Zdravím Vás. Náladu mám pod psa (jsem typická obět nedostatku světla v tomto ročním období), ale mám tu na blogu nějaké resty – slíbila jsem Vám pokračování naší ebay ságy, plus se mi doma hromadí adepti a adeptky na kosmetické recenze. Takže resty jdu spořádat ze stolu dnešním postem, ve kterém si dáme další konkrétní uživatelské tipy. Především, jak najít na britském ebay zboží, které Vám prodávající zašlou i na Slovensko .

Na úvod musím říct, že za mé cca 4 roky lovení v těchto vodách se situace zlepšila a stále více prodávajících je ochotno zaslat zboží i mimo UK , dokonce i do takových obskurních zemí, jako je ta naše 🙂 Když budete nejblíže na ebay něco hledat a budete mít naspěch, po zadání klíčového slova si v pravém horním okénku „ Sort by “ nad Listingem nabízeného zboží nastavte alternativu „ price + p & p lowest first „.


Následně se Vám otevře malé okno, ve kterém si zvolíte aktuální zemi, ve které máte korespondenční adresu (předpokládejme, že Slovensko).

Systém Vám jako první bude zobrazovat aukce a buy it now formáty, při nichž nabízejí prodávající i zaslání na SK. Budete tak vidět nejen aktuální částku za zboží, ale i výšku Vašeho poštovného. A teď jedna špatná zpráva – z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že ty nejzajímavější a cenově nejvýhodnější kousky se nacházejí v místech, kde končí seznam aukcí s vypočteným mezinárodním poštovným :/. Ale nevzdávejte to, pokud prodávající při zadávání listingu nedefinoval i možnost zaslání do zahraničí, neznamená to, že se s ním při troše štěstí nedohodnete pomocí soukromé zprávy (soukromé zprávy máte možnost zasílat pomocí kliknutí na jeho nick a následně „ contact member „).


Napište mu pár milých slů o tem, jak se Vám jeho zboží velmi líbí, máte o něj velký zájem a plně akceptujete výšku mezinárodního poštovného a je tu šance 50:50 , že Vám vyjde vstříc a zboží na Slovensko zašle. Ve Váš prospěch záleží i počet již nabytěch pozitivních hodnocení, tedy feedbackem z Vašich předchozích nákupů. Feedback jsou vůbec důležitá věc, ještě se k nim vrátím později. Samostatnou kategorii prodávajících tvoří ti, kterých na zaslání do zahraničí nepromluví, ani kdyby Čo bylo. Jednoduše, hodně prodávajících stále zasílá striktně jen v rámci UK a nějaké Slovensko jejich absolutně nezajímá. Kdybyste to chtěli udělat t když, jak to dělám já, když se mi nechce předem kontaktovat prodávajícího a jednoduše rovnou na aukci přihodím (není to standardní a velmi korektní postup, ale v můj prospěch hraje cca 200 pozitivních feedbackem na kontě 🙂 , při těchto zásadových prodávajících se Vám zobrazí okno s upozorněním, že zboží je „ not available to Slovakia „. A to je konec, přátelé: ( Cesta zarúbaná. Nemarní čas, otřete slzu a poohlédněte se po jiném pěkném kousku.

A popojedem! OK, předpokládejme, že jste se stali šťastným výhercem nějaké aukce . Takže, třeba ji uhradit. Pokud máte účet na paypal-e, platba za aukci nebo buy it now zboží je otázkou několika minut a jednoduchých kroků. Systém Vás provede celým procesem a Vaším úkolem je pouze zadat autorizační údaje k platbě. Peníze budou automaticky staženy z Vašeho účtu. Následně Vám na mail přijdou nějaké ty děkovné maily, případně informace o tem, kdy bude Vaše zboží odeslano. Přehled o tem, za které aukce máte zaplatit, které jste už uhradili, komu máte dát feedback za proběhnutí transakci a pod. najdete vždy v „ My Ebay “ (pokud si vzpomínáte, byla o něm řeč minule).


Dojdu se ještě při Feedback, tedy ohodnocení průběhu celé transakce. Několik obecných rad: především, buďte milí, chvalte (pokud máte za co) a pokud nemáte, před udělením negativního feedbacku se snažte s prodávajícím komunikovat a vyřešit věci k oboustranné spokojenosti. Pokud z nějakého důvodu nebylo něco v pořádku, například, zboží Vám vůbec nepřišel nebo přišel poškozený, nebyl to originál a podobně, máte právo ho reklamovat . Tedy, prodávající by Vám měl dobrovolně vrátit peníze, případně zaslat nový, nepoškozené zboží. Pozor však na to, že obecně platí, že částka za poštovné reklamaci nepodléhá. Dále, zboží nemůžete reklamovat z důvodu, že Vám velikostně nesedí, nelíbí se Vám barva a podobně … aukce nejsou zásilkový katalog. Občas se najdou prodávající, kteří akceptují i ​​takové důvody, ale raději s tím nepočítejte, koupi si předem promyslete a hlavně, čtěte „drobné písmenka“ uvedeno u každé aukci, tedy popis zboží a podmínky prodávajícího . Vyhnete se tak zbytečným nedorozuměním. Čo ale v případě prodávající pochybil, vy nejste spokojeni, ale on se nemá k činu a nechce vrátit peníze, ani vyměnit zboží? Právě zde oceníte výhody, které Vám poskytuje poměrně premakaný (och, jak nesnáším to slovo) a spolehlivý systém ochrany spotřebitele na Ebay. Čo to je a jak to využít, si povíme příště.

PS příště zase nějaká kosmetická Řecka na Prostřídání a koncem týdne přijde co? Giveaway!

Lučiak
pics: me

Přihlásit


Zaregistrujte se


Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.