk)
- ^ 4fotografie v galérii V e-mailovej správe je i čiarový kód, podobne jak na klasických papierikoch. Při okienku na pošte sme ale číslo radšej nadiktovali. Dobré je, že všechny maily jsou mimo slovenského i v anglickem jazyku (www.zive.sk)
- ^ 4fotografie v galérii Zásilku je možné sledovat i plne elektronicky (www.zive.sk)
Komentáře